Mitä vois laittaa värssyksi hautajaisiin ilkeälle ihmiselle?
Oma vanhempi kyseessä. Jotkut muistosanat laitan, ehkä en värssyä, mutta kaikki kuulostaa kamalalle.
En voi laittaa muistoa kunnioittaen, kun ei koskaan minuakaan kunniottanut, en lämmöllä muistaen, vieläkin painajaisunet vaivaa, ehkä täytyy laittaa muistaen, kun tulen loppuelämäni muistamaan sen henkilön inhottavat puheet ja teot.
Onhan tietysti vaihtoehtona jättää menemättä.
Mitä itse laittaisitte?
Kommentit (11)
Pöljänä välissä näppejään nuoli.
Muistaakseni jonkun runosta.
Eivät hautajaiset - kenenkään - ole mikään kaunan kannon paikka! Jos ei ihmistä kohtaan ole mitään positiivisia tunteita, miksi ihmeessä menisi tätä haudanlepoon saattamaan?
Jätä menemättä.
Tuota olen käyttänyt etäisempien sukulaisten hautajaiskukissa. Ei siis mitään pidempiä jorinoita lisäksi.
Sellaisiakin ihmisiä on olemassa, ikävä kyllä. Siis sellaisia, joiden lähi-ihmiset haluavat varmistaa kuopassa pysymisen.
En tiedä ap sopivaa värssyä. Minunkin pitää ehkä lähivuosina kehitellä sellainen . paitsi etten ehkä mene hautajaisiin ollenkaan. Olisiko runoa jostain äänien ja touhujen hiljenemisestä tms.?
ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista. Paljon on hyvyyttää rinnassa jokaisen, vaik ei se aina esille loista jne...
niin että kannattaa miettiä mitä siihen laittaa aika tarkkaan.
Laita vaikka
Tänään voi olla tarpeeksi jo se,
että jaksamme ajatella
huomisesta alkavan
uuden alun elämässämme.
Se ei olekaan vähän,
vaan paljon!
Paljon siksi, koska tänään on
niin vähän voimia,
mutta jaksamme
uskoa huomiseen.
(Marleena Ansio)
Ehkä se kuvastaa sinunkin tunteitasi vainajaa kohtaan mutta ei loukkaa omaisia vaan lohduttaa.
kukat ilman värssyjäkin. Itse olen ollut hautajaisissa, jossa kukaan lapsista ei värssyä laittanut. Vaikka olivat läheisiä isänsä kanssa. Sanoivat, että on turhan teennäistä alkaa muistovärssyjä väsäämään.
Ei kannata kantaa vihaa, se viha tulee ensi elämässäsäsi sinua muistuttamaan ja et tiedä edes tiedä syytä. Sinuna antaisin anteeksi jotta kyseinen ihminen pystyy jatkaa eloaan toisella puolella, nyt hän on kaikkea ihanaa mitä ei fyysisessä kehossaan ollut. Ethän halua että sinä joudut kantamaan seuraavassa elämässäsi negatiivista karmaa? Ethän halua samaa tälle ihmiselle? Opi antamaan anteeksi ja luota siihen että enkelit sen viestin vievät eteenpäin.
Eikä muuta.
Se, miksi vihaat vanhempaasi on oma asiasi ja täällä on ventovieraiden sitä turha tuomita, " älä tunne vihaa" , " vainajista ei saa puhua pahaa" jne. Itsekin voisin kuvitella useita syitä, miksi vanhempiaan voisi vihata (insesti, väkivalta, alkoholismi jne, jne), ei se kuolema tee tehtyjä vääryyksiä tyhjäksi.
kuulostaa minusta ihan toimivalta!