Minkälainen kastike paras fetasalaatille?
Onko ihan perus oliiviöljy-mustapippuri-sekoitus ok?
Kommentit (16)
Onko parasta tarjota öljy pienessä kannussa vai lasissa, jossa lusikka?
Ap
kaupan valmiskastikkeista..kuten ranskalainen tms
Ihania ruokajuhlia teille :)
t:3 (olinkohan 3)
liikenteessä, niin kysyn vielä muitakin ideoita juhlapöytään. Eli kyseessä periaatteessa kahvikekkerit, mutta itse tykkään tarjota salaattia piirakoiden, pullien yms. lisäksi. Mitkä pikkutarjottavat sopisivat parhaiten fetasalaatin kanssa. Patonki + juusto (mikä juusto?), kinkkupiirakka, marinoidut herkkusienet, viinirypäleet, oliivit???? Mielikuvitus nyt jotenkin ihan jäässä. Jälkkäriksi on sitten kakku + kahvi.
Voithan laittaa patongin kanssa jotain tuorejuustoa? Tosin patonkikaan ei tarvitse välttämättä levitettä mutta onhan sitä kiva olla tarjolla. Marinoidut herkkusienet, voi taivas, milloinhan viimeksi sain niitä?:D Laitatko vielä esille oliiveja tms, tekeekö kauppansa?
Minusta et tarvitse tuohon oikeastaan lisäksi mitään, pelkkä salaatti+patonki tekisi minut jo onnelliseksi :)
Ideoikaa muut kekseliäämmät jotain!
t:3
Kastikkeena käytän balsamicoviinietikkaa, mustapippuria, ripaus suolaa ja sokeria ja öljyä. Silputtu tuore basilika sopii hyvin salaattiin.
Salaatille pelkkä patonki.
jos salaatissa.
Sopiiko kinkkupiirakka settiin vai sotiiko pahasti salaatin kanssa. Haluaisin, että useampaa lajia esillä. Olisiko sitten parempi, jos haluaa laittaa piirakkaa, patonkia, juustoa, herkkusieniä (ja ehkä vielä jotain muutakin), niin laittaakin salaatiksi ihan perusvihreäsalaatti?
Pliis älkää tunkeko maailman herkullisimpaan salaattiin mitään sinappeja tai valmiskastikkeita puhumattakaan fetan säilöntäliemestä.
Hyyyyyyiiiii *puistatuksia*
Näin se kuuluu tehdä:
3 osaa oliiviöljyä
1 osa balsamicoa
suolaa (saa maistua)
mustapippuria myllystä
oreganoa
(varioituna vielä valkosipulia)
Toinen moka: älkää pilkkoko fetasalaatin ainesosia mikroskooppisen pieniksi, vaan jättäkää ne isoiksi lohkoiksi. Älkää sekoittako salaattia ennen kuin olette laittaneet kastikkeen joukkoon. Sitten sekoitus, 15 minuuttia seisotusta ja nauttiminen.
Ja ruokamaailmassa mikään ei varsinaisesti ole kiellettyä, kaikkea saa kokeilla. Kreikka-wannabe voi ihmetellä mitä suomalaisille kansallisaarteille on ulkomailla tehty...
siis toi 13 ohje! Maku ratkaisee. En todellakaan mitään sinappia tunkisi fetaan! huh.
Se oli MUN mielipide. Ainoa oikea :-)
Toki joku toinen voi tykätä sokerista fetan kanssa, mutta en mä jaksa tähän kaikkia maailman vaihtoehtoja keksiä.
Nyt puhutaankin omista makutottumuksista, älä sinä tule sanomaan mikä on oikein ja mikä väärin, ainoata oikeata ei ole olemassakaan kun puhutaan ruokaohjeista.
Minä tungen salaattiini fetan liemen, laita sinä suolaa, ajaa saman asian? Minun reseptini on se ainoa oikea _meidän_ perheellemme.
Kyllä sitten alkaa *ituttamaan tämä sama juttu täällä avlla, kaiken mualiman mammat tulee karjumaan, että tuo on väärin ja tämä on se ainoa oikea tapa tehdä se ja se.
T: todella ärsyyntynyt 3 jota helpotti, kiitos. (Ammatiltani olen muuten kokki, joten sen takia olen varmaan avarakatseinen reseptien kanssa ;D).
Puistattaa ihan teidän sinappisotkut ja tuo yhden älypään ehdotus laittaa (kaupan valmista) RANSKALAISTA salaattikastiketta kreikkalaiseen salaattiin ;D johan tuon jo maalaisjärkikin sanoo, että joku ei täsmää...
kyllä se täytyy olla viinietikka+mausteet+öljy. Parasta on palsamicoviinietikka ja kun sitä on maistanut jää punaviinietikat kauppaan.
Tuo on ihana mitä jo laitoit, me laitamme aina fetasalaattiin " kastikkeeksi" punaviinietikkaa, loraus oliiviöljyä, mustapippuri + se fetapurkin liemi. Jos ostamme irtofetaa, pyydän aina laittamaan pussiin myös tuota ihanaa lientä, tuo mahtavan säväyksen.