Lue keskustelun säännöt.
Mä olen kauhuissani! Ens viikolla la ja painoarvio reilusti yli 4kg
19.03.2008 |
Okei itken täällää kun olen laittanut itseni ja lapseni tähän tilaan... sokereissa ei silti ole ollut mitään häikkää koko raskauden aikana. Pitääkö mun nyt vaan oottaa koska vauva lähtee tuleen! Olo on kuin teurasporsaalla. En tidä kumpaa toivon enemmän, että kuolen synnytykseen vai repeän keskeltä kahtia ja pahimmassa tapauksessa lapsellekin sattuu jotain.
Olen ihan lukossa! en pysty puhumaan miehelle... kohta neuvola, mutta en tiedä pystynkö sieläkään mitään sanomaan. Upposin tiedon jälkeen syvälle masennukseen enkä tiedä miten pääsen täältä pois...
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Täytyy näin jälkikäteen sanoa, että ONNEKSI en tiennyt totuutta, sillä olisin varmaan pelännyt hurjasti - ihan turhaan. Synnytys sujui ihan normaalisti, ja vaikka vauvan hartiat olivatkin niin leveät että siinä kohtaa minuun tuli (kai suht normaalitasoisia) repeämiä, kokonaisuutena nimenomaan se ulostulovaihe oli paaaaaljon helpompi kuin olin odottanut, eikä missään tapauksessa raskain osa synnytystä.
Supistukset olivat joka tapauksessa synnytyksen kivuliain ja tietysti pitkäkestoisin asia, eikä niillä kai ole mitään tekemistä lapsen koon kanssa (vai onko?).
Hyvä mieli jäi ison vauvan synnyttämisestä, ja nyt odotan hyvillä mielin toista isoa vauvaa. Enää en pelkää ajatusta ollenkaan.
Onnea matkaan!