Minkä lauseen haluaisit hautakiveesi laitettavan?
Kommentit (44)
Mulle on opetettu " sijaltain" ja luulen, että suurimmassa osassa kirjallisia tuotoksia se on nimenomaan tuossa muodossa. Et sorry.
Olen vielä neitsyt. 20v. Vauvasta unelmoiva
ei tule tulevaisuudessakaan argeologit kaivelemaan hautaasi, tai ehkä tulee, mitäpä minä tulevista ammattinimikkeistä tiedän.
Itse haluaisin että ruumiini vietäisiin jonnekin josta siitä ei olisi enää ikinä vaivaa. Ei hautajaisia ei kiveä ei tekstejä, vain loppu.
Tuo X tossa on tietenkin minun etunimeni. Tuo sama muistokirjoitus on
todella ainakin yhdessä hautakivessä, jonka olen nähnyt hautausmaalla
erään lapsen haudalla.
Vierailija:
Mohe bhool gaye saawariya, bhool gaye saawariya
Aawan keh gaye, ajhun na aaye
Le ni na mori khabariya
Mohe bhool gaye saawariya, bhool gaye saawariye
Hänellähän se lukee kreikaksi, mutta suomeksi se menisi suurinpiirtein:
" En toivo mitään. En pelkää mitään. Olen vapaa."
Hyvästi maa, rakastettuni. Tervehdin sinua maailmankaikkeus.
(oikosulku iski, en muista onko tämä Kahlil Gibranin vai Nazim Hikmetin tekstiä. Saa kertoa)
hautakivi seisoo siellä jo paikoillaan, joten valinnat on jo tehty
" eli pitkän ja onnellisen elämän" .
Toisaalta pitää siellä melkein muutenkin. Ainakin jossain moniuskonnollisilla hautuumailla.
Mä voisin pöllästä Simpsoneista sen pappi Lovejoyn ylimieliset sanat: " See you in hell! From heaven."
Minä en pidä tärkeänä hautakiveä tai -paikkaa. En usko kuolemanjälkeiseen elämään. Ihmistä voi muistella muuallakin kuin hautakiven äärellä. Ihan sama poltetaanko vai haudataanko.
Jos nyt kivi kuitenkin olisi, tämä voisi olla kuvaava:
" Eeee....aijaa? Siis VÄHÄN kai mää oon nyt ihan että HÄH?!"
Always wear underwear everywhere?
" Levolle laske Luojani,
Armias ole suojani,
Jos sijoiltain en nousiskaan,
Taivaaseen ota tykösi,
Amen"
Vierailija:
Jos nyt kivi kuitenkin olisi, tämä voisi olla kuvaava:
" Eeee....aijaa? Siis VÄHÄN kai mää oon nyt ihan että HÄH?!"
Täällä on oltu, nähty melko mäntti versio maailmasta... Tuhosta, sukupuutosta, itsekkyydestä, ja MULLEKAIKKIHETINYT-asenteesta. En halua että joku tulevaisuuden argeologi tai vieraan planeetan edustaja tulee tänne, tonkii hautaani ja alkaa taivastella että kukahan tämäkin oli.
Se oli the Beatlesin jäähyväiskappale ja toiseksi se kuvastaa paljon mun elämän asennetta, viisaampi antaa periksi ja jättää turhan riitelyn muille.