Sikiön sukupuoli näkyi ultrassa rv 11+5 ???
Olin niskapoimu-ultrassa Kätilöopistolla viikolla 11+5. Sikiön koko vastasi viikkoa 12+3. Yllätys oli kyllä melkoinen, kun näin itsekin selvästi, että vauva taitaa olla poika. Sellainen " uloke" oli kyllä jalkojen välissä, etten ole aiemmin nähnyt - entuudestaan minulla on kaksi tyttöä. Ultrannut kätilökin nauroi, että kyllä tämä melko varmasti poika on ja sain sellaisen ultrakuvan kotiinkin, missä tämä " uloke" näkyy ihan selvästi.
Nyt sitten tuntuu kuitenkin jotenkin uskomattomalta tuo tieto, että voiko tuohon näkemäänsä luottaa näin varhaisilla viikoilla?? Onko muille selvinnyt sukupuoli jo tässä vaiheessa ja onko arvio sitten pitänyt paikkaansa?
Sinänsä tuo kuulostaa ihan mukavalta, että nyt olisi taloon tulossa pikkuherra kahden prinsessan seuraksi ;)
Kommentit (5)
Tosin meidän esikoisesta np-ultrassa sanoi lääkäri (erittäin arvostettu ja kokenut gynekologi) että pojalta näyttää... Tosin tutki silloin erittäin tarkasti ja pitkään rakentaita, joten en tiedä sitten mistä tuon asian totesi : )
Eikös tytön klitoris ole alussa suhteessa suurempi ja näyttää myös " ulokkeelta" ? Joten luottaisin vain tulokseen jos myös kivekset näkyy. Meille veikattiin myös poikaa tosin vasta rakenneultrassa. Mitään puhetta ei ollut näkyykö kivekset ja sitten synnytystapa arviossa mahassa näkyikin tyttö!
Minä kävin 11+6 np ultrassa ja poika näkyi ja joka kerta on vahvistettu tämä. Olin itse tosi skeptinen että miten voisi noin aikaisin näkyä. Ystävälläni kävi samoin, eli poika näkyi jo ennen 12rv täyttymistä.
Onneksi olkoon;)
Tuolla on kuvia mistä voit vertailla, tuon " ulokkeen" kulman sanotaan kertovan sukupuolen.
http://baby2see.com/gender/external_genitals.html
Oiskohan voinut olla napanuora siellä jalkojen välissä?! Muistelen, että nää pojan sukukalleudet laskeutuu vasta myöhemmässä vaiheessa. Onnea kuitenkin hyvistä ultrakuulumisista :)
-AJ kera pesueen-