Aamupahoinvoinnista
Heipsan
Kuulostaa varmaan tyhmältä kysymykseltä, mutta millaista teidän aamupahoinvointinne on ollut?
Aloin asiaa miettimään, kun pillerit loppui eilen ja tänään mahataudissa.. Onko se samanmoista kuin mahataudissa vai käykö sitä vaan kyökkäilemässä? Pystyykö sitä ns. pidättämään? Tuleeko oksennusta ihan reippaasti vai ei..?
Mietein,että miten yhdistää työ ja pahoinvointi sitten kun tärppää.. Tuleeko se huono olo jo koton olles vai bussissa..
Kiitos vastauksista tyhmään kysymykseen :)
Kommentit (3)
Niin, että vielä haluan tsempata sinua: Kyllä tämän pahoinvoinnin kestää (vaikka päällään), kun palkintona on ihana oma vauva!
heippa :)
itsellä oli esikoista odottaessa jnk verran aamupahoinvointia, mutta en oksennellut kertaakaan töissä/työmatkalla eli kyllä sitä jonkin verran pystyy hillitsemään ellei kovin voimakasta ole... itsellä auttoi ihan raittiin ilman syvään hengittely. nyt tokaa odottaessa aamupahoinvointia ei ole juurikaan ollut, lähinnä hieman etoo. kyllä se aamupahoinvointi tuntuu olevan yksilökohtaista/tapauskohtaista. omalla äidilläni ei ollut minkään raskauden aikana mitän pahoinvointia... ja kyllähän se helpottaa monilla viimeistään puolivälin jälkeen. kyllä se siitä :)
Älä suotta etukäteen huoli aamupahoinvoinnista. Kädet ja jalatkin ristiin, ettet tule koskaan edes kärsimään moisesta. Jotkuthan ovat oikein elementissään koko raskausajan. Mutta jos nyt kuitenkin niin...
pahoinvointi voi yllättää tilanteessa kuin tilanteessa ja mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Se voi tuntua pelkkänä yökköilynä tai sitten jatkuvana oksenteluna (nimim. kokemusta molemmista). Samoin on turha väittää, että pahoinvointi loppuu varmasti joillakin tietyillä viikoilla. Minulla sitä on edelleen runsaasti, rv:lla 15 ollaan (äidilläni on kuulema kaikkien kolmen lapsen kohdalla kestänyt läpi raskauden). Itse olen sinnitellyt töissä jotenkuten, mutta suosittelen reilusti saikun ottamista jos olo on aivan epätoivoinen. Kyllä sitä ihmiset pienemmänkin " nuhan" takia sairaslomaa pitelevät.
Peukut pystyyn, toivottavasti tärppää pian!