Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisista asioista te unelmoitte? Millaista on mielestänne hyvä aikuisuus?

Vierailija
22.03.2008 |

Mun mies ei ole kiinnostunut hankkimaan omaa asuntoa tai autoa tai edes opiskelemaan. Hän aiko ilmeisesti tyytyä 1500 e/kk tuloihin ja vuokrakolmioon kerrostalossa. Meillä kaksi lasta.

Itse unelmoin autosta, omasta kodista tai edes vuokralle rivitalonpätkästä. Unelmoin siitä, että mieheni opiskelisi ja saisimme vakityöpaikat. Mies on alkanut sanoa, ettei koskaan tule tekemään mua tyytyväiseksi :´/

Ymmärrän, jos hän ei halua elää mun kanssani, mutta miksi ihmeessä hän ei lähde vaan jää vain elämässä paikoilleen polkemaan? Miksei halua opiskella tai yrittää hankkia materiaalisia perusasioita, kun kuitenkin ollaan lapsiperhekin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se työpaikkakin sitten löytyy valmistumisen jälkeen. En toivo omistusasuntoa, ainakaan Suomesta. Haaveissa ois ostaa asunto Kolumbiasta.

Vierailija
2/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä ovat, eivätkä aina ole pyrkimässä johonkin uuteen. Hyvä taito! Eikä materialismissa ole mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten kyllä ymmärrän sua, ap. Ehkä me naiset ollaan jotenkin kauaskatsoisempia, ajatellaa lastenkin tulevaisuutta? Itse huomasin omassa miehessäni saman piirteen, miehellä ei ole kunnianhimoa laisinkaan, on ihan tyytyväinen oloihinsa niin kuin ne on aina olleet. Mä olen sitten ollut meidän perheessä se, joka on järkännyt uudet asunnot (asuttiin monta vuotta vuokralla ja muutettiin asteittain isompaan, kun lapsia syntyi) ja viimeksi hommasin meille sen vuokrarivarinkin, vaikka mies aluksi pisti hanttiin. Sanoin vaan, että muuuttoauto tulee sinä ja sinä päivänä, joko olet mukana tai sitten et... Tulihan tuo mukaan.

Vierailija
4/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opiskelin vaikka kuinka ja työskentelin tutkijana - nuorilla tutkijoilla kuule vielä huonommat palkat!

Vierailija
5/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tarvi keskellä kaupungin pölyjä asua.

Ollaan oltu jo vuosikausia yhdessä, ja mies ei ole varsinaisesti kieltäytynyt aiemmin etenemästä elämässä, mutta on antanut kuvan kuin haluaisi ja aikoisi perustaa omaa yhteistä elämää. Nyt laitoin äsken selkä seinää vasten ja vaadin selkeitä vastauksia, ja mies sanoi, ettei sellaiset asiat kiinnosta. Että on ihan tyytyväinen näinkin. :o

t. ap

Vierailija
6/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ylläpitää opiskelupaikkaa, mutta ei ole vuosiin tehnyt kuin jotain yhden opintoviikon vuodessa.

t. ap

Vierailija
7/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, ettei tällaista jaksa. Mun mielestä lapsiperheen vanhempien kuuluu yrittää ja hommata itselleen edes ammatit ja jos vaan mahdollista, auto ja sen verran iso asunto että olisi vähän pihaa missä lapset vois leikkiä. Semmoisia perusjuttuja.

t. ap

Vierailija
8/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään pahaa jos haaveilee mukavammasta elämästä. Minä en ainakaan hyväksy ajatusta että pitää aina tyytyä johonkin.

Vierailija
9/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pienten lasten vanhempien pitää yrittää" ? EIkö niiden pidä yrittää olla hyviä vanhempia? Paremmin siihen on aikaa ja energiaa jos ei samaan aikaan luo uraa tai tee ylitöitä rahan takia.

Vierailija
10/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa ei ole koskaan lomiin tai mihinkään kestraan, hyvä kun saa lapsille kirpparilta vanhoja reikäisiä reimoja...

Kyllä lapsillakin on oikeus turvattuun perustoimeentuloon. Mielestäni. Ainakin niin, että jos vanhemmilla on mahdollisuus hankkia parempaa, eivät valitsisi huonompaa.

t. ap

Vierailija
11/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöräharjoittelukerta on oma tapahtumansa, lapset ei koskaan voi vaan mennä pihalle leikkimään.

t. ap

Vierailija
12/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asunto olisi tietty aina oma,mutta vuokralla asumiseen on ainakin tällä hetkellä tyydyttävä.. Oma auto helpottaisi joltain osin elämistä, mutta ilmankin pärjää.. Onnellinen parisuhde olisi myös mukava;O)

Vierailija
13/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
14/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
15/15 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saisit omat unelmasi toteutettua. Oma piha ei ole itseisarvo, paljon onnellisia ja tyytyväisiä lapsia asuu myös kerrostaloissa. Itse esimerkiksi olen asunut suuren osan lapsuudestani omakotitalossa ja kadehdin silloin lapsia jotka asuivat kerrostalossa, jossa kaverit lähellä.

Jos sinä kuitenkin unelmoit siitä omasta pihasta, täytyy sinun itsesi tehdä jotain toteuttaaksesi se unelma, ei yrittää pakottaa miestäsi opiskelemaan paremmin tienaavaksi. Se ei ole hänen unelmansa, eikä ole hänen tehtävänsä elää vain sinun unelmiasi toteuttaakseen.