Koska olet oppinut lukemaan ja mikä on koulutuksesi?
Kommentit (32)
Nää kaksi asiaa ei kyllä mitenkään korreloi keskenään, kun aloitin yliopistossa vasta parikymppisenä;)
Vierailija:
No niin, tämän pienen otannan mukaan eivät korreloi :-)
Nelivuotiaana lukemaan oppineet tämän otannan mukaan eivät joko valmistu yliopistosta tai jättävän tutkintonsa kesken ;-)...
ekan luokan keväällä ja olen YTM. Kun pääsin lukemisessa alkuun, niin luin lähikirjaston lastenromaanit kannesta kanteen ;)
ja olen koulutukseltani diplomi-insinööri
nyt psykologian yo, sosionomi amk, lastenohjaaja sekä merkonomi
Tavaamaan opin ykkösluokalla, kirjaimet osasin kouluun mennessä.
Ala-asteella mua ei todellakaan pidetty älykkäänä, aikuisiällä ÄÖ ollut välillä 140 - 165.
Nyt mulla on kaksi ammatillista tutkintoa (toinen on AMK-tasoinen) sekä FM-tutkinto, kohta väittelen (FT).
ja olen nykyään teologian maisteri. Lukeminen on aina ollut minulle helppoa ja osaan poimia kirjasta nopeasti tärkeät asiat. Sen sijaan avaruudellisessa hahmottamisessa olen täyspönttö.
Ala-aste oli kovin helppoa, enkä yläasteellakaan juuri käyttänyt aikaa läksyihin tai kokeisiin. Lukiotodistus oli keskinkertainen mutta yo-todistus hyvä, koska niihin muutamaan kokeeseen jaksoin panostaa. FM-tutkinnon suoritin, väitöskirja jäi kesken, koska siihen olisi pitänyt panostaa niin paljon. Nyt olen yrittäjä ja teen töitä 10 - 20 h viikossa.
No niin, tämän pienen otannan mukaan eivät korreloi :-)