Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!MARRASKUU05!

17.03.2008 |

Hihii, meillä on kummatkin pojat päikkäreillä :) Onnikin simahti omaan sänkyynsä, joten aivan fantastista omaa aikaa tässä nyt. Aah.

Manna, mites on? Mitä uusi raskaustesti näytti? Minä menen tänään ostamaan. En kyllä usko, että raskaana olen. Varmaan mekat alkamassa ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Olisinhan jo ihan luonnonoikku endometrioosaiseksi ;)

Pistän tähän nyt gallupin pystyyn, jos vaikka saatis vähän vipinää!

1. Onko käytössä vielä talvipuku, vai jo välikausipuku otettu esille?

2. Onko marraspallerosi sylikissa, vai itsenäinen seikkailija? Onko tällähetkellä jokin kausi meneillään tämän asian tiimoilta?

3. Istuuko lapsi vielä syöttötuolissa? Jos ei, niin onko normaali tuoli käytössä, vai jokin viritelmä?

4. Mitäs muksu meinasi virpojista? Oliko itse virpomassa?

5. Onko edelleen rankkaa uhmaa, vai joko alkaa helpottamaan? Vai onko joukossa sellainenkin onnellinen, jonka lapselle sitä ei olisi tullut lainkaan?

Noema

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas Jessellä ollut rankan kuuloinen keuhkoputkentulehdus. Onneksi ilmeisesti jo takanapäin. Meidänkin pojalla oli eka antibioottikuuri vasta tuossa kuukausi sitten kun sairasti ekan korvatulehduksensa. Me saatiin onneksi 5 pv kuuri aika mukavasti menemään ilman taisteluja, en maistanut mutta haisi semmoiselle perinteiselle vähän mansikanmakuiselle lääkkeelle.

Mannalle uskaltanen toivottaa onnea plussasta! Kyllä tuo kovasti siltä kuulostaa, että teille odoteltaisiin pikkusisarusta. Mulla oli poikasta odottaessa tosi vahvat viivat heti raskaustestissä, mutta tästä raskaudesta tein pari testiä joissa molemmissa vain tosi haaleat viivat. Sillei että erotti siinä jotain olevan, mutta tosi hempeällä värillä. Ja hyvin raskaana tässä ollaan. :)

Mites Noeman kotona, joko olet testin ehtinyt tehdä? Ihan jännittää puolestasi, onko kolmas kaveri tulossa teille. :)

Hilda oli löytänyt kivan värisiä kuravaatteita. Mä en oo oikein nähnyt täällä kaupoissa kuin perinteisiä punaisia ja sinisiä, en oikein niistä välittäisi. Tai oli joitain ruskeitakin Stockkalla, mutta ei meille sopivaa kokoa. Kuravaatteet on vielä siis ostamatta, käyttöä kyllä olisi. Pitäisi uudet, isommat kumisaappaatkin ostaa. Ja varmaan kaikki kevät- ja kesäkengätkin saa taas hankkia uudet. Niin kovaa vauhtia jalankoko ja koko pikkumies kasvaa.

Neuvolalääkärissä tosiaan kävin perjantaina, kaikki oli ihan ok. Nopeasti vain tutki, sydänäänet kuului, pääalas päin edelleen mutta ei kiinnittynyt, vielä mahtuisi kääntymään toistekin päin. Mut toivottavasti pysyy vain aloillaan. :) Kohdunsuu oli pehmentynyt mutta ei vielä lyhentynyt. Joten matkaa vielä synnytykseen lienee. Päivittäin silti supistelee, välillä aika napakastikin.

Kokoarvioon sain lähetteen äitiyspolille, ihanaa kyllä että vähän seurataan kasvua. Tosin kyllähän tuo arvio viimeksikin heitti melkein kilolla. En siis hirveästi luota siihen, mutta toivottavasti näkevät edes että mahtuuko tulemaan alakautta. Lääkäri puhui, että kenties synnytystä voisi käynnistellä vähän ennen laskettua aikaa jo, jos on tulossa yhtä iso tai isompi vauva kuin poikanen oli. Mutta saapa nähdä nyt sitten.

Miten muut odottajat jakselevat?

Poikanen oli silloin perjantaina siis toista kertaa yökylässä. Kivaa oli leikkiä serkkujen kanssa, ei olisi kotiin malttanut lähteäkään. Mutta kuitenkin kotona sit osoitti mieltään, heitteli leluja ja oikein hakkasi niillä toisiaan raivoissaan. Kun kysyin mikä noin kovasti suututtaa kävi maahan ja hautasi kasvot käsiinsä. Yhtäaikaa suututti ja suretti. Vähän aikaa kun juteltiin, ilmeni että kuitenkin harmitti kun ei ollut isin ja äitin luona nukkumassa.

Ehkä johtuu siitä, ettei ole tottunut nukkumaan muualla. Kun on tosiaan vain kerran aiemmin ollut yökylässä ja siitäkin on yli vuosi niin ei varmaan muistakaan. Nytpä mietityttää miten pärjää synnytyksen ajan ja millaiset raivarit ja mielenosoitukset on sitten odotettavissa kun kotiudutaan vauvan kanssa. Käykö muut marraslapset usein yökylässä ja miten se sujuu?

Tämmöisiä tänään.

Gerda

Vierailija
22/35 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvipuku on ollut vielä vahvasti käytössä. Ja vielä villapukukin haalarin alla. Lunta on vielä sen verran paljon puistoissa että on ollut hyvä pukea lämpimästi. Ja kun lumen seassa on niin mukava temppuillakin. ;-)

2. Onko marraspallerosi sylikissa, vai itsenäinen seikkailija? Onko tällähetkellä jokin kausi meneillään tämän asian tiimoilta?

Jesse on pääsääntöisesti sylikissa, etenkin isin sylissä viihtyisi jatkuvasti. On aina viihtynyt sylissä joten ei ole edes mikään kausi. Vaan ei kyllä haittaa, meidän perheessä on muutkin sellaisia läheisyydenkipeitä. :-) Onneksi myöskin seikkailunhalua löytyy silloin tällöin.

3. Istuuko lapsi vielä syöttötuolissa? Jos ei, niin onko normaali tuoli käytössä, vai jokin viritelmä?

Syöttötuoli on vielä käytössä, siihen kiipeää itse sujuvasti kun on nälkä. :-)

Ovella kävi vain kaksi suloista pikkunoitaa, mutta innostusta herätti siinä määrin että päikkäritkin jäi palmusunnuntaina nukkumatta. ;-) Suklaamunat vei noidille palkkioksi, oikein nätisti asetteli tyttöjen koriin. Itse kävi virpomassa lähellä asuvat mummun ja sedän (miehen veljen). Mummulassa sanoi lorun ujostelematta, sedän luona sen sijaan lorut jäi kurkkuun ja vitsa vaan heilui. Vähän taisi jännittää. :-) Palkkioksi sai vähän turhankin paljon namia ja sitä kyllä sitten söikin niin että mulla oli ihan morkkis. Oli vaan niin onnellinen saaliistaan että olisi tuntunut kurjalle heti piilottaa nameja. Karkit lisää Jessellä ihon kutinoita ja meillä herkutellaankin mieluummin vaikka kekseillä.

5. Onko edelleen rankkaa uhmaa, vai joko alkaa helpottamaan? Vai onko joukossa sellainenkin onnellinen, jonka lapselle sitä ei olisi tullut lainkaan?

Uhmaa on tasaisesti edelleen, mutta aika hyvin myös kuuntelee ja voidaan hankalissa tilanteissa välillä jopa jutella ja neuvotella. On luonteeltaankin aika jäärä, joten uhmaa ja kapinahenkeä tulee varmasti riittämään jatkossakin. :-)

Muita juttuja sitten myöhemmin, nyt suljen työkoneen ja lähden hakemaan Jesseä tarhasta.

Minäkin uskaltaisin jo onnitella Mannaa! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhaan pinoon...

Mannalle täältäkin varovaiset onnittelut ja noeman uutisia odotellaan innokkaasti!!

Gerdalle tsemppiä, meillä Venla on ollut niin usein yökylässä etten usko sen olevan mikään ongelma sitten kun lähtö tulee. Enemmän huolettaa että jos tulee nopealähtö päivällä kun olen yksin kotona kun kaikki mahdolliset kuskit on vähintään 30km päässä...

Meillä kans kaikki ok, tänään kävin vikassa lääkärintarkastuksessa ja kohtu oli kii sisältä, ulkoa jo auennu sormelle ja vähän oli kanava lyhentynyt. Mutta tuskin tässä nyt kuukauteen mihinkään vielä mennään. Tehtiin samalla kokoarvio ja tod.näk tuollainen vähän yli 4kg mötkäle sieltä ois nytkin tulossa...Jännää et miten me isännän kans tehdään näinkin isoja vauvoja mutta ainakin Venlan kasvu syntymän jälkeen menee jopa vähän meidän käyrien alapuolella ja me ollaan aika pieniä kumpikin?

Uhmiksen kanssa ei mitään uutta, jotkut päivät helpompia kuin toiset ja hyvien päivien ansiosta tätä jaksaakin!

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille, jos en tällä viikolla ehdi enää kirjoittelee...

CalZal rv33+6 ja Venla 2v4kk

Vierailija
24/35 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä talvipuku kun se pitää niin hyvin kosteutta ja lunta ja pakkastakin taas tuli tänne eteläänkin.

Venla on aika pitkälle sylikissa tai viihtyy kovasti sylissä. Niin meidän läheisten kuin myös hoitotädinkin...ja siellä esiintyy myös sitä mustasukkaisuutta jos joku muukin lapsi haluaa syliin.

Ei meillä oo varmaan yli puoleen vuoteen istuttu syöttiksessä, ihan tossa pirttipöydän penkillä tai olkkarissa omalla pikkutuolissa. Hoidossa istu pitempään syöttiksessä.

En ollu kotona, eikä mummokaan sanonu mitään kun oli käyny 4 virpojaa. Ei käyny itse, hoidosta toi tänään itsetehdyn oksan.

Mun mielestä mitä oon seurannu noita tuttujen uhmiksia, niin ollaan vielä ainakin päästy aika helpolla. Ihan ihme jutuista tulee välillä kiukuttelua muttei mitään kummempaa.

Vierailija
25/35 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vielä sunnuntaina kolmannen testin (eri merkkiä kuin 2 edellistä) ja ihan samalla tavalla se näytti: 2 viivaa, mutta toinen kontrolliviivaa haaleampi. Varovaisesti ollaan alettu ajatella, että ehkä siellä sitten joku lymyilee.

Olimme illan ystäviemme luona kylässä. Heille on tulossa kesävauva, perheen kolmas lapsi. Ystäväni kysyi minulta joutaisiko meiltä turvakaukalo heille lainaan vai säästelemmkö sitä esim. siskolleni. Mitäpä siihen muuta kuin että " joo siskolle säästellään" =)

Emme halua kertoa raskaudesta kenellekään vielä piiiitkään aikaan. Nyt mietin kuumeisesti kuinka pääsen töistä neuvolaan ja muualle niin etteivät huomaa. Muutenkin mielessä pyörii monenlaista. Illalla itkin nukkumaan mennessä sitä kuinka ikävä poikaa tulee sitten kun olen sairaalassa... Minne hänet laitamme synnytyksen ajaksi? Kuinka kuljen kahden pienen kanssa (ajokorttia ei ole)?

Poika on viime päivät loistanut ihanuudellaan. Toki pieniä kiukkukohtauksia aina silloin tällöin ja välillä sanoo kyllä kirosanojakin, mikä on aika kurjaa... Poika on innostunut kattamaan pöytää, laittaa aina meille tosi hienosti astiat paikoilleen ennen ruokaa. Eilen annoin vielä lautasliinatkin; asetteli ne itse hienosti lautasten alle. Tänään kangaskaupassa huokaili hartaasti: " kauniita verhoja, kauniita verhoja" . Ai ai että äidin sydäntä lämmittää tällainen sisustaja=)

- Meillä käytössä talvipuku. Keväthaalari vielä ostamatta.

-Molempia. Välillä haluaa olla vain sylissä, katsella siinä kirjoja tai maata sohvalla kainalossa. Välillä ei sitten millään.

- Meillä on triptrap ilman turvakaarta käytössä ja on aivan mahtava tuoli!

- Ei ollut itse virpomassa, ilmoitti vain " en halua!" , kun yritin opettaa lorua. Yhdet virpojat meillä kävi, poika oli aika ihmeissään.

- tätä samaa. Välillä paremmin ja välillä ei. Ruoka on onneksi nyt muutaman päivän maistunut, mikä on erittäin jeeeees!

Nyt odottelemaan että Harvoi tarjolla alkaa...

Manna

Vierailija
26/35 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvipuku käytössä, tänään tosin oli vähän hikinen poika. Aurinko lämmitti jo kivasti ja nyt taas pakkasta muutama aste ja lunta satanut.

Molempia. Viihtyy sylissä pitkiäkin hetkiä ja leikkii/seikkailee yksinään pitkänkin tovin. Ihana salaa kuunnella touhuja :) Kirjoja katsellaan yhdessä paljon sylitellen. Palapelit on todella kova juttu. Kolmea A3 23 palan muumipelejä tekee itekseen kymmeniä kertoja päivässä vuorotellen. Päivästä toiseen. Piirtäminen ja vesiväreillä maalaaminen on myös päivittäisiä. Keittiön pöydällä onkin aina kynä kori ja nippu paperia.

Vuoden ikäisenä syöttötuoli muutti toiseen kotiin. Pertulla on Ikean lastentuoli ja välillä istuu ihan tavis tuolilla.

Täällä virvotaan vasta lauantaina. Molemmat on virpomaan menossa. Yks päivä laitettiin jo harjotus pilkkuja ja kyllä näytti Perttu hassulta siskon vanhassa mekossa ;)

Pertulla ollut uhmaa erittäin vähän. En ymmärrä mistä planeetalta isänsä kanssa ovat, kun niin rauhallisia tapauksia ovat.

Sisarustappeluita välillä esiintyy.

Mannalle halaus :)

Noema, mitä testi näytti? :)

Lähden huomenna jo lasten kanssa mummulaan pääsiäisen viettoon, mies tulee to perässä. En oo mitään pääsiäsjuttuja laittanut, edes ruohoja kylvänyt. Outoa. Jotenkin tämä tulee nyt niin yhtäkkiä koko pääsiäinen, jotenkin mielessä ollut koko ajan että tulee siten kohta, mutta sehän on jo. Neiti toi puistosta istuttamia ruohoa. Höyhenet oksien koristeluun olen sentään ostanut.

Hyvää pääsiäistä jo minun puolestani!

Hilda

Vierailija
27/35 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannalle paljon onnea :) Nyt kyllä jo vähän hehkutankin! Ihanaa, että tärppäsi näin pian.

Mä olen täällä ihan pihalla. Eilen kun olin lähdössä kaupoille, myös sitä testiä ostamaan, mulla tuli tuhrua paperiin. Siis olin jo kengät jalassa lähdössä. Tuumin siinä, että eipä tartte testiä ostaa, menkat alkoi. No, nyt ei ole sitten tullut enää mitään sen yhden tipan lisäksi, joka oli muutenkin ruskeaa. En käsitä. Oksettaa.

Joko mulla on hormoonit sekaisin tai sitten todellakin olen raskaana. Tänään uudella kerralla testin hakuun. Josko nyt selviäisi asian todellinen laita. Tunnelmat ovat täällä kyllä aika jännittyneet. En oikein tiedä mitä ajatella. Miehen naamalta näkee, että toivoisi testin näyttävän plussaa. Opinnot siirtyisi kyllä parilla vuodella. Toisaalta, eipä se paljoa merkkaa lapsen rinnalla :) No, turha näitä on kai vatvoa ennen kun testi on tehty.

Noema

Vierailija
28/35 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa tässä ihan pikaisesti vastais galluppiin

talvipuku on, on semmoinen missäalaosa on täysin kumitettu niin on todella loistava ollut tänä talvena. vauvalle ostettiin samanlainen ensi syksyksi(ainakin

ei todellakaan mikään sylikissa. joka paikkaan on menossa, valjaat ulkoilessa käytössä.

syöttötuoli vielä on. tuoli on semmoinen tripp trapp kopio ja siitä on otettu etureuna irti, istuu korkealla mutta pääsee itse liikkumaan.

ei oltu virpomassa. tuumi että tytöt toi kukkia :))

uhmaa, uhmaa,uhmaa...teemu ite kuuluu sata kertaa päivässä ja jos ei onnistu niin...

ja sitten toisenlainen gallup:kun te mammat liikutte kaupoissa niin jos vaippahyllyillä sattuu silmiinne pampersin baby-dry nro 6 vaippoja niin PLIIS ilmoittakaa mulle spostiin tamatu@suomi24.fi mikä kauppa ja paikkakunta, hankin niitä sieltä, meidän yöt on katastrofaalisia ku muista vaipoista pissit laskee ulos ja teemu herää aina siihen kun on märkä.

tamatu

Vierailija
29/35 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannalle paljon onnea plussasta ja Noemalle peukkuja,jännitellään täälläkin miten käy :)!!

Sitten vähän kuulumisia alkuun kun Anna nukkuu päiväunia,reppanalle nousi illalla korkea kuume mutta tänään ei ole ollut kuin pientä lämpöä ja on nauttinut kun saa olla äitin kanssa kotona.Toivottavasti menisi tauti pian ohi ja ettei tarttuisi meikäläiseenkään,pelottaisi jos nyt saisi korkean kuumeen.Maha-asukki on ollut tänään aika rauhallinen ja aamulla sitä kovin tökinkin kun eilen verensekainen vuoto taas yllätti ja edellisyönä särki mahaa ja supisteli.Tekisi mieli mennä näytille mutta on jo kolmas kerta kun näin käy ja aikasemmin ei ainakaan oo istukasta vuodot johtunut,häslätty kyllä on petipuolella et liekö se taas ärsyttänyt kohdunsuuta...täälä lääkäriin pääsee vaan niin huonosti ettei innosta,neuvolalääkäri on vaan 1krt/vko ja oma lääkäriin ei saa aikaa kun puhelimet on ihan tukossa ja Taysiin on niin pitkä matka ja neitikin nyt kipeenä joten ei auta kun seurailla itse tilannetta...onneksi masukki on vähän enempi aamun jälkeen liikkunut.

Sitten gallup:

1.Talvipuku vielä käytössä,nättiä välikausipukua en oo vielä löytänyt.

2.Anna on sekä että,paljon touhuu jo itekseenkin ja väliin käy hakemassa syliä.

3.Syöttötuoli otettiin pois n.2kk sitten kun aina piti päästä normaalille tuolille ja neiti on tarkka paikastaan niin pöydän ääressä kuin sohvallakin...jos erehtyy istuun hänen paikalle niin heti tulee " sä menit mun paikalle" :)

4.Sunnuntaina oltiin uimahallissa joten virpojia ei silloin käynyt mutta eilen naapurin tytöt kysy jos voisivat tulla vähän myöhässä virpoon,sopihan se :) Suloisia noitia oli äitinsä heistä tehnyt ,Anna katseli ihmeissään ja kun virpojat lähtivät niin oli suupielet alaspäin surullisena.Halusi hänkin olla noita :)Puin hänetkin noidaksi ja sai virpoa meitä,muumimunan sai palkkioksi ja jo ilme kirkastui :)

Annalla on vähän omat sanat tuossa virpomalorussa:" virvon varvon tuoreeks terveeks,mulle palkka sulle pitsa :)"

5.Uhma on uskallanko sanoa jonain päivinä jo melkein olematonta mutta toisinaan kovaakin...

Nyt keittelen vielä kahvia ja eilen leivoin mokkapaloja,nam.

T:Odottelija76,Anna,masukki rv 33+6

Vierailija
30/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat nukkuu vielä, joten tulin käymään koneella. Lähinnä vastailemaan noeman galluppiin ;)

- Meillä käytössä vielä talvipuku. Ostin kyllä jo uuden reimatecin välikausihaalarin, mutta kelit vaatii vielä toppapukua.

- Molempia. Tällä hetkellä ollu aika sylikausi ja varsinkin äidin sylissä. Johtuukohan pikkuveljen tulosta ;) mutta myös siis itsenäinen seikkailija.

- istuu syöttötuolissa. Meillä tripp trapp, joten kun nuorimmaiselle ostetaan oma tripp trapp, niin siirretään se tuki siihen ja isompi poika saa istua tripp trappissa ilman tukea.

- meilläpäin ei virvota, vaan nyt tulevana lauantaina käy pääsiäistrullit ovelta ovelle.

Oltiin sunnuntaina fröbelin palikoiden konsertissa. Nyt on vaan kuunneltu ja katteltu fröbelin palikoita ! Ja fröbelin palikoiden t-paitaakaan ei saa välillä pestä. Se on päällä päivin ja öin. Suloista.

- uhma ei niin paha. Aika seesteistä on. Tosin kohtauksiakin tulee. Enemmän koittelee iskää kuin äitiä. Meillä on varsinainen kyselykausi tällä hetkellä. Kyselee ihan koko ajan..

Mannalle onnitteluja plussasta !

Noemalle pahoittelut kun ei ollutkaan plussa :(

Auringonkukalle kovasti onnea uuteen yritykseen.

Tämä äiti aloitti kuntosalin eilen. Oli kyllä tosi kivaa pitkästä aikaa. Kunhan nyt alkais hieman kiinteytyä. Oon saanu jo -5kg pois jälkitarkastukseta (5.2). Tuo 2 tyypin diabetes kummittelee taustalla, joten on pakko saada kiloja pois ja vyötäröä pienemmäks.

Hyvää huomenta kaikille ! Ehdin vielä viikkailemaan pyykkejä ennenku pojat heräilee. Mieskin on lomalla tämän viikon, ihanaa !

-marika

Vierailija
31/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Tarkoitatko sitä 5+ pakettia, joka on extra kuiva öiksi 13 kg eteenpäin. (Sellaine vihreän värinen kaistale siinä vaipassa sisällä) Olen ostanut nyt sitä Mintulle ja hyvä koon puolesta. Prisma Pori 50 kpl paketissa 11,90 ¿.

Vierailija
32/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos infosta, mutta en tarkota5+ vaan 6, paketti on samanlainen vihreä. kysyin jo pampersilta suoraan mistä saa ja ei kuulu normaalisti maahantuontiin niin niitä saa vain paikoista jotka tuovat ite suoraan. meidän superkastelijalla ku ei vähäisempi riitä. aikaisemmin täältäö sai mutta nyt kun kauppa vaihtoi omistajaa niin ei enää :((((((( tai onko muilla hyviä vinkkejä yövaipoiksi?teemu nukkuu mahallaan niin siitähän se edestä kastelee,takaa vaipat aina kuivia :(

Vierailija
33/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaivelin tuossa kaappeja ku muistelin, että oon joskus aikoja sitten Elmerille ostanu paketin pampersin vaippoja, jotka oli ihan liian isoja (siksi jääny varastoon). Tällänen puna-vihreäpkt 6 extra large 16+kg 18kpl pktissa. Nää on housuvaippoja.

Onko ne niitä mitä tarkoitat ?

Me asutaan Vaasan lähellä ja käydään Vaasassa kaupassa, useinmiten prismas, joten sieltä tod.näk ostettu. Mutta joskus siis ehkä viime kesänä. En ole nyt katsonut onko niitä kaupoissa vielä.

-marika

Vierailija
34/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaaleja vaippoja ovat mitä kaipaan. mutta ihania ootte ku ilmottelette, toivottavasti jostainpäin löytyy niitä oikeita ja saadaan taas teemulle kuivat yöt, nykysin ku menee aina aamusin petaria myöden pesukoneeseen*huoh*

Vierailija
35/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ukkeli tulee siitä, että kutsun Onnia monesti pikku-ukkeliksi tai sitten vaan ukkeliksi :)

Onni on raivokohtausten sijaan aloittanut täydellisen kyseenalaistamisen kaikkeen, mitä m vanhemmat sanomme. Väittää kivenkovaa asioita, eikä suostu millään myöntämään/uskomaan, että on väärässä. Tänään esim jankkasi koko automatkan perhekerhoon, että " tää auto on Ferrari" . Minä siihen sitten, että eipä taida olla ;) Varsin mukava oire niiden raivareiden sijaan. Välillä on pokassa pitelemistä.

Tuota kyselyä on meilläkin alkanut olla ilmassa enenevissä määrin. Kyselee esim, että " hei, kestääkö tää laivasänky sua" . Sitten kun sanon, että ei kestä, kun siellä olette jo sinä ja isäsi, niin vastaa vaan, että " Ei ku kestää" ja jatkaa " äiti, mahukko tähän" osoittaen pientä plänttiä tyynyllänsä." luekko mulle hei" , " laulakko äiti mulle vielä" jne. Kaikki tulee kysymyksen muodossa. Vielä ei ymmärrä kysyä mitään vaikeita onneksi. Jos minäkin saisin järjenrippeeni kerättyä näiden vauvojen ja imetysten jäljiltä ennen sitä vaihetta. Osaisi sitten jotain järkevää vastatakin :)

Huomenna menen yliopistolle selvittelemään ja järjestelemään juttuja. Tuntuu oudolta, mutta kutkuttavalta niin pitkän tauon jälkeen.

Onko Odottelijan Anna jo tervehtynyt?

Noema