ärsyttäviä joulun valmistamiseen liittyviä traditioita?
itseäni ärsyttää joulukorttien lähettäminen - vaikka niitä onkin kiva saada ;-). En siis pääse tavasta itsekään, vaikka mieluummin laittaisin ko.rahat johonkin hyvään tarkoitukseen...
Toinen on pakollinen pikkujouluperinne + se että syödään moneen kertaan etukäteen jouluruokia, se onneksi on vähentynyt viime vuosina.
Kommentit (22)
ällöttäviä, tosin leipomisesta tulee hyvä tuoksi
niin ruotsalainen juttu kuin olla voi
Varmaan siksi, että postimaksut ovat aivan törkeät nykyään. Paketteja ei voi lähettää enää ollenkaan.
se, että muka kaapitkin pitää käydä läpi.
meni varmaan päivä sen tekemiseen- ja hyytelöityminen päälle yön yli...ei enää pliis
hyvänä esimerkkinä tästä anoppi, joka leipoo JOKA jumalan joulu monenlaista pullaa pakastimeen, kuivakakkua, pipareita ja torttuja ja vielä tekee jälkkäriksi ruuan jälkeen luumurahkaa tms.
ja sitten hän syöttää näitä sukulaisille vielä monen viikon päästä joulusta!
ja tämä kaikki vain siksi, että NIIN ON AINA TEHTY/NIIN KUULUU TEHDÄ! =/
Ei kai ne ihan homeessa silloin vielä ole mutta vaivihkaa olen lapsille sanonut että jospa jättäisivät piparipossut ottamatta....
hyvänä esimerkkinä tästä anoppi, joka leipoo JOKA jumalan joulu monenlaista pullaa pakastimeen, kuivakakkua, pipareita ja torttuja ja vielä tekee jälkkäriksi ruuan jälkeen luumurahkaa tms.
ja sitten hän syöttää näitä sukulaisille vielä monen viikon päästä joulusta!ja tämä kaikki vain siksi, että NIIN ON AINA TEHTY/NIIN KUULUU TEHDÄ! =/
ja joulukortit ollaan muutamana vuotena jätetty kokonaan laittamatta ja lähettämättä. en jaksa stressata niillä joka joulu, olen kertonut sen sukulaisille ja tutuille. aika turha juttu lähetellä joka vuosi samoille ihmisille. tänä jouluna lähetän harkitusti esim. vanhalle koulukaverille, johon en ole ollut muutamaan vuoteen yhteydessä. vaihtelen vuosittain kenelle lähetän joulutervehdyksen. .
Olen napsinut parhaat palat lapsuuden perheen jouluperinteistä ja jättänyt ärsyttävät jutut pois. Päätin tänä vuonna jättää joulukortit lähettämättä, koska mielestäni postimaksut ovat törkeät. Tykkään kyllä askarrella kortteja, mutta boikotoin jatkuvasti nousevia postimaksuja.
Niitä en ole enää vuosiin lähettänyt, koska se nyt vain on ajanhukkaa. Kaikki sukulaiset ja ystävt taitavat jo tietävät ettei perheeltämme tule kortteja.
teen vain sellaisia asioita, joista minä ja perheeni pidämme. No ehkä se kiire ja tungeksiminen ärsyttää kaupoissa, toisaalta itse en ota siitä stressiä, lähinnä se huvittaa.
on hänen itsensä tärkeäksi tekemistä. Haluaa tehdä touhun, mutta töitten luettelointi ärsyttää...
Joulukorttien laittaminen on mukavaa, samoin niiden saaminen. Siivous on perinteinen viikkosiivous. Koristeet laitetaan, samoin jouluvalot. Torttuja paistetaan aina syötäväksi. Lahjojen ostaminen on vähän työlästä, koska en pidä shoppailusta, mutta ne ovat suurimmalta osalta lapselle.
Pikkujoulut on touhu, mitä en ymmärrä ollenkaan. Onneksi ei tarvitse mennä:)
Itse en siihen sorru, mutta esim. huonokuntoisen äitini on ihan pakko jynssätä talonsa lattiasta kattoon hammasharjalla ja leipoa tuhat eri leipomusta, joita kukaan ei edes ehdi eikä jaksa syödä joulun aikana.
siihen menee KOLME iltaa tai 4 ...taikina, leipominen, kokoaminen, koristelu...
HIRVEÄ VÄÄNTÖ
SE ON LOPPU NYT
jos jonkun mielestä se kuuluu leipoa, sen kun leipoo
MINÄ EN ENÄÄ
t: niitä vääntänyt
Minulla menee fiilikset kokonaan...
Joulusiivuokset tehdään ajoissa, ehkä aaton aattona otetaan edellisen viikon pöyt imurilla, mutta miksi pitäisi jouluaattona alkaa pesemään lattioita??
Vieläkin on ihmisiä, joiden pitää pestä keittiön kaapit ja patterien taustat jouluksi, en ymmärrä ollenkaan.
Tykkään tehdä sitä ja tulee ihanan siistiä ;)
Miksi???