Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saatte siskoltanne tämän lasten vanhoja vaatteita, joudutteko maksamaan niistä?

Vierailija
18.03.2008 |

Mulla tuntuu olevan aika pihi sisko, tuntuu vähän siltä et jos se antas jotain, niistä pitäs maksaa... Ostan mielummin sitte uusia!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin, joka antoi puvun lainaan.. meillekin antoi miehen sisko kerran puvun ja sanoi suunnilleen samalla tavalla, että " älä käytä kaikissa paikoissa" . En tietenkään uskaltanut käyttää koko pukua, ainahan lasten leikeissä puku voi likaantua tai rikkoontua. Minusta suoraan sanottuna vähän tekopyhää ajattelua, että annetaan lainaan, mutta ei haluta että käytön jälkiä tulee.

Vierailija
2/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada vastinetta erittäin hyväkuntoisille merkkivaatteille, joista saisi paljon rahaa esim. huutonetissä. Samaan hintaan en kuitenkaan ostaisi/myisi sukulaiselta merkkivaatteitakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole joutunut maksamaan vanhoista vaatteista. Ainoastaan upouusista lastenkengistä (oli vielä hintalappukin kiinni) maksoin kaverille 5 euroa.

Vierailija
4/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse annan kaikki vaatteet eteenpäin ihan ilmaiseksi. On hyväkuntoisia, reimaa ym. Lastenvaatteet on kierrätyskamaa

Vierailija
5/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat, niin mielestäni antajalta pitää kysyä, että tarviiko takaisin ym. Ihan vaan kohteliaisuudesta.

Vierailija
6/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken ilmaiseksi, ei tulisi kuuloonkaan että tarvisi maksaa, ja käytön jälkeen saa tehdä niille mitä haluaa, myydä tai antaa eteenpäin. säilytin pari muistovaattetta omalle tytölle muistoksi.

Sama pätee myös ystäviin, ei tulisi mielenkään ottaa ystävältä rahaa.

Vierailija
7/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. Viime viikolla viimeksi 120 euroa , oli kolme kassillista vaatteita. Suurin osa hyväkuntoisia ja laatua, huonot heitän pois enkä maksa niistä, mutta lapsellensa hankkiikin aika hyvää ja nimekästä. Säästän tosi paljon aikaa,ja tiedän että ei ole halpis kamaa. Nyt ei tarvitse kaupoissa juosta ja sisko pääsee helposti eroon kaikesta ja molemmat ovat tyytyväisiä.

Vierailija
8/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii kyllä hyvin tämä systeemi. Minä pääsen vaatteista eroon, kun heillä pienempiä lapsia kuin meillä. He saavat vielä kolmannelta taholta vaatteita ja antavat ne meille sitten lainaan, siksi aikaa kun heidän omat lapsensa ovat tarpeeksi isoja niitä käyttääkseen. JOskus on halunnut maksaa jostain Reiman haalarista, mutta mitään maksua en ole ottanut. Nyt maksoi 10 euroa tuliterästä sitteristä, jonka ovh oli muistaakseni 50euroa. Myy sitten itse eteenpäin. Tuntisin itseni huonksi, jos pyytäisin maksua käytetyistä vaatteista siskoltani.

Vierailija
9/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä maksaiskaan, sen verran kulahtaneita on vaatteet kamalan pyykkäämisen ja kuivausrummutuksen jäljiltä. Itse lahjoitan osan ihan ilmaseksi ja loput myyn kirpparilla. Kaikkea en ala lahjoittamaan, koska meidän lapsilla on hyviä merkkivaatteita niin haluan vähän rahaa niistä, että voin ostaa sitten uusia tilalle. Välillä tuntuu, että tutut kattoo kieroon kirpparilla myyntiä. Pitäis lahjottaa heidän lapsille hyvät vaatteet.

Vierailija
10/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat olleet lainassa ja palautettu käytön jälkeen. Kiitokseksi olen ostanut yleensä jonkun pienen vaatelahjan veljen pojalle tai kaverin lapselle. Mutta tärkeä pointti lainaamisessa on aina tuo sopiminen: annetaanko takaisin vai saako laittaa kiertoon. Älä ap maksa, jos se tökkii sua, snaot mielummin kiitos ei.

Vierailija
11/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tyttö, jolle on ostettu aika paljon kaikkea kivaa vaatetta.. Enpäs tiedä kun se aika tulee, annanko ihan tuosta vaan ilmaiseksi pois, jos ei meillekään lisää lapsia tule eikä näinollen saada mitään " takas."

Vaikka onkin sisarus, niin ei ihan mene mielestäni niin, että annetaan heille vaikkapa uutena 1500e maksaneet lastenvaatteet ja he sanoo " kiitos" , kun olis mahdollista myydäkin ne kirpparilla tms.

En puhu siis yksittäisistä vaatteista, vaan suuresta määrästä hyvälaatuisia ja -kuntoisia lastenvaatteita.

Vierailija
12/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt voi itsekin kysyä vaatteista luopuessaan vaikka että " olen varaamassa kirpparilta pöytää, haluaisitko katsoa ensin löydätkö vaatteista mitään OSTETTAVAA vai vienkö suoraan muualle myyntiin?" ......

Vierailija
13/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös yksi ystävä, jolla tosi paljon hyvälaatuisia lastenvaatteita. Ei halua antaa niitä kenellekään, meinaa myydä pois sitten jos ei enää tarvi. Ok, tehköön niin.

Itse taas en ajattele vaatteita sijoituksena: jos ostan tämän, paljonko saan siitä kirpparilla myydessä... Ajattelen, että ostanpa tästä lapselle puseron ja tuosta housut, kun niille on tarvetta. Omien lasten käytön jälkeen pakkaan vaatteet pussiin ja vien siskolle, jolla nuorempi lapsi. Siskon ei tarvitse sitten mennä kauppaan, vaan saa jo ne kerran maksetut vaatteet käyttöön. Joka tapauksessa mun ne piti hankkia ja ja itse en missään nimessä jaksa enkä halua kirpparille mennä niitä myymään... Annan siskolle ne mitkä huolii ja loput menee lähetyskirpparille. Niin tiukkaa ei meilläkään ole, ettäkö lasten pienillä vaatteilla pitäisi tili tehdä.

Vierailija
14/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No herranjesta ei todellakaan. Sama pätee myös ystäviin.

...eikä vaatteista oteta hintaa.

Vierailija
15/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttanut siis takaisin heti kun ovat jääneet pieneksi meillä.

Sisko taas teki erittäin kettumaisen tempun minulle: ostin hänen tytölleen reimatecin välikausihaalarin ts. ostin sen itselle ja annoin sen hänen tytölleen lainaan niin että saan sen omalle lapselle sitten kun on sen kokoinen. No tänä keväänä olisin sen tarvinnut ja kun kysyin siitä niin sisko oli MYYNYT haalarin työkaverilleen KYMMENELLÄ EUROLLA!!

Voi jee että ottaa päähän.........................................

Vierailija
16/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä temppu, jos olit sanonut siskollesi, että annat haalarin LAINAAN. Jos vain oletit saavasi haalarin takaisin, niin se on voi voi......

Jos olitte sopineet haalarin lainaamisesta, laita siskosi ostamaan tytöllesi uusi haalari tilalle.

Vierailija
17/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin nimittäin vielä, ettei päästä omaa lastaan jokaiseen ojaan ja öljy- tai maalitynnyreihin könyämään, että kehtaan sitä omalla lapsella vielä pitää. Ja että muutenkin pitää siitä hyvää huolta....

Muutenkin siskolla perheineen menee paremmin taloudellisesti (omakotitalo ja kaksi autoa jne) ja minä ja mieheni ollaan opiskelijoita ja asutaan vuokralla jne..

Olen kuitenkin siskon tytön kummitäti ja ajattelin hänelle sen puvun antaa ensiksi lainaan, kun sitä tarvitsi (3v tytöllä käytössä tuolloin 80cm babymallinen haalari....).

t:18

Vierailija
18/18 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä odota maksua siskolta/veljeltä, kun annan meidän lasten vaatteita heille. Ollaan annettu myös pinnasänky, lastenistuimia ja muuta tavaraa. Eipä noista nyt niin hirveetä summaa saa kirppariltakaan, että mielummin annan ilmaseksi niitä oikeasti tarvitseville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi