Sain lapsen koeputkihedelmöityksellä ja nyt inhoan sitä!!
Miten mulla voi olla näitä tunteita, kaikkien näiden vaikeiden vuosien jälkeen? Luulin, että kun lapsen vihdoin saan, ei minun tarvitse näistä tunteista kärsiä :(
Kommentit (52)
Miten lastaan voi inhota, en ymmärrä.
Vanhin lapseni on jo aikuinen ja nuorin ala-asteella, luulisin että jos tuo inho lastaan kohtaan olisi normaalia se olisi jo minutkin tavoittanut.
samaa mieltä.
eikä myöskää kaikkia isäksi.
Mä ainakin saan yheltä lapsettomalta pariskunnalta niin älyttömiä neuvoja lasten hoitoon ja kasvatukseen että olen monet kerrat ajatellut että onneksi he eivät ole saaneet lapsia!
mites abortintekijät? Heidät " on tarkoitettu äidiksi" kun kerran luomusti raskautuvat, vai?
Mutta pitäiskö mun nyt varmuuden vuoksi antaa hänet adoptioon kun enhän mua ole tarkoitettu äidiksi? Voisi vaan olla aika kova paikka paitsi äidille, myös tuolle 7-vuotiaalle.
Kaksi nuorempaa saan varmaan pitää kun heidät sain luomuna?
Itse kärsin vuosia lapsettomuudesta, lopulta vauva sai alkunsa, ilman hoitoa, ns. rankat hoidot olivat kyllä tulossa, mutta sitten testi näytti positiivista.
Mutta totta kyllä, että tutkimusten mukaan usein lapsettomat asettavat niin hurjia odotuksia elämälle lapsen kanssa, että totuus voi ola pettymys.
Lisäksi synnytyksen jälkeinen masennus saattaa aiheuttaa sen, että lasta ei koeta " omaksi" tai että sitä kohtaan ei ole juuri mitään tunteita. Näin voi kyllä käydä myös helposti raskaaksi tulleelle.
Mutta ei kukaan lapseton kirjoittaisi " inhoavansa" vauvaa, sitä en usko.
kun lasta ei kuulunut parin vuoden yrittämisen jälkeen. Sitten tulla tupsahdin raskaaksi useamman vuoden jälkeen, olimme jo luopuneet toivosta. Eivät kaikki siis ole menossa hoitoihin lapsen saadakseen.
pystyy nykyään noin hienosti auttamaan asiassa. Kuitenkin se oma lapsi on monelle tärkeimpiä asioita elämässä.
" Luomuäiti"
Noin minäkin ajattelin, kun elämä päätti opettaa minua ja emme saaneetkaan lapsia omin avuin. Nyt on sitten ivf-vauva tuloillaan. No, kyllä se elämä vielä sinuakin opettaa. Vaikka itse saisit lapsia, niin ehkä joku lapsistasi joutuu kokemaan lapsettomuushelvetin. Siinä sinulle elämänopetusta.
Helvettejä on monenlaisia elämässä,ja jos kuvittelet lapsettomuuden olevan jollekki se pahin helvetti, et tiedä elämästä mitään raukka!
Ja lapsettomuus on mielestäni todella suuri tuska ja suru, sinä et sitä voi tietää, jos et ole itse sitä kokenut. Muutenkin on absurdia laittaa " helvetit" järjestykseen.
Oma lapsi on hyvin suurelle osalle ihmisiä tärkein asia elämässä ja on hienoa, että lääketiede pystyy tässä asiassa auttamaan! Miksi sitä apua ei voisi ottaa vastaan?
Itse ex-lapseton, tulin raskaaksi lopulta luomusti. Olisimme jatkaneet kaikki hoidot läpi ja sitten adoptio-jonoon. Onneksi ei tarvinnut.
34:lle onnea raskauteen :)
Vierailija:
Helvettejä on monenlaisia elämässä,ja jos kuvittelet lapsettomuuden olevan jollekki se pahin helvetti, et tiedä elämästä mitään raukka!
Minä olen kokenut väkivaltaisen alkoholisti-isän, veljen kuoleman, oman vakavan loukkaantumisen ja pitkän yksinäisyyden sekä lapsettomuuden. Ja voin kertoa sinulle, että mikään, siis MIKÄÄN, ei ollut niin hirveätä kuin lapsettomuus. Kyllä se elämä vielä sinuakin opettaa, pullamössössä elänyttä. Kun sitä tuskaa ei vain voi edes kuvitella, jos itse ei ole elänyt siinä. Niin se vain on :)
34
Noin olen monasti lukenut, liian korkeat, ruusunpnaiset unelmat kuinka kaikki on täydellistä kunhan vain saisi lapsen.
No pettymys on suuri kun ei kaikki asiat sen paremmin ole ja lapsessa vielä hommaa ja huutaakin!
Vierailija:
No olen saanut jo 3 lasta,ja yksi lapsenlapsiki,joten kiitos
Kyllä se elämä vielä opettaa, tulet sen huomaamaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia elämältä.
34
Vierailija:
No olen saanut jo 3 lasta,ja yksi lapsenlapsiki,joten kiitos
Kyllä se elämä vielä opettaa, tulet sen huomaamaan. Koskaan ei ole liian myöhäistä oppia elämältä.
34
Ihmisten arvomaailmat on niin erilaisia; Toiset tekee montaki aborttia,ja ei tunnut missään - lapsettomat yrittää saada lapsia, ja toiset tyytyy siihen että eivät saa,jotkut ei edes halua - elämä opettaa,juu
Menit sorkkimaan systeemiä ja tässä tulos.
Anna adoptioon.