somalit potki pallon autoni tuulilasiin.. arvatkaas korvaako kukaan?
no ei tietenkään!
eihän mitkää lait kosketa heitä.
tuulilasiin tuli sellainen särö 1cmx 1cm, kuin kivenisku.
he väittivät kivenkovaan, että pallolla ei saa sellaista aikaiseksi. ja thats it.
mutta--jos pelataan palloa asvaltilla, jossa on hiekkaa eli sitä hiekoitussepeliä, niin onko muka mahdottomuus, että siihen hiivatin palloon jää sepelinmuru, ja kun se pläjähtää auton tuulilasiin, ja iskeymä valmis??
tätä eivät myöntäneet mahdolliseksi.
tiedän 100-varmaksi, että se iskeymä/ särö ei siinä ollut ennenkuin pallon jäljiltä.
joku noista somaleista oli juuri ajanut toisen auton kylkeen fillarilla ja naarmuttanut sen, eikä puhettakaan että korvaisivat.
perskeles, kuinka edetään?
Kommentit (10)
tuntuu turhalta poliisin työllistämiseltä ja ajanhukalta, mutta toisaalta ne oppivat vaan elämään kuin pellossa, jos kukaan ei edes yritä saada niitä vastuuseen.
tai siis--ovat oppineet jo!
- v*ttuuntunut ap
ja minulla on kyllä ilkivaltavakuutus, mutta siinä on 150euron omavastuu tuulilasin kohdalla..
vitsittää maksaa jostain, mitä en ole tehnyt.
-ap
kyseessä ei ole rikos. Tapahtuma vaikuttaisi lähinnä vahingolta -> siviiliasia, eikä kuulu poliisille.
siinä olisi edes mahdollisuus keskustella korvauksesta, mutta somaleilla on se asenne valmiina päällä, että he saavat tehdä mitä huvittaa.
ja jos joku yrittää estää, heti huudetaan rasistiksi.
jaa.
minulla on siis osa-kasko, johon on lisätty ilkivaltavakuutus.
-ap
Oliko pojat lapsia? Oletko jutellut heidän vanhempien kanssa?
Ilkivaltavakuutus korvaa, mikäli teon tekijän _nimenomaisena_ tarkoituksena on ollut vahingoittaa autoasi. Mikäli siis pallo on vain pelistä lentänyt lasiin vailla tarkoitusta rikkoa lasi, ei kyseessä ole ilkivaltavakuutuksesta korvattava vahinko.
Vierailija:
jaa.
minulla on siis osa-kasko, johon on lisätty ilkivaltavakuutus.-ap
Ettei vain olisi ollut Suomen kansalaisia? Ja miten kansallisuus tähän liittyi? En ole koskaan aiemmin kuullut, että jonkun maan kaikilla kansalaisilla on joku ennalta arvattavissa oleva asenne, joka määrittää heidän asneteena mahdolliseen korvausvelvollisuuteen. Kerrotko samantien, mitä sanoo venäläinen, ruotsalainen, britti, kiinalainen, jenkki, kanadalainen, kuubalainen, kongolainen, aussi..?
isompi