Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arsyttaa aidit (ja isat) joiden elamaan ei mahdu MITAAN MUUTA kuin se oma lapsi ja sen " ihmeellisyys" ja " erikoislaatuisuus."

Vierailija
25.03.2008 |

Veljen vaimo on yksi tällainen tapaus... Sai lapsen 25-vuotiaana ja nyt viimeiset 1,5 v. hänen koko elämänsä on pyörinyt vain ja ainoastaan lapsen ympärillä. Mistään muusta ei hänen kanssaan voi puhua, mikään muu ei häntä kiinnosta. Lasta ei voi jättää hoitoon edes isovanhemmille, saati kellekään vieraalle, äiti paapoo vauvaa 24 h/vrk herpaantumatta! Ja joka käänteessä hän jaksaa toitottaa oman lapsensa erinomaisuutta ja poikkeuksellisuutta, vaikka kyseinen lapsi on joka tavalla täysin normaali ja tavallinen 1,5-vuotias. Töihin menosta (äiti on luokanopettaja) ei ole ollut mitään puhetta, vaikuttaa siltä kuin tämä äiti aikoisi paapoa lastaan samaan tahtiin kouluikään saakka vähintään...

Pahinta tässä on se, että lapsen isä on täysin samanlainen, lapselle 24 h/vrk omistautunut, käyttäytyy ihan samalla lailla kuin lapsen äitikin. Isä on jopa laittanut opintonsa jäihin isyyden takia, eikä tietenkään voi mennä töihin, koska " lapsi tarvitsee molempia vanhempia" . Että näin...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on lastentarhanopettaja.

Ehkä näistä lapsirakkaista tulee sellaisia...

Vierailija
2/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpäs sen ihmeellisempää voisikaan olla kuin oma lapsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormea napsauttamalla?

ap

Vierailija
4/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mekään vie lapsiamme hoitoon ennenkuin on pakko ja sitä päivää ei ole vastaan tullut, lapset 4v ja melkein 3v. Minusta on vanhemman oikeus nauttia täysin rinnoin lapsistaan, ei se ole keneltäkään pois. Minulle on ihan sama mitä muut tekevät, me teemme näin.

Vierailija
5/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on kauhean inhimillistä ja minusta ihan ok. Kuulostaa ihanalta että myös isä on hurahtanut lapseensa. Me ihmiset ollaan kauhean erilaisia ja vähänkin korostunut piirre alkaa helposti ärsyttää. Toisia ärsyttää se, että vanhemmat yrittävät lapsen synnyttyä elää kuten ennenkin, ikään kuin mikään ei olisi muuttunut.

Vierailija
6/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä samalla tavalla kohtelevat... Noin pieni vielä tarvitsee aikuisen hoivaa hyvin paljon, joten minusta tuo vaikuttaa aika onnelliselta taaperolta...

Vierailija
7/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

He maksavat käytännössä tälle pariskunnalle kaiken.

Jos eivät maksaisi (mikä olisi tervettä), tämä pariskunta joutuisi hiukan miettimään elämän realiteetteja, kuten töihin menoa, opintojen loppuunsaattamista ja lapsen mahdollista hoitoon viemistä.

Itselläni ei vielä ole lapsia (esikoinen syntyy heinäkuussa), mutta jotenkin minulla on sellainen tunne, että ei se nyt ihan noin voi mennä.

ap

Vierailija
8/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on mieheni kanssa taloudelliset asiat oikein hyvällä mallilla (ihan omaa ansiotamme), joten tuo vanhempieni taloudellinen satsaus veljeni perheeseen ei ole meiltä millään lailla pois.

Vierailija
9/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

symbioosi on ihmeellinen asia. Minä en ikinä käsittänyt sitä, ennenkuin saman oman lapseni.

Lapset irrottautuvat siitä symbioosista eri aikaan. Kun se lapsi irroittaa otteensa, niin äiti huomaa elämän ympärillään. Sitä ennen sitä mennään enemmän tai vähemmän huuruissa. Kaipa se on ihan biologista.

Jos nuo vanhemmat ovat yhtä höperöitä sen jälkeen, kun lapsi ottaa etäisyyttä, niin vasta sitten on aiheutta huolestuneisuuteen.

Vierailija
10/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä lapsenlapsistaan seisovat sitten kertomassa hiekkalaatikon reunalla.

On vaan niin kertakaikkisen erinomaisia rohkeita suomalaisia lapsia pelkästään heille siunaantunut.

Vierailija
11/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa ja ovat kuin riippakiviä vanhemmilleen.

Vierailija
12/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on vasta 1v3kk mutta olen kyllä kiinnostunut muustakin maailmanmenosta, ystävistäni je heidän kuulumisistaan jne.

Töissäkin on meistä toisen käytävä mutta vaikka ei olisikaan taloudellinen pakko niin ihan ok mulle että mies siellä töissä käy :)

Toki se lapsi on maailman tärkein ja ihmeellisin mutta on maailmassa muutakin kiinnnostavaa ja tärkeää.

Vierailija
13/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tämän tyyppinen ihminen alkaa jaella neuvojaan vauvan hoidossa tai lasten kasvatuksessa, niin sitten kyllä ottaa kupoliin. Ainokaiselleen omistautuva saattaa nimittäin kuvitella yhden lapsen perusteella tietävänsä kaiken.

Vierailija
14/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus olis kiva puhua muustakin ku lapsista, mutta ei niin ei. Yhden kaverin päähän ei mahdu mitään muuta kuin oma ihana kullanmuru.... jos yrität keskustella vaikka edellisen päivän uutisesta, esimerkiksi kerjäläiset Helsingissä, niin kaveri sanoo juuniinköenooseurannutmutarvaakumeidännöpöliinivavatekinäinjatälleen.

ja se siitä yrityksestä sitten.

Vierailija
15/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosi on ettei aikuinen ihminen jaksa noiden seuraa :D

Vierailija
16/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 ja 21: Tämä pariskunta on nimenomaan kunnostautunut siinä, että jakelevat tuttavapiirissä ja jopa sen ulkopuolella (puolitutuille, olen ollut tällaista tilannetta pari kertaa todistamassa) jatkuvasti ohjeita " oikeanlaisesta" lapsenhoidosta, ruokinnasta ym. asioista. Minullekin yrittävät jatkuvasti tyrkyttää neuvojaan, mutta olen kohteliaasti vaan nyökytellyt ja koittanut vaihtaa puheenaihetta, sekä pyrkinyt välttämään näitä tilanteita.

23, hyvänen aika! Oletko tullut ajatelleeksi, että näiden ääripäiden välissä voisi olla jokin ns. kultainen keskitie?? Miksi asiat pitää nähdä niin mustavalkoisina, tyyliin olet JOKO tällainen kuin aloituksessani kuvailema lapseensa fanaattisesti suhtautuva pariskunta TAI sitten täysin lapsesta piittaamaton, vanhemmaksi kelpaamaton hulttio!??? Kummallisen putkinäköistä ajattelua.

Tunnen todella monia pienten lasten vanhempia, eikä kukaan heistä käyttäydy tällä tavalla kuin veljeni ja hänen vaimonsa. Silti nämä tuttavani ja ystäväni ovat mielestäni hyviä vanhempia ja onnistuneet kasvattamaan onnellisen ja tasapainoisen oloisia lapsia.

ap

Vierailija
17/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty muuta kuin keskittymään yhteen asiaan, ja se on se lapsi, niin mikäs siinä, jos kerta pystyy ja voi eikä ole pakko opiskella tai olla töissä. Jos yrittää liikaa niin voi helposti palaa loppuun. Kyllä se varmaan kuluttaa se lapsen hoitaminenkin. Ehkä ihmiset tajuaa itsekin jossain vaiheessa relata siitäkin ja " hankkia oman elämän" takaisin.

Vierailija
18/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ketuttaa, jos joku ei osaa enää lapsen saannin jälkeen puhua mistään muusta. Tällaiset ihmiset kyllä karsiutuvat aika pian lähipiiristä ja palaavat siihen sitten, kun ovat taas elämässä kiinni. Valitettavasti.

Oma kaveripiirimme lapsineen on sellainen, että lasten kanssa tehdään ja touhutaan ja he ovat tottakai rakkaita ja tärkeitä. Silti voidaan puhua aikuisten juttuja (esim. työasiat kiinnostavat, vaikka olen äitiyslomalla. Olen edelleen oman alani ammattilainen ja pidän korvat auki alani suhteen), joskus sanotaan suoraan, että perhe-elämä ahdistaa (esim. sairauskierteen aikana) ja lähdetään illalliselle tuulettumaan ja joskus viedään muksut hoitoon ja mennään aikuisten kesken viihteelle.

Eikä kenenkään tarvitse epäillä, etteivätkö lapset olisi tärkeitä!! Lapset ovat luonnollinen osa elämää ja siihen elämään kuuluu muutakin. Joillakin tämä vain menee överiksi, ehkä elämässä ei sitten ennen lasta ollut mitään muuta mielenkiintoista, en tiedä.

Vierailija
19/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

He maksavat käytännössä tälle pariskunnalle kaiken.

Jos eivät maksaisi (mikä olisi tervettä), tämä pariskunta joutuisi hiukan miettimään elämän realiteetteja, kuten töihin menoa, opintojen loppuunsaattamista ja lapsen mahdollista hoitoon viemistä.

Itselläni ei vielä ole lapsia (esikoinen syntyy heinäkuussa), mutta jotenkin minulla on sellainen tunne, että ei se nyt ihan noin voi mennä.

ap

Vierailija
20/33 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on sulla kuule ONGELMAT, että edes yksi lapsi maailmassa kokee rakkauden

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä