Veelan pikkuveljelle nimi
Pitäisi saada Veelan pikkuveljelle nimi.. Itse haluaisin vähän harvinaisemman nimen ja mieheni suht tavallisen nimen.. pitäisi olla varmaan sopivasti sekoitettu..
Itse tykkäisin mm. seuraavista: Jose, Miikus, Luuka, Siimon, Milo, Nooa, Niiles
Olisiko mielessä jotain samantyylisiä vähän pehmeitä nimiä Veela-siskon kaveriksi? Jos sattuisi, että mieheni ei tyrmäisi niitä.. ;)
Kommentit (16)
Vilppu
Jo(o)el
Joeli
No(o)el
Noeli
Semmi
Hemmi
Hemmo
Juuna
Le(e)o (Leeo minusta niin ihana, muttei vielä kellään nimenä!!)
Te(e)o
Fedja
Reemi
Toomas
Tuumas
Eljas
Elia
Niila
Niilas
Miiko
Miilo
Neemo
Tuure
Jaani
Joose
Niila
Vilppu
Venni
Mitja
Kaapo
Petja
Jooa
Altti
Kaius
Hanno
Leon
Vinski
Veiti
Veini
Vinha
Vilkko
Venjam
Peetu
Reemi
Feetu
Feeti
Aate
Aadi
Vanttu
Varttu
minulle tuli heti mieleen Veela ja Eeli...
Mulla tuli mieleen noita suosikkejasi "maistellessa" nimi Tiitus. Veela ja Tiitus sopisi hyvin saman perheen lapsiksi. Molemmat ovat harvinaisia, Tiitus tosin yleisempi (kaiken kaikkiaan 501 nimen kantajaa) mutta nimi on myös vanha. Ensimmäiset Tiitukset saivat nimensä on jo ennen vuotta 1899, Suomen ensimmäinen Veela vasta tuonna 2001. Silti nimet ovat minusta riittävän saman tyylisiä ja sopivat ainakin mun mielestä erinomaisesti sekä lapselle että aikuiselle. Tiitus on komea, muttei kova, siinä missä Veela on pehmeä ja naisellinen.
Kiitos kaikille nimien ehdottajille! Aikaisemmin en ole kerennyt kommentoimaan nimiä.. Nimiehdotuksista harkinnassa oli Miiko (erityisesti minun mieleen), Peetu ja Aale. Minun mieleeni olisi myös ollut Jooa ja Venjam. Veela sai kuitenkin pikkuveljelleen nimen Luuka Lennart.
Luuka on ehdottomasti hyvä Veelan veljelle, mukavasti samanoloinen, mutta kuitenkin selkeästi eri. Luuka on ihmeen harvinainen, kun Luukas, Luka ym. ovat kuitenkin yleistyneet valtavasti ja Luuka on ainakin minusta näitä parempi. Onnea koko perheelle ja erityisesti Luukalle komeasta nimestä!
Vanha ketju.
Veela nimen merkitystä en löytänyt. Mielestäni nimellä tulee olla jokin merkitys, tausta.
Luuka..ehkä, vaikka Luukaksesta tulee aina mieleen luukasa. Muuten tykkään nimestä.
Jaako
Joona
Luukasta jäänyt s kirjain pois. Veela, vähän niinkuin vela. Noh, ajat oli eri vuonna 2008. Venla ja Luukas olisivat olleet oikeita nimiä
Lunes, Janis ja Lunas. Minun oppilaitani. Tosi vaikea tottua.
Luukasta tulee mieleen Luukasa :(.
En itsekään tykkää näistä väkisin väännetyistä erikoisnimistä. Opettajien painajaisia kun on kymmenellä lähes sama nimi muttei kellään heistä sitä normaaliversiota vaan löytyy versiot venytetyllä vokaalilla, kolmella erilaisella vaihdetulla vokaalilla, s-perässä, c ässän tilalla, k ceen tai ässän tilalla, i vaihtuu yyksi, jne jne
Peelo. Vaikka varmaan apn lapsi on jo saanut kasteen. :)
Venni
Lukas
Miio
Miiko
Nemo
Seemi
Lenni
Joose
Jonni
Jaako
Iikka
Peetu