ikinä ei ole rahaa...
Ärsyttää.. miten voikaan aina olla näin PA. Viikko ennen tilejä ollaan aina rahattomia ja pinna kireällä. En enää keksi mistä voitaisiin nipistää. Mun tulot (käteen jäävät) 1000¿/kk ja miehellä n. 1600¿. Omakotitalo, kaksi autoa ja kaksi lasta. ärsyttää..
Kommentit (25)
Johan tuolla rahalla elää kuin herra!
Vierailija:
Ehkä teidän pitäisi miettiä valintojanne.
Vierailija:
Johan tuolla rahalla elää kuin herra!
650¿ asuntolainaan
380¿ pelkkiin hoitomaksuihin
200¿ bensaan
sitten jää maksettavaksi vielä kaikki muut pakolliset (sähkö, vesi, öljy..)
ja vielä ruokaakin pitäis ostaa.
Pidemmän päälle ei voi talous millään toimia, jos kulut suuremmat ku tulot..
voisko vielä nipistää
-sähköstä ja vedestä (ei haaskaavaa käyttöä)
-omista menoista
-bensakulut (kävelee/pyöräilee ku pystyy)
-ruokakulut (ei aina gurmeeta, ei haaskaamista)
Pärjäilemistä teidän perheelle. Itteä kans välillä v*tuttaa välillä venyttää
senttiä...
Kannattaa laittaa ihan paperille kuukauden tulot ja menot, niin on helmpompi hahmottaa mihin rahat hupenee ja mistä ehkä voisi pihistää.
Paljon rahaa, itse saisin tuosta säästöönkin joka kuukausi ainakin 200-300 euroa.
Vierailija:
Vierailija:
Johan tuolla rahalla elää kuin herra!650¿ asuntolainaan
200¿ bensaan
1300. eli puolet tuloistanne. Jos ruokaan menee vaikkapa 500kk, muihin laskuihin 350, jää plussalle vielä 350. Eihän se hirveästi ole, mutta kuitenkin..
Oletko täysipäiväisesti töissä, suhteellisen vähän saat käteen..?
Vierailija:
Vierailija:650¿ asuntolainaan
200¿ bensaan
asuminen on valinta, samoin autonkäyttö eli voi valita myös toisin. Sitä tarkoitin. Itse pidän esimerkiksi ehdottomasti kiinni siitä, että meidän on pakko pärjät yhdellä autolla, niinpä työpaikan valinnassani yksi tärkeimmistä kriteereistäni oli se, että minun pitää pystyä kulkemaan julkisilla.
Jos olet sitä mieltä että sinulla on vähän rahaa niin ensimmäisenä tietenkin lopetetaan säästäminen.
Vierailija:
josta 150¿ menee säästöön.ap
Vierailija:
Kannattaa laittaa ihan paperille kuukauden tulot ja menot, niin on helmpompi hahmottaa mihin rahat hupenee ja mistä ehkä voisi pihistää.
viestissä 7 laitoin hieman erittelyä menoistamme.
ap
riipaisee tuo ap:n tilanne. Menkää nyt kiireellä sosiaalitoimistoon ja selittäkään surkea tilanteenne. Toivottavasti yhteiskunta tulee vastaan ja auttaa teitä surkeassa tilanteessanne. Kyllä tämä on taas karmaiseva esimerkki, kuinka suomalaiset lapsiperheet on ajettu kauheaan ahdinkoon - omakotitalo ja kaksi autoakin on meidän julmassa yhteiskunnassamme liikaa vaadittu. Nyyhhhh, kyllä taas päivä meni pilalle tätä kurjuutta ja köyhyyttä ajatelellessa.
Vierailija:
josta 150¿ menee säästöön.ap
ja olen täysipäiväisesti töissä. Kahvilatyöntekijä ei vaan oikein tienaa, vaikka töitä saa tehdä välillä kahden edestä. Laskuja maksamme siis n. 1000¿ kuussa ja bensaankaan ei aina riitä se 200¿ siihen vielä lainalyhennykset .. mä en vaan ymmärrä miksi rahat eivät riitä.
Muutamme pois talosta, myymme autot ja mä alan tekemaan kahta duunia, niin eiköhän se tästä!!!
ap
Minusta teillä on melko paljon rahaa kuukaudessa käyttöön. Sittenhän jokainen tietysti valitsee mihin rahansa käyttää. Toiset asuu ahtaammin ja pistää rahaa elämiseen ja toiset haluaa asua omakotitaloissa ja kituuttaa. Omia valintoja.
Minustakin tuntuu ettei meillä ole koskaan rahaa.
omakotitalo olisi ihan kiva mutta jos se sijaitsee paikalla että tarvitsee auton (tai kaksi!) ja näiden menojen vuoksi + lainanmaksu, ei riitä ikinä ylimääräiseen, valitsen mieluumin tämän mitä meillä nyt on.
Tulot itsellä kht ja miehellä nettopalka n. 1500¿/kk. Asumme vuokrakolmiossa, meillä ei ole autoa. Emme katso yhtään mitä kaupasta ostamme, minulla on varaa ostella uusia vaatteita itselleni ja lapsille joka kuukausi sekä sisustustavaraa ym. ylimääräistä joka kuukausi. Silti rahaa on myös säästössä ja käyttötili riittää kuukauden loppuun.
meillä näin:
autolaina 650¿/kk
vuokra 550¿/kk (työsuhdeasunto pääkaupunkiseudulla)
säästöön 250¿/kk
ruokaan vähintään 500¿/kk
+
autonkulut
sähkö
vauvan tarvikkeet yms.
eikä koskaan ole tili mennyt tyhjäksi
Ruokakaupasta voi ostaa mitä huvittaa, ja vaatekaupassakin käyn melkein joka viikko (ainakin hypistelemässä. :) )
meillä tosin ei mene hoitomaksuja, kun olen äippälomalla.
Enemmänkin sais säästöön, ja mun mielestä me ei tarvittais autoa ollenkaan...
tulot teihin verrattuna, mutta vain yksi lapsi, yksi auto ja asutaan rivarissa ja rahasta ei siis pulaa. Ehkä teidän pitäisi miettiä valintojanne.