Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menetkö paniikkiin ja alat ostella tavaroita kun rahat ovat vähissä?

Vierailija
09.04.2024 |

Minulle on käynyt niin useasti. En tosin ole ostanut mitään kallista vaan halvalla ikään kuin varastoon pahan päivän varalle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen auttamattoman pihi luonne, ollut jo lapsesta saakka. Kitkutin opiskelijana ollessakin niin, että ennemmin olin syömättä kun päästin tiliä tyhjäksi ja kävelin tai pyöräilin ympäri kaupunkia hakeakseni halvimmat ruokatarjoukset eri paikoista. 

Mulla on siis totaalinen neuroosi ajatuksesta, että rahat loppuisivat ja siksi sitä on hajautetusti sijoituksissa, säästötileillä ja maaomistuksissa.

Vierailija
2/12 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi paniikkiin, mutta noin tuppaa käymään. Käytännössä viiteen viikkoon ei ole tullut tuloja, ja työttömyyskorvauksen ja asumistuen päätöksiä joudun omaa tyhmyyttäni odottamaan vielä kaksi viikkoa, niin epätietoisuus ja tilin vääjäämätön tyhjentyinen on saanut hamstraamaan ruokaa pakkaseen ja esim. wc-paperia.

Raha suorastaan polttaa taskussa, vaikka säästäminen olisi fiksumpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostele, pakkaseen ostan ruokia pahan päivän varalle kun rahat on vähissä.

Vierailija
4/12 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta helposti hamstraan ruokaa ko. tilanteessa plus alan paniikinomaisesti myymään vielä lisää tavaraa pois.

Vierailija
5/12 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Vierailija
6/12 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi paniikkiin, mutta noin tuppaa käymään. Käytännössä viiteen viikkoon ei ole tullut tuloja, ja työttömyyskorvauksen ja asumistuen päätöksiä joudun omaa tyhmyyttäni odottamaan vielä kaksi viikkoa, niin epätietoisuus ja tilin vääjäämätön tyhjentyinen on saanut hamstraamaan ruokaa pakkaseen ja esim. wc-paperia.

Raha suorastaan polttaa taskussa, vaikka säästäminen olisi fiksumpaa.

Se ei ole varsinaisesti mitään säästöä jos jättää ostamatta sellaisia tuotteita, joita pitää ostaa kuitenkin myöhemmin kuten esim. vessapaperia

Vierailija
7/12 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ostin 20 pakettia kahvia tarjouksista. Tarpeeseen menee.

Vierailija
8/12 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nostelen kaiken käteiseksi silloin kun rahat vähissä. 

Vierailija
9/12 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ennemminkin säästän

Vierailija
10/12 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hamstrannut kahvia tarjouksista. Meidän perheen tilanne on ollut koko talvikauden ihan kamala ja olen alkanut juoda enemmän kahvia jaksaakseni. Se kahvipakettipino symboloi minulle jollain merkillisellä tavalla nyt sitten tukea, jota en mistään muualta saa.

Vierailija
11/12 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hamstrannut kahvia tarjouksista. Meidän perheen tilanne on ollut koko talvikauden ihan kamala ja olen alkanut juoda enemmän kahvia jaksaakseni. Se kahvipakettipino symboloi minulle jollain merkillisellä tavalla nyt sitten tukea, jota en mistään muualta saa.

Itse vaihdoin vihreään teehen. 20kpl paketti 80snt. Halpaa ja saa lämmintä juotavaa. Toki myös aamulla pitää ihan oikeat kahvit juoda 

Vierailija
12/12 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni eläke, mutta iso pakastin ja kuivatuotehylly ja niitä täytän mahdollisuuksien mukaan, jos on tarjouksessa tuotteita, joita meidän huushollissa säännöllisesti kuluu. Aina on se ns. hätävara ja vähän ylimääräistä.