Kutiavia pieniä näppylöitä viikolla 12?
Hei!
Minulle on viikolla 12 alkanut ilmestyä pienenpieniä yksittäisiä näppylöitä ympäri kehoa, ovat kuin mäkäräisenpuremat kesäisin, kutisevatkin. Osaako kukaan sanoa/arvata liittyykö tämä raskauteen, vai olenko saanut jonkun kirppuhyökkäyksen..? Ennen en ole tällaista kokenut. Vesirokon olen sairastanut.
Kiitos etukäteen!
Kommentit (9)
Niitä on etenkin jaloissa, mutta myös rintakehässä. Luulin ensin että johtuvat pölystä (mulla alkaa iho kutisemaan heti jos ei oo pariin päivään imuroitu, lakanoita vaihdettu reilun viikon välein jne...) mutta näpyt eivät ole kadonneet vaikka tein suursiivouksen kotona (kaikki kaapit pyyhitty, lattiat ja seinät pesty, verhot vaihdettu kuten myös lakanat ja ikkunat pesty sisäpuolelta). Mulla ei ole kuitenkaan mitään siitepölyallergiaa, joten luulen tän johtuvan jotenkin raskaushormoneista. Ikinä ennen ei vaan ole tällaista ollut, ja tää on kuitenkin jo neljäs raskaus!
Täytyy kysyä neuvolasta apua kun sinne seuraavaksi menen!
Ilmestyivät kuin tyhjästä muutamia päiviä sitten ja ovat ihan sietämättömiä. Heräsin yölläkin kun kutisi niin paljon.
En ole osannut allergisena liittää sitä raskauteen (mulla nyt myös rv. 12) vaan olen ajatellut että johtuu vuodenajasta tms. tai että olisi jotain nokkosihottumaa.
Täytyy tosiaan kysyä neuvolasta apua kun ei tätä meinaa kestää millään!
Nyt muistelin että kerran aikaisemmin mulla oli myös samanlaista, mutta taisin olla silloinkin raskaana.
Mulla niitä näppylöitä on käsissä, jaloissa, mahassa, ym muualla...
Juu, mulla on kanssa noita pieniä näppylöitä jotka kutisevat. Ihmettelinkin mistä moiset johtuvat? Ilmeisesti se liittyy tähän raskauteen?!
Nyt näitä on ollut 3-4pvä, viikkoja 11+5..
näppyjä löytyy myös täältä. minulla niitä on vain rinnoissa,tosi pieniä punaisia. muutenkin kyllä iho kutiaa kun kuivaa aivan julmetusti mutta näpyt on hyökänneet vain rintoihin :) välillä kutiaa paljonkin ja välillä taas ei. mitähän lienevät? varmaan jokin hormooneihin liittyvä juttu,niin kuin yleensä!
näppyrinta ja papu 13+4
esikoisen odotusaikana ja kävin lääkärissäki. Diagnoosiksi sain KUIVUNEEN IHON (paikoitellen siis) ja lääkäri käski rasvailla perusvoiteella sekä pahimmin kutiaville alueille hiuka kortisonia. Toivottavasti tästä oli teille apua :)
t.Ufa (35+4) & Viivi (13kk)
esikoista odottaessa.Kävin lääkärissä ja siellä sanottiin et on nokkosihottumaa.sain ohjeeksi ottaa ataraxia.Otin sitä ja kutina hävis.
Mulle ilmestyi viikko sitten mahan alueelle pieniä kutisevia näppylöitä. Mulla on aina talvisin tosi kuiva iho, mutta tänä talvena olen säästynyt ihottumalta. Outoa on se, että ihottumaa on vain mahassa eikä missään muualla. Olen rasvannut aluetta Ceridalilla, mutta se ei tunnut auttavan kutinaan. Mitähän tämä voisi olla?
Haissa 28+5
Hei!
Minulla oli mainitsemanne kaltainen ongelma myös tuossa rv 12 tienoilla. Minulla auttoi pahimpaan kutinaan hydrocortison ja yllätys yllätys - pesujauhon vaihto hajusteettomaan.
Kutisin ihan mahdottomasti. LV- tai Erisan-pesujauheet auttoivat, ei ole enää kutissut.
Olisiko syynä jonkinlainen ihon herkistyminen vai mikä. Kannattaa kokeilla!
En tiedä onko sulla samanlaisia kuin mulla,mut tutulta kuulostaa... Mulla noi näppylät on sellasia ihan mitättömän kokoisia,lähinnä nuppineulan neulapään kokoisia,mut kutiaa aivan julmetusti. Ne on just sellaisia yksittäisiä,vähän siellä sun täällä.Ilmestyy tyhjästä ja häviää nopeasti,mut se kutina on aivan sietämätöntä. :(
Ite oon rv 10+6 tällä hetkellä ja noita alkoi pari viikkoa sit tupsahdella.
T:Määitte+Mini08