ENSIKOT VIIKKO 12
Huomenta vaan kaikille ja aukaistaanpas tässä samalla tälle viikolle uusi pino meille ensimmäistä odotteleville! :)
Kommentit (33)
Hei vaan kaikille ja kiitos Saikulle vinkistä tästä ensimmäistään odottavien paikasta :) Vertaistukea ja jutustelua tosiaan tarvitaan, varmasti me kaikki!
Olen siis Keski-Suomessa oleva 24v. tuleva äippä, miehellä ikää on 28v. Raskausviikkoja on nyt 18+2 ja laskettu aika 15.8. Aikaa siis on vielä, mutta puolessa välissä pian tätä odotuksen ihmeellistä aikaa!
Tässä ehkä tällä erää tärkeimmät tiedot minusta, kyselkää ja kommentoikaa ihmeessä, niin pääsen jyvälle tästä hommasta :)
Henna
nyt on mieli kepeä kun ultrassa kaikki ok!
missä vaiheessa te muut ootte uskaltanu alkaa iloita tulevasta vauvasta? tai siis iloinen olen ollut kahdesta viivasta alkaen,mutta silleen kunnolla hösöttään ja odottaan? mulla nyt rv 13+1 eli " pahin" jo takana ja nyt vaan keskitytään kasvattamaan papua mutta mutta... tuntuu että tähän asti on menty hieman jarrutellen,hyvä kun kaupassa uskaltaa vauvan vaatteita hiplata tai katsella! Jotenkin vaan tuntuu että jos liian aikasin alkaa hösöttään ja sit JOS sattuu jotain niin putoo korkeemmalta. toisaalta haluais nauttia ja iloita tästä ajasta eikä vaan hätäillä ja huolehtia...
Tekis mieli jo antaa palaa! :)
Julille onnittelut vaavista!
Ja kaikille muille aurinkoista pääsiäis viikkoa!
sairaslomalainen & PaPu 13+1
Onnee Julille vauvasta! Ja tervetuloa mukaan Teittihen.
Tiitu-83: Mä päätin sillon alus, et en ala murehtiin, mitä mahdollisesti ehkä voi tapahtua. Mulla oli alussa viikoilla 6-7 semmosia kouristuksia, joiden vuoksi kävin lääkärillä ja ne oli ihan varmoja, et kesken tulee, mut ei tullu ja onnellinen odotus sai jatkua. Sillon lakkasin odottamasta pahinta. Vaunut, sitteri, pinnasänky ja kaukalo hankittiin ennen joulua, osaks veronpalautusten, osaks alennusmyynnin vuoks, vaikka viikkoja oli kasassa 20. Jotkut mm. oma äitini varotteli, että mitä jos jotakin pahaa tapahtuu ja kertoivat kuinka kauheaa on tulla sairaalasta kotiin, jos vauva syntyy liian aikasin ja kotona odottaa kaikki tavarat. Mut mua ei lannistettu! Ilmotin, että aina voi tapahtua mitä vaan, täysaikasessa synnytyksessäkin ja mä en jää murehtiin ja sitä odotteleen. Mä tahon nauttia tästä ainoasta ekasta raskaudesta täysillä ja hössöttää. Ja sen on kyllä tehnykin:) Anna mennä vaan, nauti ja hössötä! En tiedä, kuinka viisas mun teoria on tästä. Mut, jos jotakin sattuu, tekee se ihan varmasti yhtä kipeetä, on kotona hankittuna kaikki kamppeet tai ei mitään, niin paljon tota mahaötökkää on rakastanu plussasta asti!
Täällä menee ihan mukavasti, viikon lepo on tehny lonkille hyvää, rauhallisesti kun elelee, pärjää hyvin. Silitystä oon tämän aamun harrastanu ja ihanista pikkulakanoista huolimatta, on se aika tylsää hommaa, mut jälki on siistimpää, kun suoraan narulta otetut lakanat. Ötökkä jyskyttelee ylhäällä, joten ilmeisesti pysyy pää alaspäin.
Eip muuta nyt, nauttikaa mahoistanne:)
Norpanpoikanen, rv 30+3
Tervetuloa Teittihen!
Kivoilta kuulostavat Saikun vaunut. Ei ollu pahan hintaset.
Weer@ oli myös muuttanut. Tuntuu tosiaan ettei niille viimeisille tavaroille millään meinaa keksiä paikkaa...
Joku oli käyny ultrassa (sori, en muista taaskaan nimeä), mukavaa että kaikki oli ok. Mä taisin alkaa hössöttämään enemmän just ton ekan ultran jälkeen. Tai ainakin sen jälkeen annoin itselleni luvan ostella hieman kalliimpia vaatteita jne. Toinen rajapyykki oli viikko 25 kun tuli täyteen.
Mä oon ihan pihalla. Kävin just neuvolasta hakeen uusitun reseptin ja valitin samalla omituista oloa. Olo on kun ois juonu pari bissee ja päässä on ihan hönö olo (ei tosin taida poiketa normaalista=)) Kehotti meneen lekuriin jos olo ei helpotu. Ei ainakaan vielä epäilly raskausmyrkytystä vaikka paineet aavistuksen koholla. Hb oli myöskin parempi kuin aikoihin. Paino oli tippunu kilon viikossa ja sf-mitta ei ollu kasvanu yhtään. Sf ei oo nyt ainakaan 3 viikkoon kasvanu laisinkaan. Viikon päästä on onneksi lääkärineuvola. Aluksi sekin meni yli käyrien pitkään ja nyt jääny jonnekkin kadoksiin. Toisaalta moni on sanonu ettei musta edes näy että olisin raskaana. Toivottavasti tää mun olotila ei enteile sitä että olisin pääsiäisenä sairaalassa tiputuksessa migreenin takia, jälleen kerran.
Kuulin tossa aamulla että serkkuni oli eilen saanu pojan. En edes tienny et siellä on perheenlisäystä tulossa. Toisaalta ei mekään olla kerrottu mun puolen sukulaisille (vanhemmat ja sisar lukuunottamatta) onpahan sitten kiva " järkyttää" ne jonkin ajan kuluttua... Ajatuksena olis et systeri antais ymmärtää saaneensa viidennen, varsinkin jos me saadaan poika kun systeriltä löytyy 4 tyttöä niin vois olla aika kiero veto. Tämä siis mutsin ja systerin suunnitelma...
Unohdin jo puolet siitä mitä piti kirjotella mutta antaahan se toisaalta syyn tulla kasvattamaan pinoa sitten myöhemmin.
On tässä mietityttänyt jonkin aikaa mitenkähän butterflyn poitsut jakselee... Toivottavasti hyvin.
Suppareita täältäpäin edelleen niitä kaipaaville!!
T:Paco rv 35+6
Heipparallaa taas kaikille ja uusia oli taas mukana, ainakin teittihen. tervetuloa ja kiva, kun uusiakin tulee mukaan! :)
Juliaanalle onnea tyttövauvasta ja ihanaa vauva-arkea teille! :) ja tulihan se vaavi sieltä loppujen lopuksi ulos.. ;)
Anabelalle toivotan paljon suppareita!
Paco muuttanut uuteen kotiin, joten onnea siitä. ja toivottavasti sulla ei olis migreeni alkamassa vaan saisit viettää kotona pääsiäisen... tsemppiä!
Weeralla huomenna kontrollikäynti äitiyspolilla. Tsemppiä sinne ja tuuhan sit informoimaan, mitäs siellä sanottiin.
Saikku saanut uudet vaunut! Kuullostaa kyllä hyviltä ja edullisilta. :) Itse kans muistan tässä kohta kuukausi sitten sain lopultakin vaunut ostettua, niin oli se vaan niin ihana tunne. ja vielä kun ei malttais että niitä pääsis käyttämään...
Alfreed kyseli äitiyspakkauksesta. Niin mullahan kävi ensinnäkin sillain, että kela ei suostunut hakemusta viimevuoden puolella ottamaan(tais olla joku idiootti virkailija vain..) ja sitten heti tammikuun alussa kun sain palauttaa sen, niin siitä meni vielä melkein kuukausi, kun pakkaus oli minulla. Monet jo tosiaan ihmetteli, että eikö olla vieläkään saatu. Mutta lopulta saatiin ja itse tykkäsin kyllä kovasti sisällöstä! :)
Tiitu83 mietti, että milloin voi antaa itselle luvan iloita vauvasta. Niin mulla oli kans sama homma, että aluksi ei antanut itselle siihen lupaa(johtui varmaan osaksi siitä, että alussa mulla oli verenvuotoja) mutta rakenneultran jälkeen viikko20 jälkeen aloin sit kunnolla iloitsemaan tästä ja ostelemaan pikkuhiljaa kaikennäköistä tavaraa. Ja oon ostanut sekä tytölle, että myös pojalle, kun säästyypähän ne sit myöhemmille, jos nyt ei esim tyttöä tule.. ;) Eli kyllä raskaudesta voi ja kannattaa iloita! :)
Missäs muuten muut enskat on, jotka on joskus tänne kirjoitellut? eli mieleen tulee anzzu ja marinelle?!
Ja sit omaa napaa. Huomenna tosiaan laskettuaika ja vielä ainakaan ei mitään merkkejä synnytyksestä, vaikka kuinka niitä yritän haeskella. Eilen illallakin päätin miehen kanssa pestä oikein kunnolla saunan ja pesuhuoneen ja sen päälle sit saunottiinkin. niin siinä toivossa, että edes jotakin tapahtuisi, mutta ei... mulla jotenkin tuo sauna vaan rauhoittaa tätä vatsaa.. Toisaalta kun tänne Oysiin olen synnyttämään menossa, niin kuulemma siellä on ainakin nyt pääsiäisen aikaan aika kiirettä ja ruuhkaa, kun käynnistävät synnytyksiä palljon nyt huomenna pitkien vapaiden vuoksi. niin ei kyllä haluais missään käytävällä sit oleskella(niinkuin mun siskot on joutunut joskus muutaman tunnin ainakin olemaan)
Huomenna taas neuvola, vaikka viikko sitten miehelle sanoin, että tällä viikolla en sinne enää mene, mutta pakko kait se on.. ei vaan jaksais enää siellä ravata, kun mitään uutta ei ole tapahtunut.
Mutta aurinkoista päivää kaikille ja toivottakaa nyt ihmeessä mulle paljon ja kipeitä suppareita!!!! :)
Aurelia rv39+6
keskiviikkoa enskat=) kopsaan tuolta huhtipuolelta oman tekstin ku ei jaksa kahteen kertaan kirjotella=)
eli tänään oli äippäpoliaika:
pissa puhdas
paineet 160/108 ja 150/98
paino -1000g/vko, kerrankin...
rt
syke käyrällä vaihteli 120-155
paineet nousussa ja meinasin joutua jäämään osastolle. sovittiin et jään vähän lepäilemään osastolle päiväksi pariksi, mutta sitten ajateltiin että käyn vielä labrassa kokeissa ennen sitä. kokeet puhtaat joten lääkäri päättikin että saan lähteä kotiin, mutta verenpainelääkkeet määräsi mukaan...
kotia sain myös tikut jotta saan tikuttaa aamusin pissan ja jos kahelle plussalle menee niin samantien lähtö sairaalaan. ja jos alapaine alkaa oleen yli saan niin soitto äp:lle.
käyrällä olessa piirty mukava supistuskin paprulle=)jos se pikku hiljaa alkais vuokrasopimusta irtisanomaan,heh. mut eipä ollu tapahtunut muutosta alakerras sitten toissa vkon,joten turha kai toivoakkaan..
sanoivat että jos lapsivesi menee niin piipaa-autolla laitokselle. ei ollu vaavi kiinnittynyt mutta alhaalla oli..
tiistaina taas uus aika polille ja saa nähdä mitä sitten sanovat..
mutta nyt lepäileen, anteeks etten jaksa toisten kuulumisia kommentoida.
sase-86- rv 37+2
Aurelia: Kovasti suppareita sinnepäin! toivottavasti pääsisit pikapuoliin tositoimiin. Tuli just mieleen et sähän sillon tappelit sen vakuutusyhtiön kanssa, onnittelut että saitte rahat takaisin!
Sase: Toivottavasti paineet ei nouse eikä proteiinit ilmestyis mukaan kuvioihin jotta voisit kotona lepäillä pääsiäisen. Tai sitten jos säkin pääsisit jo tositoimiin...
Oikein hauskaa pääsiäistä kaikille tasapuolisesti! T:Paco rv 36 tasan
Saikkuhan on saanutkin melkoisen vaunupaketin hyvään hintaan, onnea siis uusille vaunuille! :)
Tiitu: Hieno juttu, että kaikki oli kunnossa ultrassa, se kyllä keventää mieltä ja voi jatkaa odotusta hyvillä mielin. Itsellenikin rv 12 tehty ultra oli se, jonka jälkeen uskalsi vähän huokaista helpotuksesta, että kyllä siellä pienokainen tulossa on. Siihen asti olin kovin varovainen odotuksen suhteen, kovin monelle ei oltu kerrotukaan. Jollain tavalla myös suojelin itseäni, etten lukenut mitään raskauteen liittyvää eli mitä missäkin vaiheessa tapahtuu ja kuinka sikiö kehittyy, jotta en tiedä liikaa jos se onnistukaan. Näin jälkeen ajateltuna se kyllä kaduttaakin, ettei täysin osannut alkuajasta nauttia, mutta sen jälkeen sitäkin enemmän, varsinkin kun alkoi tuntemaan liikkeet ja massu kasvamaan. Hankintoja alettiin tekemään varmaan jossain rv 20 paikkeilla. Norpanpoikasella onkin ollut ihailtava asenne heti alusta asti. Eli kyllä sinä varmasti voit jo alkaa " hösöttämään" ja nauttimaan odotuksestasi :)
Sase: Mukavampi onkin varmasti kotona lepäillä, varsinkin näin pyhien aikaan. Joten otahan rauhallisesti. Minulllahan on myös tuota valkuaista pissassa yhden plussan verran ja tikuttelen aamuisin sitä kotona. Ja samat ohjeet annettiin, eli jos kaksi plussaa tulee niin täytyy lähteä sairaalaan. Paineet on kylläkin pysynyt vielä kurissa.
Jokos Aurelia on tositoimissa? :) Eikös se ollut tänään laskettu aika...
Tänään kävin siis minäkin kontrollissä äitipolilla ja kaikki oli siellä ultrassa kunnossa. Yhen plussan verran siis sitä valkuaista edelleen on ja jos siitä muuttuu tai omaan oloon tulee muutosta tai verenpaine kovin nousee niin täytyy lähteä sairaalaan. Vauva oli kasvanut kahden viikon aikana hurjasti, painoarvion mukaan oli tullut lisää n. 600 g eli nyt arvioi kooksi 2340 g. Pienoinen oli raivotarjonnassa, eli toivottavasti pysyisi niin loppuun asti... Kohdunsuun tilannettakin kokeili, mutta siellä ei ole mitään merkkejä vielä tapahtunut. Labrakokeet vielä tarkistavat, ja jos niissäkään ei mitään niin, seuraava kontrolli olisi neljän viikon kuluttua eli rv 38, jos pysyy tilanne ennallaan. Olen tässä koittanut laittaa hieman pääsiäistä kotiin. Raeruohoa piti jo lyhentää, kun pääsi kasvamaan liian pitkäksi. Pääsiäinen meneekin meillä ihan rauhallisissa merkeissä kotosalla.
Aurinkoista ja mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille ensikoille! :)
Weera rv 34+2
Huomasin sit weeran kirjoituksen, niin oli pakko tulla ilmoittamaan, että kotona täällä vielä ollaan. Ja tuolta maalismammoista olen lukenut, että Oysissa on nyt ihan täyttä ja olivat laittaneet yhden odottavan äidin kotiinkin, vaikka puhe oli ollut että tänään käynnistävät häneltä... niin olenkin tässä " päättänyt" , että pidän vauvan vielä mahassa ainakin pääsiäisen yli. Että ei oo kiva sit, jos joutuu käytävillä olemaan ja muutenkin siellä varmaan tarvis enemmän apua ja neuvoja, kun ekaa odotellaan. Eli aijon viettää koko pääsiäisen ihan rauhassa kotona! :)
Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin ja mitään uutta ei ollut tapahtunut. Viikon päästä varataan sit aika oysiin kontrolliin, jos ei tule ennen sitä..
Mutta hyvää pääsiäistä kaikille! :)
Aurelia 40+0 Tänään tosiaan laskettuaika olisi!! :D
Vissiiin kaikki enskat viettämässä pääsiäistä..
Täällä tosiaan vielä ollaan ja tais vaavikin olla sitä mieltä, että nyt pääsiäisenä ei kannata syntyä ;)
Eipä tässä kummempia.
Aurelia rv 40+3
mitäs tänne kuuluu? taitaa kaikki ollaa syömässä suklaamunia! tai synnärillä!
meille ei sen kummempaa,suklaamunat ei maistu,eikä kyllä muutkaan imellykset,joka on todella outoa..ennen raskautta kyllä upposivat mutta nyt ei ole etes tehnyt mieli! Ruisleipää menee aivan mahottomasti ja banaania! parempihan se on..
Me ollaan oltu ulkona sessun kanssa,eilen potkuroitiin jäällä ja käveltiin hangilla,palkintona siitä illalla oli selkä kipeä!
Masussa tuntuu jänniä nypytyksiä,en kyllä ole varma onko se ilmakuplia vai papuko koittaa morsettaa,viikkoja on 13+4 joten veikkaan kuplia.
Ukko huutelee saunaan,joten pitänee lähteä!
Hyvät pääsiäisen loput!
tiitu
kait se on pakko keksiä jotain tekemistä että sais säännöllisen rytmin edes. sitä ei oo töitten takia ollu.
jos vaikka lenkkeilis ja pistäis kotia kuntoo vauvaa varten. :)
ainut harmi on se, et tänää jatkettiin myös antibiootteja ainaki synnytykseen asti, ku mulla on ollu tammikuussa munuaistulehdus. rasittavaa mut mielummin se, ku jatkuva vaiva loppuiäks.
tuntuu kyllä et oottaaki puskutraktoria eikä vauvaa, se ei oo hetkeäkään hiljaa. :))
jännä aatella ku se tuntuu niin tutulta ja omalta ku on möyriny siellä monta kuukautta, mut ei siltikään tiedä minkä näkönen se on, onko tyttö vai poika eikä sitä, millanen tyyppi sieltä oikeesti tuleekaan! ;)
voikaa hyvin!
alfreed 29+4
Julille onnea pikkuisesta tyttösestä!!! Tsemppiä muillekkin edelleen kovasti toivotan tulevaan koitokseen!
Kiitos Saikku vaunuvinkeistä! Kyllä tosiaan tuntuu edulliselta hinta, kun nuo mitä käytiin viikonloppuna katsomassa maksoivat 850e.. Ihan törkeä hinta oikeesti! En ole tainnut laittaa joo esittelyä ollenkaan.. Aina vaan jäänyt! Täytyy ehkä käydä laittamassa :) LA on kuitenkin 10.7.
Nyt kirjallisten töiden pariin! Mukavaa päivää kaikille muillekkin!
F.