Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhana lapsi yksin portaisiin?

Vierailija
21.03.2008 |

Itse en päästä lastani vielä (nyt 2 v 1 kk) paitsi ehkä niin, että tulen itse ihan perässä kun menee ylöspäin ja pidän kädestä kun tulee alaspäin. Horjahtele vielä aikamoisesti ja on aika villi eli voi hyvinkin alkaa vaikka pelleilemään tai jotain, ja kaatua.

Ihmettelin, kun tänään tuli tuttu kylään ja lähtiessä puki poikansa (2 v 3 kk), avasi oven ja sanoi ' voit mennä alas odottamaan' . Asumme kerrostalon ekassa kerroksessa ja meiltä on yhdet (jyrkähköt) portaat alas (ehkä n. 20 askelmaa). Poika sitten meni yksin ja tuttava pukeutui rauhassa ja meni n. 5 minuutin päässä perästä. Tänä aikana siis kukaan ei vahtinut poikaa. Ihme touhua!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa ovat kaatuneet ja oppineet siitä olemaan pelleilemättä

Vierailija
2/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti pitää varoa, mutta kyllä meidän muksut on hyvin sen osanneetkin. Kuopus kulki sujuvasti portaissa jo vähän päälle puolitoistavuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta riippuu tietty paljon portaista. Meillä pitkät ja jyrkät portaat.

Vierailija
4/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsi oli yksin kerrostalon rappukäytävässä ilman kenenkään valvontaa. Mitä, jos joku olisi avannut ulko-oven (esim toinen lapsi tullut sisään rappuun) ja lapsi olisi mennyt siitä ulos, auto tullut ja ajanut päälle? Tai lapsi olisi tosiaan kaatunut portaissa. Eri asia, jos joku koko ajan vahtii lasta portaissa vaikkei autakaan, mutta kun kukaan ei katsonut lapsen perään. t. ap

Vierailija
5/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhana lapsi on kykeneväinen odottelemaan yksin pihalla tai porraskäytävässä on eri asia.

Vierailija
6/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtien, ei sitä mikään pidätellyt. Yhden kerran on tullut poarin portaan mitan alas, mutta ei edes sattunut.

Ne oppii, kun antaa oppia. Ei 5-vuotiáskaan osaa jos ei ole koskaan rappuja mennyt =)

Vierailija
7/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee yksin kerrostalon rappukäytävän portaissa? :/

Vierailija
8/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me kun asutaan omakotitalossa ja lapsi kiipeää puisia portaita, joissa kaide.

Mutta onhan kerrostalon portaat yleensä kai kuitenkin leveät ja suorat elemnttiportaat? Eli " helpommat" kuin kierteiset ja kapeat ok-talon portaat. Miksi siis lapsi ei voi niitä itse mennä, kunhan ei pääse alaovesta ulos yksin.

-9

Vierailija
9/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan kerrostalossa ja aina olen vahtinut lasten portaissa menoa vähintään kolmeen ikävuoteen asti.

Vierailija
10/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylihuolehtiva, mutta itse en päästäisi omaa lastani yksin rappukäytävään. Tosin oma lapseni onkin aika vilkas, ja poika kun on, keksii aina kaikenlaista tapaa riehua (kuten hyppiä alas sängyltä tms). En vaan voisi rauhassa pukeutua kun ma parivuotiaani on rapussa yksin. Totta kai kuulen, jos esim kaatuu ja alkaa itkeä, mutta portaat ovat kyllä sen verran jyrkät, että niissä voi käydä pahasti jos kaatuu ja kierii alas. t. ap

Vierailija
11/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin nopeasti lapset oppivat kulkemaan portaissa, kun heitä ensin kärsivällisesti siihen opetetaan.

Olen myös kuullut tapauksesta, että lasta ei päästetty mummolle hoitoon, kun mummolla on talossa rappusia, se on minusta jo ihan kiusantekoa sekä lasta että mummoa kohtaan.

Vierailija
12/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroksessa, ja olen antanut ihan pienestä pitäen rappujen menoa harjoitella. Tietty olen koko ajan " ottamassa vastassa" , jos meinaa sattua jotain. Oppiivatpahan menemään oikein ja varovasti rappuset. Meillä meni 2,5v jo itse kaiteesta kiinni pitäen. Nyt 3,5v osaa mennä tosi jyrkätkin ilman kaidetta.

Vierailija
13/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ovi oli raollaan rappuun kun tämä siellä yksin laskeutui. Näköyhteyttä ei lapseen ollut. t. ap

Vierailija
14/14 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon saa mennä, kun äidistä tuntuu, että tuo lapsi osaa sen tehdä. olkoon se sitten 2v1kk tai 5v.. Jotkut osaa noin pienenä, ja jotkut vasta parin vuoden päästä=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan