Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä juhlitaan lasten nimipäiviä?

Vierailija
18.03.2008 |

Tehdäänkö kakut yms ja kutsutaanko vieraita, ostetaanko lahja ja jos ostetaan niin minkä arvoinen noin niinku suunnilleen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nimpparit on niin lähellä lapsen synttäreitä.

Vierailija
2/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen lapsilla ei ole nimipäiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat voi käydä kahvilla ja tuoda jotain pientä..

Vierailija
4/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus jotain herkkuja tehdään/ostetaan. Eipä muuten.

Asutaan paikkakunnalla, jossa ei ole sukulaisia, joten ei siis kutsuta vieraita.

Vierailija
5/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain herkkua jälkiruuaksi, esim. jäätelöä. Lahjan saavat itse valita kaupasta. Saa maksaa maksimissaan 50 euroa. Meillä lapsille ei osteta mitään leluja muulloin kuin jouluna ja syntymäpäivänä, joten nimipäivänä saavat uuden lelun.

Vierailija
6/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita ei käy, ei edes kutsuta. Sukulaiset muistaa soittamalla.

Lapsi saa valita kaupasta jonkun lelun, max. 20¿.

Eli aika samoilla linjoilla kun muutkin.

Vierailija
7/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt olenko outo kun miehen lapsen nimipäiviä vietetään suurella porukalla ja on kakut ja kaikki ja saa lahjoja kaikilta kummeilta, isovanhemmilta ja vanhemmilta mut tähän mennessä vastanneilla on ollut vähän sama linja kuin meilläkin.

T:Ap

Vierailija
8/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kuopuksella oli nimppari (n kuukausi sitten) niin ostin litran jätskiä ja koristelin sen karkeilla. Ihan oman perheen kesken syötiin jätski jälkkärisksi ja nimipäiväsankari sai kortin ja pienen lahjan (n 5 euron värityskirja).

Vierailija
9/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään nimipäivät. Kakun teen, koska niin toivoi. Ostettiin viikonloppuna uusi kitara, niin se toimii nyt lahjana. Vieraita ei kutsuta, sukulaiset saattaa kortilla muistaa. JOllain tapaa tehdään nimpparipäivästä erilainen, kuin tavallisista arkipäivistä.

Vierailija
10/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa asiaan vaikuttaa se, että nimpparit osuu kutakuinkin juhannukseksi.

Vierailija
11/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kakut ja juhlitaan kuin synttäreitä ja lahja ostetaan (minusta lahjaa ei osteta hinnan mukaan, hyvä lahja voi maksaa vaikka 1 euron). Mutta juhlitaan ihan siis perhepiirissä (oma perhe, isovanhemmat, mun ja miehen sisaruksia perheineen ja jokunen läheinen ystäväperhe). Tosin vieraita on muistutettu, että ei mitään ökylahjaa saa tuoda, koska synttärit on erikseen, mutta ihan joku pieni lahja saa olla tyyliin mun sisko tekee aina sellasen jättipiparin, joka on koristeltu ja jossa lukee nimpparisankarin nimi :) Ja näin me juhlitaan myös muiden lasten nimppareita jotka kuuluvat tähän meidän ihan lähipiiriin.

Tykkään pitää kaikenmoisia juhlia aina. Koskaan ei ole liikaa kissanristiäisiä :)

Vierailija
12/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paistan pinot pikkulettuja ja mukulat syövät niitä naamat hillossa.

ei lahjoja ja hössötystä vaan pyydän ne pöytään ketä sattuu olemaan paikalla. kovasti ovat perinteestä pitäneet ja lettutaikinan määrä on vuosien varrella kasvanut kun kaveripiirissä on sanalevinnyt =)

Vierailija
13/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitellaan kortilla ja pikku lahjalla, oman perheen kesken.

Vierailija
14/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä muista kenenkään nimipäiviä.

Vierailija
15/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedään aamiainen sänkyyn ja saa jonkun pienen lahjan, mutta sen kummemmin ei juhlita.

Vierailija
16/16 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmilta tulee ainakin kortti, toisilta yleensä myös joku pieni lahja, joskus saatetaan juhliakin pienimuotoisesti isovanhempien kanssa. Muilta sukulaisilta ja kummeilta tulee myös joko kortteja tai tekstiviestejä.