Normaalipainoinen läski täällä hei, mitä minun tulisi vartalolleni tehdä?
Eli olen painanut koko tämän vuosituhannen 63-68kg ja olen 165 pitkä. Kaikki painoindeksilaskurit ovat sitä mieltä, että olen normaalipainoinen mutta kaikki tuttavat, sukulaiset ja nyt neuvolan henkilöstö ovat sitä mieltä, että olen läski.
En tunne itseäni lihavaksi, vaatteet ovat sopivia ja ajattelen harvoin painoasioita, mutta toiset ajattelevat niitä minunkin puolesta. Miehen sisko antoi vuosi sitten joululahjaksi laihdutusoppaan, äitini patistaa minua lenkkeilemään, siskoni totesi pitkästä aikaa käydessään, että " sinä se vaan lihot ja lihot, miten sulla jalat kestää?" vaikka edellisen vierailun jäkeen minulle oli tullut huikea 1kg painoa.
Ja kun nyt sitten helmikuussa kävin ensimmäisen kerran äitiysneuvolassa, kertoi terveydenhoitaja, että minut täytyy lähettää sokerirasitukseen HETI, koska olen niin ylipainoinen jo raskauden alussa. Täti parka ei voinut uskoa laskelmiaan kun alkoi laskea painoindeksiäni, vaan totesi, ettei hänen omat laskelmansa VOI pitää paikkaansa, koska niiden mukaan olen normaalipainoinen vaikka olen selkeästi ylipainoinen. Pisti tuloksen viallisen vaa' an syyksi ja nyt sitä sitten mennään sokerirasitukseen.
Minkä painoisia te normaalipainoiset normaalipainoiset painatte, jotka olette siinä 165cm tietämillä?
Kommentit (32)
Ulkonäön vuoksi kyllä, mutta jos et itse välitä pätkän vertaa siitä kuinka valtava olet, niin miksi sitten pitäisi tehdä mitään? Jatkat hyllymistä samaan tapaan!
Vierailija:
mieheni mielestä en saa syödä mitään herkkuja etten vaan liho!!! synnytyksestä on puoli vuotta, 5kg siihen, mitä olin ennen raskautta. Aina ennen olen ollut alipainoinen ja yrittänyt saada pari kiloa lisää, nyt kun en näytä anorektikolta, mies painostaa laihduttamaan!!! mielestäni aivan älytöntä ja masentavaa. En tajua miksen kelpaa sille tämmöisenä, kun sillä itsellään on kumminkin muutama kilo ylimääräistä, eikä se häiritse mua yhtään... Eilen just sano, etten saa syödä nyt mitään herkkuja, kun olen kipeä, enkä pääse edes lenkille...
Taidat nauttia alistamisesta, niin saat sitten oikein ruikuttaa ja piehtaroida itsesäälissä? Mikä estää sinua syömästä? Vetääkö se läski äijäsi sinua turpaan jos syöt, vai miksi sinun pitää häntä tässä asiassa totella?
Eihän nyt noilla mitoilla vo olla aivan valtava! minä olen saman kokoinen. Kieltämättä on vähän löysää ja sitä läskiäkin, mutta en nyt itseäni valaaksi tunne.
Kai sä ap itse tiedät oleko sopiva vai ei, jos olet tyytyväinen itseesi niin miksi sinun pitäisi muuttua muiden ihmisten takia. Ole rohkeasti oma itsesi ja luota siihen että sinua rakastetaan olet sitten minkälainen tahansa. Sano suoraan niille " totuuden puhujille" että olet täysin tyytyväinen itseesi eikä sinun tarvitse muuttua. Kysy vielä minkä takia sitä toista osapuolta vaivaa sinun kokosi? Eikö niillä ole omaa elämää? Muista että olet näiden asioiden yläpuolella eikä sinun tarvitse stressata muiden ajatuksista jos et halua. Ole vapaa!
- laiha -
olen 170 cm ja nyt 66 kg. Olisin ihannepainossani pari kg laihempana. Tai kiinteämpänä... Minusta ap:n mitat on kai normaalin ylärajoissa, mutta ehkä muutaman kilon saa tiputtaa, jos haluaa olla normaalin alarajoissa.
Terveyden kannalta on merkitystä sillä, MISSÄ se läski on. Eli jos on keskivartalossa, niin äkkiä laihduttamaan. Silloin läski kertyy sisäelinten ympärille, mikä on vaarallista. Reisissä tai takapuolessa läski ei ole terveydelle vaaraksi.
jos painan alle 70 kg , pituutta on 175 cm . nyt siellä taivastellaan , että joo , niin varmaan , mutta mulla on " iso" ruumiinrakenne , esim. hartiat jne ja näytän rumalta nostokurjelta jos paino alle 70 kg ! itse asiassa multa tullaan silloin kyselemään , että en kai vaan ole sairastunut jotenkin . .
170cm pitkä ja 68kg... löllyvää tavaraa löytyy.
Vierailija:
mieheni mielestä en saa syödä mitään herkkuja etten vaan liho!!! synnytyksestä on puoli vuotta, 5kg siihen, mitä olin ennen raskautta. Aina ennen olen ollut alipainoinen ja yrittänyt saada pari kiloa lisää, nyt kun en näytä anorektikolta, mies painostaa laihduttamaan!!! mielestäni aivan älytöntä ja masentavaa. En tajua miksen kelpaa sille tämmöisenä, kun sillä itsellään on kumminkin muutama kilo ylimääräistä, eikä se häiritse mua yhtään... Eilen just sano, etten saa syödä nyt mitään herkkuja, kun olen kipeä, enkä pääse edes lenkille...
Taidat nauttia alistamisesta, niin saat sitten oikein ruikuttaa ja piehtaroida itsesäälissä? Mikä estää sinua syömästä? Vetääkö se läski äijäsi sinua turpaan jos syöt, vai miksi sinun pitää häntä tässä asiassa totella?
[/quote]
mistä niin kuvittelet? Kyllä mä aina syönkin mitä huvittaa, mut alkaa ottaa päähän kun monta päivää ollu jo kuumeessa, eikä ole päässy ulos, urheilemaan, eikä minnekkään. Nyt mies estää mua syömästä herkkuja, kun se ei suostu tuomaan niitä kaupasta, enkä itse viitsi kuumeisena lähteä... Eikä mienikään mikään läski ole...
t.10
se h*elvetin rasittava terveys- ja urheiluintoilija, ehkäpä sitä ottaa päähän kun ei ite saa puotettua painoaan ja kiinteytettyä vatsaansa, vaikka urheilee monta kertaa viikossa.
t.10
Itse jättäisin tuollaisen välittömästi. Miksi sun pitäisi olla langanlaiha?