*** SYYS 04 Pääsiäisviikko! ***
Kommentit (33)
Ihanaa neljä vapaapäivää. Aiomme olla kotona, levätä, liikkua ja vähän syödäkin. Luultavasti tapaan kaverin illalla kaupungilla. Aurinkokin paistaa, joten kohta lähden lenkille. Olo on hyvä, vaikka lapset heräsivät jo kuuden jälkeen. Nukahtavat illalla jo klo 20 ja heräävät tosi aikaisin. Mutta kohtahan niitä kellojakin siirretään, joten ongelma poistuu.
Täydellisyydestä ja suorittamisesta vielä. Riippuu kovin paljon ympäristöstä kokeeko itsensä sählääjäksi vai rauhalliseksi tukka hyvin -tyypiksi. Olen nytm ukana työprojektissa, jossa luonteeni sopii kuvaa, mutta minun normaalissa päivätyössä, pitäisi olla asiallinen ja puhuakin fiksuja. Olen tosin ottanut siinäkin oman linjan ja tyylin tehdä työtä. Ja itse esimerkiksi laitan naaman aina kun lähden ulos ja en kulje verkkareissa ulkona muuten kuin urheillessa. Tämä on kotona opittua. Mutta lähdöt ovat aina yhtä sähläystä, Otso oli ehkä 3, kun kysyi aina ulos lähdettäessa -Äiti onko sulla avaimat, puhelin ja lompakko. Kuvaa kyllä minua. Nyt kun asunnossa on kaksi kerrosta , 150 neliötä ja kaksi uloskäyntiä, niin ajoittain lähdöt ovat kaaosta. Olen ehkä vähän oppinut varaamaan lähtöön riittävästi aikaa, koska yleensä ole ajoissa. Mutta hermostunut. Tästä hermostumisesta yritän päästä eroon, sähläyksestä en varmaan koskaan pääse. Kun katselen VAlmaan ymmärrän, että se on luonteenpiirre eikä siitä välttämättä pääse eroon. Valman meno on ajoittain sellaista sähläystä ja innoissaan kaatuilee maton reunaan ja jäätelön syöminen ei voi sujua siististi. Mutta hän myös saa myös paljon aikaan. Otso ei juurikaan sählää, mutta on muutekin hidas toimissaan. Tässä taas analyysiä meidän perheestä. Mutta lapsien kautta olen tajunnut niin paljon itsestäni ja miehestäni.
G: miten teillä näkyy pääsiäinen?
Minä ostin pari ruukkunarsisissa, aaltovadilla on kasa pääsiäiskarkkeja, lapsille piilotetttiin suklaamunat ja he olivat myös kasvattaneet venhänroasta. Ruuaksi laitan lampaansisäfilettä ja uunijuureksia sekä fetakastiketta. Katotaan teenkö jonkun jälkkärin rahkasta. Otso imee päiväkodista traditioita, kun munien piillottaminen, kuulemma pääsiäispupu tekee sen. Tähän pupujuttuun en lähtenyt, vaikka munat piilotinkin. Mutta Otso selvästi kaipaa näintä juttuja.
Otso sai myös mun vanhan kännykän , on ihan innoissaan. Muutamalla kaverilla on puhelin ja eilen kaveri soittelikin, tosin otso jo nukkui. Tuntuu todella haikealta, kun mänkin olen soittanut pojalle ja näytössä vilkkuu hänen nimi. Eipä hän sitä kännyä kovasti tarvitse, mutta nyt oi periaatteessa olla muutaman hetken yksin sisällä. Mies varsinkin antaisi olla enemmän yksin, minä en. Mutta yksin ei voi olla, jos ei ole puhelinta. Milloin lapset yleensä harjoittelevat yksinoloa? Mies on kerran jätänyt Otson pelaamaan, kun kävivät Valman kanssa lähikaupassa. Minä en ikinä tekisi niin, mutten nostanut mitää suurta meteliä asiasta. Minua aina mietityttää, jos jotain sattuu ja kun lapsi ei hahmota ajankulua, niin voi hermostua turhaan. Otso tosin oli pärjännnyt ihan hyvin ja nyt on se puhelinkin. Minä voin jättää lapset kotiin, kun vien roskata tai haen postin. Pihalla saavat olla keskenään, mutta kyttään kokoajan ikkunasta ;-).
Nyt taidan vähän siivota, kun aurinkokin on niin armoton. Mies on kyllä imuronut täällä, mutta se ei oikein auta.
Hyvää pääsiäistä.
Pilet
Ihana olla vapaalla,on niin tarpeen.Työuupumus vaivaa..tosi vaikea mennä töihin,unet on kadonneet ja kun päätin etten töitä mieti nyt niin eiköhän yöllä unissa ollut lapsia...Ei vain jaksa!
Eilen oli onneks aamuvuoro ja lähdin töistä jo puol1 :-) Päästiin kauppaan ennen ruuhkaa ja ystävät tuli 4maissa jo meille.Tilattiin pizzaa,avattiin viini ja istuttiin iltaa.
G:Ruokapöydän ympärillä on pääsisäiskoristeita ja ruohot kasvaa.
Ei syödä mämmiä tai pashaa...vain suklaamunia :-)
Ei kummemmin pääsisäsruokaa,nyt tehdään khauniota,thailaista riisiä(sormiriisiä niinku typy sanoo).Sen kanssa kanaa ja valkosipulissa paistettua possua.
Mä en liiku ilman meikkiä,en myöskään tuulipuvussa eli mekit ja farkut ei ole tälläämistä vaa ihan normaalia.Kyllähän se joillain sujuu luonnostaan KAIKEN muistaminen..sitten on näitä että aina jotain unohtu ;-)) Nyt kun on töissä ja vähemmän liikkuu lasten kanssa ni aina vaan unohtuu enemmän!
Musta tuntuu et mä en saa tätä työ/lapset arkea sujumaan.Arkeen mahtuu vain työ ja mun ja miehen vuorottaiset harrastukset.En pysty arkena kyläilemään tai lähtemään kauppoja kiertämään..en vaan jaksa!KAdehdin niitä joilla on arkenakin sosiaalista elämää...musta tuntuu et viikot on yhtä selviäimistä!Ja se että aamulla selvitään lähtemään vaatii illalla tarkat valmistelut eli vaatepinot lapsille ja reput eteisii ja avaimet paikalleen eteisen oveen...
Ootetaan pokia kotiin.Ne läks retkeilee..me tytöt pestii pyykkiä,kohennettii kämppää,tehtii ruokaa...mikä työnjako?! ;-))
SAi poika ihan omaa aikaa isiltä :-)
Hyvää Pääsiäistä kaikille!!!!
jatu
Ihanaa kun vapaata,tosin outoakin!
Mä taidan olla vähä duunifriikki :)
Kun ei osaa olla tekemättä mitää.Nyt jo vähä kyllästyttää
tää tekemättömyys vaikkakin tänään meni aamupäivä siivotessa.
Meillä on pääsiäispöydässä ruohot ja jotain koristeita,munia.
Narsisseja on ulkona mutta tais paleltua viime yönä.
Ei ole mitään varsinaisia pääsiäisruokia,yleensä oon tehnyt rahkapullaa
mutta yksin olen saanut syödä sen niin nyt jäi väliin.
Ennen kuin menin töihin, en vienyt edes roskia ilman meikkiä
mutta nyt kun vapaita niin ei välttämättä jaksa ehostaa koska töissä täytyy olla niin tip top :)
Mutta mä kyllä että esim kylään ei mennä verkkareissa,juhlapyhinä siistimmät vaatteet yms yms.Se on äitiltä opittua.
Joo nyt meen järkkää vaikka vaatekaappeja .O
Voikaa hyvin
Ramika ja Pirkkoset
Tiivii, kyllä mua niin nauratti kun luin tuosta kaveristasi ja eri-lokero-kekseistä :) Ja tunnistin NIIN tuon tyypin. Itse tunnen muutaman sellaisen ja aikoinaan kun olin tytön kanssa kotona, koin itseni kerta toisensa jälkeen jotenkin uusavuttomaksi ja epäonnistuneeksi äidiksi kun kuuntelin ja katselin heidän touhujaan asukaspuistoissa, jne. Mä silloin päätin kyllä että sama se, jos haluaa tehdä elämänsä vaikeaksi niin siitä vaan. Mä olen kyllä ollut aina myös niin mukavuudenhaluinen, että jos vain jossain järkevässä kohtaa voi kulmia hiukan suoristaa, teen sen hyvällä omallatunnolla - sitten voi nimittäin jäädä aikaa myös siihen ihan olemiseen vain ja se vasta onkin elämästä nauttimista :) Minä tosiaan hain ne eväät lähi-Alepasta.
Pääsiäisestä. Meillä näkyy niin että on rairuohoja istutettu, ruukkunarsisseja ja keltaisia tulppaaneja ostettu. Tytön pari pääsiäisaskartelua -pupu ja tipu - on esillä. Muutama suklaamuna odottaa huomenna aamulla, kun tyttö herää. Täytyy piilottaa " kukon pesä" . Mies marinoi lampaan paistin jo toissapäivänä muhimaan. Me poikkeuksellisesti nautitaan pääsiäispäivällinen jo tänään, koska huomenna ollaan siskoni pojan ristijäisissä.
Eilen oli niin ihana päivä, että aamulla päätimme lähteä Vihtiin kokeilemaan mitä tyttö tuumii laskettelusta. Tytölle vuokrattiin välineet, ja isänsä kanssa pääsi siihen pikkumäkeen. Siellä oli hyvä systeemi se, että tämä aivan pieni harjoittelumäki on ilmainen. Hiukan taisi tyttö aluksi jännittää, kun uusi juttu tuli eteen. Mutta vauhdin hurmaan päästyään hihkui " lisää, mennään vielä lisää" :) Jossain vaiheessa mies totesi, että kiukkukohtaus oli myös saatu mäen päällä aikaan siitä kun tyttö olisi väen väkisin tahtonut mennä alas aivan itse ja huutanut että " älä pidä kiinni, ei saa pitää kiinni" . Joopa joo ... Meidän oppitunti kun ei ollut edennyt edes siihen auraamiseenkaan asti :)
Kaupoille täytyisi tästä lähteä. Mun ristijäisvaate on vielä jossakin kaupassa. Tyypilliseen tapaan, ei taas mitään päällepantavaa.
Rauhaisaa pääsiäisen jatkoa kaikille!
Alli
Eli terkut anoppilasta. Ollaan oltu eilen ja tänään miehen veljen tontilla puuhailemassa. Mä oon vahannut elikkäs maalannut semmosta vahaa lautalattioihin ja hionut ja pakkeloinut seiniä. Hommat ei sinällään oo niin raskaita ku kesällä kun kannoin miehen kanssa tiiliskiviä yläkertaan mutta työasento on sen verran kehno että surkealla selällä vetää välistä vähän jäykäksi.
Tänään poltettiin kokkoakin. Tai siis tehtiin mieletön nuotio risuista ja paistettiin makkaraa. Onni tuli mammansa ja paappansa kanssa myös täältä anoppilasta sinne.
Onnin serkku, tämä 8kk ikäinen kärsii hirveän pahoista poskista. Siis niissä on ihottumaa ihan älyttömästi. Testit tehty - ei allergiaa. Mutta mä voisin panna paljon pantiksi esim. maitoallergian puolesta. Itse epäilevät hometta, jota ehkä siis vois olla tässä väliaikaisasunnossa, jossa nyt asuvat. Mutta ei kai se noin iholla oireile? Vai oireileeko?! Toinen poski on kokonaan ihan punainen ja lapsi koittaa hinkata koko ajan kun sitä kutittaa.
Yritin kierrellen kaarrellen puhua allergioista mutta aikovat nyt odottaa jatkotoimenpiteitä siihen asti, että muuttavat uuteen tupaan, josko se helpottais. Säälittää se lapsi kun siihen muuttoon on ainakin kuukausi vielä......No mikäpä minä olen sanomaan. Vaikka näistä allergioista on " kokemusta" paljonkin, siis tästä porukasta.
Mutta joo, hieno talo tulee kyllä. Kelpaa siinä asustaa.
Vielä tuohon meikkaamiseen yms. mistä kirjoitin. Siis minä en tarkottanut että ihminen joka kulkee muutkin vaatteet kuin tuulipuku päällä ihmisten ilmoilla, olis tällääjä:D En minäkään enää töihin paluun jälkeen ole ihan missä vaatteissa tahansa kulkenut tuolla. Mutta perusolemukseltani olen enemmän tuulipuku tyyppi;) Tämä siis vain korjaukseksi, ettei kukaan luule että arvostelin jotain joka jaksaa laittautua kun itse en aina jaksais.
Nyt pyörällä kylän ainoaan pubiin piipahtamaan. Työleiri jatkuu huomenna.
T-P
Terveiset pikku nettipaastolta. Tavaan tekstinne hetken päästä.
Kukkuu
Heipparallaa teille ystäväiset! Olen viettänyt taas hiljaiseloa kun opiskelut painaa päälle, mutta nyt olen saanut tosi paljon näkyvää tulosta aikaiseksi joten sallin itselleni hetken vapaa-aikaa koneella.
Tosiaan, kirjallisuuskollokviotyö on kutakuinkin valmis, ainahan jotain hiomista löytyy mutta kelpaisi se lähetettäväksi sellaisenaankin. Ihanaa! Ja toiseksi, gradua varten yöpöydälläni lojunut kirjakasa on siirtynyt kassiin ja palautettavaksi kirjastoon. Tietysti ne ovat käyneet tässä tietokonepöydällä siinä välissä. Nyt olisi sitten aika ruveta lukemaan tenttiin joka on 15.4. (kolme englanninkielistä kirjaa) mutta kun kirjat vielä puuttuvat niin otan rennosti. Sitten reilun kuukauden päästä alkaa maisteriharjoittelu, jota varten minulla on jo myönnettynä opintovapaata. Hauskasti muuten, kolmen kuukauden harjoittelua varten otan neljä kuukautta opintovapaata - siihen jää mukavasti se heinäkuu väliin, jolloin kirjoitan gradua - tai sitten en ;-)
No joo, se opiskeluista. Lärpäti lärpäti.
G: Pääsiäispöydässämme tänään oli lammasta ja valkosipuliperunoita. Ja jälkiruoaksi pashaa, perinteistä muuten mutta ilman voimassoja. Nam. Lampaasta en välitä juurikaan, mutta kaipa tuo kerran vuodessa menee. Ruokien lisäksi pöydässä oli keltaisia tulppaaneita, pajunkissoja ja rairuohoja. Ja Kare on iltapäiväkerhossa askarrellut ihania tipuja, noitia ja munia - poika rakastaa askartelua.
Molemmat pojat, tai siis heidän koulunkäyntinsä kuitenkin aiheuttaa juuri nyt harmaita hiuksia. Milon opettajan ja koulupsykologin kanssa olen jo jaaritellut tuntikausia puhelimessa. Seuraavaksi kai pidän pojan kotona ja soitan rehtorille sanoen, että poika tulee kouluun vasta sitten kun koululla on esittää konkreettinen suunnitelma pojan kiusaamisen loppumiseksi. Huoh. Kun ei sekään taida onnistua. Karenkin paras kaveri on löytänyt uuden parhaan kaverin, ja Kare pyörii yksinään koulun pihalla :-(. Onneksi tässä naapurissa edes on kivoja kavereita, jotka kuitenkin käyvät eri koulua.
Alli, täällä on peukut pystyssä :-).
Jaksuja tasapuolisesti kaikille!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Onko niin, että kun Ynis on poissa pino hyytyy...
Ankkis: Hienoa, että opinnot etenevät. Mutta tosi kurjaa, kun Miloa kiusataan. Keskustelimme pääsiäispöydässä kälyni kanssa, joka on psykatri, hän oli vahvasti sitä mieltä, että kiusaamiseen pitää puuttua tosiaan ja huolehtia, että se loppuu. Hän näkee työssään niitä joiden kiusaamiseen suhtaudutaan kevyesti tai ei tosiaan puututa siihen tai näennäisesi puututaan, muttei varmisteta, että se loppuu. Hän oli melko skeptinen sen suhteen, että neuvottelemalla saadaan mitää aikaa. Ehdotti, että vanhemmat ottavat yhteyttää suoraan kiusaajaan. Mutta vaikeita asioita, ja mekin olemme selvittäneet Otson syrjimistä. Koulussa se on varmasti vielä vaikeampaa kuin kotona.
Mutta kevyempiin aiheisiin. Minä tein aivan loistavaa lammasta! Ei maistunut villasukalle. Ihan huippua. Ja tässä resepti neljälle: 550 g lampaansisäfilettä (marinoitu valkosipulilla) paistetaan voissa. Lisätään pannuun 2 dl ruokakermaa, 150 g fetaa, mustaapippuria ja tuoretta tinjamia ja salviaa. Annettaan hautua sen aikaa kun syödään alkukeitto. Lisätään tarvittaessa suolaa ja vielä vähän yrttejä. Lisäksi uunissa paahdettuja juureksia ja perunaa (päällä suolaa, mustapippuria, tinjamia ja vähän öljyä). Alkukeitoksi oli muuten bataattisosekeitto, jossa oli vuohenjuustoa (juustossa oli rasvaa vain 10 %, mutta oli hyvää). Lapsetkin tykkäs. Ja jotta ette tulisi kateelliseksi: jälkkäriksi oli kahvia ja purkilliset valmispashaa ;-). Tein kyllä rahakpiirakkaa, mutta sitä syötiin ennen ateriaa kahvin kanssa.
Pääsiäisloma on tehnyt hyvää ja ihanaa, että on vielä yksi päivä vapaata. Meillä on ihan talvi lunta maassa ja pakkastakin. Kiva, että edes nyt.
Olne ihmetellyt, miksi Otso herää nykyään jo kuudelta. Eilen aamulla huomasin, että hänen huoneessaan on tosi valoisaa, kun aurinko nousee sieltä suunnalta. Illalla sitten laitettiin sälekaihtimet kunnollakiinni ja vielä verhot päälle, niin jo poika nukkui seitsemään. Täytyy varmaan ostaa pimennys rullaverho, kun kesällä on varmaan tosi valoisaa ja kuumaa lasten huoneessa.
Olen haaveillut ja suunnitellut pihoja. Voisinkin kutsua Pupin suunnitelutalkoisiin, jahka ilmat lämpenevät. Yläpihalle pitää saada muutama puska. Nyt ajattelin alppiruusua, kun on varjopuolella. Ja sitten yksi kukkapenkki pitää pistää ihan uusiksia, reunatiiliä myöten. Alapihalle haluan terassiasuojaavan aidan, jotta siihen voi tulla saunasta vilvoittelemaan ja juomaan aamukahvia tukkapysyssä. Yläpiha on suojaisampi, mutta sinne ei paista aamulla aurinko. Huomaatteko, että haaveilen kesäaamuista, kun voin istua pihalla kahvikupin kanssa ja kuunnella lintujen laulua.
Pilette
Mutta vaikeita asioita, ja mekin olemme selvittäneet Otson syrjimistä. Koulussa se on varmasti vielä vaikeampaa kuin kotona.
Ja Hyvää Pääsiäistä kaikille (vähän myöhässä, mutta parempi myöhään...)!
Oltiin eilen kotipuolessa lomailemassa. Oli ihana nähdä omia kavereita ja pitää saunailtaa aikuisessa seurassa. Oli ihana ulkoilla ja käydä hiihtämässä. Mutta oli myös ihana palata kotiin eilen illalla.
Tiivii, ai että oli tuttua tekstiä, hymyilytti ihan :) Ja huom! minäkin pidän lasten gore-kengissä villasukkkia :) Kaapit kotona pursuavat ja ovet täynnä rasvajälkiä. Sukat ja lapaset ovat eri paria (se on se musta aukko, joka imee sukkia ja lapasia ja se sijaitsee meidän talossa). En jaksa kulkea lasten kanssa perhekahviloissa tai vauvamuskareissa. Olen siis auttamattoman epätäydellinen ;D
Meillä pääsiäinen näkyy muutaman ylikasvaneen narsissin muodossa. Yksi tupas harvaksi kasvanutta raeruohoa. Ja lapset syöneet niin paljon suklaamunia, että ovat koko ajan sokerihumalassa... Pääsiäisruokia en ole jaksanut vääntää, mutta ei niitä varmaan kukaan edes söisi.
Minulla on siis nyt se pitkä vapaa. Outoa olla vaan kotona. Kun ei tarvitse mennä töihin. Mutta en sinne kyllä kaipaakaan. Olisipa muuten ihana jäädä kotiin kesäksi lasten kanssa, saisin vielä Neitistä kotihoidon tukea. Tietääkö joku, mitkä on ne kriteerit kotihoidon tukeen? Pitääkö lasten hoitopaikka sanoa irti?
Palaan, esikoinen odottaa malttamattomana omaa tietsikkavuoroaan...
Voikaa hyvin!
Mimmu ja lapset x3
Jos sais aikaiseksi kirjoittaa. On taas kirjoittaminen jäänyt.
Hyvää pääsiäistä kaikille! Hieman myöhässä =)
Pääsiäinen on mennyt kotona ollessa. Lauantaina olin kaverini ja hänen koiransa ja meidän pentukoiran kanssa kokemäellä näyttelyssä. Lapset olivat isin kanssa kotona. Kyllä teki hyvää olla vähän poissa kotoa. Venlalle kelpaa vain äiti. Äitin sylissä pitää koko ajan olla.
Nyt kevään ja kesän mittaan noita harrastuksia koiran kanssa alkaa olemaan todella paljon. Menin myös rotuyhdistyksemme hallitustoimintaan mukaan. Ei oo enään ainakaan tekemisen puutetta.
Miehen työt mietityttää. Heidän pitää nykyisestä työpaikasta siirtyä toiseen toimipisteeseen (joka on suhteellisen kaukana) ja työilma piiri on siellä ihan pyllystä ja joutuisi alkaa 2 tai 3 vuorotyötä tekemään. Miehelle on tarjottu yhtä toista työpaikkaa tästä aika läheltä ja työajatkin olisivat hyvät (pääsääntöisesti 7-15.00). Tänne mies pääsisi pyörällä töihin. Nyt vaan mietityttää kun kaikki kesälomat menisi ja saisin taas koko kesän olla yksin lasten kanssa. Ja onhan siinä aina riskinsä kuntyöpaikkaa vaihtaa. Ollaan viimeiset 2 viikkoa mietitty mitä tehtäisiin. Ja jos vaihtaa työpaikkaa niin huomenna pitäisi mennä irtisanomaan itsensä. Päätöksen teko on aina vaikeeta.
Lapset jaksais kattoa titi-nallea koko ajan. Alkaa äidillä ja isillä tulemaan korvista. Venla osaa jo itse pyytää titi-nallen päälle.
Venla osaa jo ihanasti puhua pölpöttää. Uusia sanoja tulee joka päivä.
Pääsiäs koristeita on hieman laitettu. Muutama ruukkunarsissi, muutamat rairuohot, jokunen koristetipu on hylyillä, pääsiäis pöytäliinat on laitettu. Veeti tykkää kovasti kun kotia koristellaan. Lammasta ei tänä pääsiäisenä syoty. Ihan tavalliseen paistiin päädyttiin.
Tulkaahan kaikki sanomaan edes böö.
Nyt pyykkiä laittamaan koneeseen.
Öttis ja lapsukaiset.
Kiirastorstai ja pitkäperjantai kärsimyksineen menivät. Nyt pitäisi jo olla toivorikkaampi. Aurinko paistaa, hanki hohtaa. Pääsiäisen ilosanoma ei nyt vain jaksa vielä päässäni hahmottua.
Olen lähipivinä viettänyt liiankin paljon aikaa netissä. Lukenut kaikki mahdolliset kärsimyskertomukset. Mitä suurempia suruja ihmisillä, sen innokkaammin olen blogeja ja juttuja lukenut. Lapsen kuolema-jutut varsinkin parantavat olotilaani. Onhan tässä sentään mahtavasti iloitsemista, kun on kolme tervettä ja iloista lasta.
Siten olen varmaan lapsiltakin aikaa omalle ololleni varastanut.
Takaisin lapsiperheen iloiseen pääsiäisarkeen. G: Pääsiäinen näkyy meillä: Useampikin rairuohoviljelmä kukoistaa ikkunalaudalla, muutama virpomisoksa maljakossa pöydällä, seinällä muutama pääsiäiskortti, keittiön jouluverhot ovat vaihtuneet keväisemmiksi. Suklaamunia oavt lapset syöneet parina päivänä, leivoin perinteiseen pääsiäistapaani mandariini-rahkapullia. Lammasta emme tehneet, sen korvasivat possunkyljykset. Lapset olisivat halunneet mämmiä. Kun eilispäiväivänä siihen havahduin, oli kaikista kolmesta lähikaupastamme kyseinen pääsiäisherkku loppu. Sen sijaan kaupat olivat täynnänsä turisteja. Ostin mämmin sijasta sitten lisää pääsiäismunia...
Ei, minäkään en todellakaan ole järjestelmällinen -ilman villasukkaa goretexejä pitävä ja eväät lokeroiva- unelma-äiti. Sen sijaan lapset kulkevat kirpputoti- tai muilta saaduissa (puhtaissa tosin) vaatteissa. keskimmäisen (perintö)suksetkin ovat melkein säleinä. En kuskaa lapsia harrastuksiin. Laskettelukin on lapsillamme aivan koulun varassa. Enpä tiedä, mistä saisin energiaa. Kaiken energiani tuhlaan töissä (ja missä sekin muka näkyy?)
Anteeksi syyssiskot. Jaksan varmasti olla positiivinen taas ensi viikolla.
Saamuska
Käykääs siis sähköpostissa. Reps ja Kops Tiivin tekstiä! :oDDD Sananlasku; " idiootit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen" , on ollut ja on, ohjenuoranani. ;o)
Mimmun työpaikan henkilöstöpolitiikalle en löydä painokelpoista sanottaa! Voi itku, taas kerran! :o(
Nyt iltapuuhiin, tulin sanomaan vain Böö!
Lila75
Tai no ollaanhan tässä oltu jo monta tuntia. Onnikin nukkunut jo tovin. Hienosti meni mennen tullen junamatkat, vaikka mennessä oli " tylsä" juna, eli Pendolino,jossa ei ollu leikkipaikkaa. Ekan tunnin (!) Onni istui mun vieressä, jutteli ja kyseli ja katteli ikkunasta. Sitten väritti värityskirjaa. Sen jälkeen mentiin ravintolavaunuun syömään omia eväitä, josta tietysti tuli noottia.. Siis ihan leipää vaan jyrsin kun Onnille ei maistunut. Juna vaan oli myöhässä 20min, kun tuli tunti ennen Seinäjokea jarruvika. No, ei siinä vielä mitään mutta meidän autokyyti S-joelta perille asti, sekin vielä oli myöhässä 20min!!! Eli jos juna olis ollut ajallaan, oltais jouduttu 3 varttia melkein odottaan kyytiä. Muutenkin suoraan sanottuna vitutti kun Onni oli väsyny ku mikä, kello oli jo 21.30 ja ajomatkaa vielä 120km!
Kyydin tarjoaja, miehen veli, sentään perheellinen itsekin. Mä aina ajattelen sitten, että eikö perheellinen tajua, että lapsen kanssa matkustaminen on muutenkin vähän eri juttu ku ilman sitä, joten kyydin olis parempi olla niin ku ajoissa. Mutta eipä tuo perhe ole vielä matkustanutkaan minnekään lapsensa kanssa.. Tuo sapetti kyllä ja siihen vielä super huono yö Onnilta...
Kotimatka meni hyvin. Juna oli normi IC, jossa oli siis leikkipaikka. Kävästiin mummulassa syömässä ja sit kotiin purkaan kassit ja itte lähdin salille. Hyvä mieli kun sai kaikki tavarat paikoilleen, imuroitua sekä pölyt pyyhittyä kun torstaina jäi vaivaamaan kun kirjahylly oli niiin pölyinen.
Meillä pääsiäinen näkyi kotona siten, että oltiin koristeltu Onnin kanssa pajunoksia ja rairuohot oli kasvamassa. Mutta eihän ne ehtiny kasvaa kun taas laitoin liian myöhään. Tiput oli siis kotiin tullessamme aika köyhillä nurmikentillä tuossa lautasen reunoilla. Mutta joo, ei se sen kummemmin meillä näkyis tuo pääsiäinen muutenkaan. Mä en perusta muista pääsiäisruuista kuin mämmistä ja sekin turvottaa niin, etten syönyt sitä kuin viime keskiviikkona viimeks.
Saamuskalle piristystä!!! Toivottavasti taas se kevätaurinko sais mieltä ylemmäs.
Mä oon ihmeen hyvällä tuulella ollu tovin. Ihan kivasti menny siis kotonakin. Ja Onnin suhteen ollaan sanattoman sopimuksen voimalla tsempattu. Ei olla menetetty hermoja vaikka nukkumaan meno on joinain iltoina voinu vähän mennä höpöksi. Ja kas, homma on toiminut paremmin.
Mä luin tässä joku aika sitten yleisöosastolta jonkun äidin kirjoituksen, jossa se kauhisteli kun nykyään kuulee äitien (ja miksei isienkin) kiroilevan ja tiuskivan lapsilleen mm. linja-autoissa. Se herätteli ihmisiä ajatteleen, että eikös lapsen kasvatukseen vois ottaa vähän enemmän huumoria ja löysempää pipoa mukaan. Mä tunsin piston sydämessäni heti. Aivan kuten tämä nainen kirjoitti, eihän lapselle voi sanoa että nuku!!! jos sitä ei väsytä. Siis tietysti nukkumaanmeno ajat pidetään mutta eihän lapsi pakottamalla nuku, syö tai tee mitään muutakaan. (no olen mä tämän tienny tietysti ennenkin.....mutta koin jonkun valaistuksen) Niinpä mä ajattelin että nyt pitää ottaa vähän rennommin, koska olen aika tiukkapipoinen joissakin asioissa.
Tiedä sitten mistä johtuu mutta paremmin on menny kotona niin Onnin kuin miehenkin kanssa.
No tähän sekavaan selostukseen vois nyt laittaa pisteen. Lähden katteleen töllöä.
T-P
Ai kun teidän kommentit piristi mua. Tosiaankin ei kai lastenhoidon suorittamista tarvii olla, mutta pointti ei ole ihan pelkästään se vaan se että tosiaan itsekkin itseni kanssa väsyn kun energiaa menee tavaroiden etsimiseen jne jatkuvan kaaoksen tainnuttamiseen. Toisillla vaan tuntuu pysyvän esim. kodinjärjestys paremmin.
Saamuskalle toivon minäkin kevätauringon pilkettä. Toisten kohtaloista tuli mieleen että viimeisellä viikolla luin yhtenä yönä sen kaksplussan kolumnistin kirjan" sinä et hävinnyt" yhteen soittoon ja vollotin yksikseni, mietin et sentään ollaan kaikki elossa. JOtenkin jäi toi moneksi päiväksi mielen taustalle, oli jotenkin niin surumielinen ja kun yhtymäkohtiakin kun on omaan elämään.
Mulla on koneessa joku vika (varmaan virus) Siis taas joku peli joka ei pelitä. Viimeksi tappelin digiboksin ja vanhojen televisioiden kanssa joita on kertynyt parikin ylimääräistä vaatehuoneeseen kun mikään ei suostunut näkymään digiboksin kanssa, joka lopulta todettiin vialliseksi. Nyt kirjuuttelen miehen koneella, saa n' hdä kauanko nettipimento jatkuu.
Pojanpalaset voi hyvin, Samu oppi käveleen viikossa. Pääsiäinen oltiin täällä Jyväskylässä, ruohot jäi kasvattamatta, mutta muutaman suklaamunan piilottelin (pääsiäispupu oli käynyt tuomassa) japajunoksia koristeltiin muutama ja 3 omatekemää tipua istuu kirjahyllyllä. Pääasiäisruoista en oikein välitä.
tiivii
Ensin viime pino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=66&m=12658518&p=1&tmo…
Olen kotona esikoisen kanssa. Lääkäriin mennään Pikkujättiin parin tunnin päästä. Tk:n omalääkäri on lomalla ja ainoa vaihtoehto ois ollut yksi kusipää lääkäri jolle en toista kertaa kyllä lastani vie. Äijä joka käy tupakalla likaisessa risuparrassa ja hiuksissa ja tulee suoraan haisten lasten luo. Syyslapsosen korvat haisi kerran tupakalle, kun käytiin tällä lääkärillä (joka on muuten ihan legenda tällä alueella pitemmältä ajalta). Ei kiitos enää. Säälittävällä tolalla on meidän tk:n lääkäritilanne. Omalääkäri on ihan ok.
Esikoisella oli herätessään edelleen kuumetta ja on jo eilisestä valitellut, että otsaan sattuu. Kurkku on myös edelleen kipeä ja yskittää.
Jatun pojalle sympatialähetys täältä!
Täytynee viedä sairastaja aamupesulle. Kiva, kun pitäis pestä hiuksetkin, mutta pitkiä hiuksia on niin kurja flunssaiselta pestä. Ovat niin kylmät sitten pitkän aikaa. Kuivaaminen ei oikein onnistu, kun arastelee mun tehohurisijaa:) Että siirrämme hiustenpesua edelleen.
T: Ynis
HIrveä läski olo kun viikonloppu meni vähän herkutellessa. En edes salille jaksanut... Viime viikko meni siltä osin ihan harakoille:( Eilen söin mämmiä ja vähän suklaata ja kun oltiin mummulassa, mä näytin miehelle ja äitille mun mahaa: Housut ei menny kii kun turvotti niin. Ihan kuin olisin ollut piiitkästi jo raskaana:) Onneksi nuo on ohimeneviä turvotuksia mutta onhan se herkutteluviikonlopun jälkeen aina maanantaina vähän semmonen isompi olo:D
Vinkkejä, mielipiteitä, apujaaa... Siis kun Onnilla olis tarhassa tostaina ne naamiaiset. Mietin aamulla että pitää kai sitä jotain keksiä. Kun osaa Onni jo kuitenkin sitten sanoa, että kun muut teki sitä ja tätä ja mä en... Mutta mitä se vois olla? Jotain yksinkertaista naamiaisasustetta nyt mietin..? Vinkkejä pliis.
Ynksyn ja Jatun lapsukaisille paranemista! Ja T@hden perheeseen myös.
Ja Jatun Typylle onnea vaipattomuudesta! Meilläkin Onni nukkuu jo pissaamatta koko yön! Eli kun lapsi itse on valmis asiaan, se käy helposti näköjään.
Se Onni kysyi lauantai aamuna pyöräillessä mm. tämmösiä: Kun sanoin että käänny vasemmalle, se kysyi että miksi oikea tulee aina mukana jos kääntyy vasemmalle? Sitten kysyi mikä on viidakko. Mä hetken mietin ja sanoin että se on semmonen paikka, jossa on paljon puita.Siihen Onni: ai niin ku papan liiterissä? Ja sitten selittelin taas jotain...
Isältään oli kysynyt aika hyvän kysymyksen kerran: Mihin se tuli menee kun se sammuu?
Tuli yllätyssuunnitelmia pääsiäiseksi. Miehen veli soitteli eilen ja sitten mies antoi puhelimen mulle. Se vetosi minuun, että mentäis pääsiäiseksi raksalle avuksi. Enää on lattian vahausta ja muuta viimeistely hommaa tekemättä ja pitäs päästä muuttamaan ennen kuin se miehen veli lähtee 4 viikon päästä Venäjälle työkomennukselle. Eli apuja tarvivat nyt, että homma etenis niin että saisivat muuttaa ennen tuota Venäjälle lähtöä. Kun siihen kämppään missä se pieni perhe nyt asuu mummun kanssa, on muuttamassa jo toinen pariskunta. Eli ahdasta tulee. Eli eiköhän me mennä sitte avuksi. Vähän olin pettynyt koska laitoin pääsiäistä kotiin jne mutta ei sitä kehtaa olla menemättäkään. Ja mä en ole nähnyt sitä Onnin serkkuakaan ku ristiäisissä viimeksi.
Vitsi on tylsää töissä. Jaahas, tunteita ja tuoksuja on alkanut. Gotta go:D
T-P
Tarkoittaako toi sitä, ettette olekaan pääsiäisenä kotona? Jääkö meidän iltasuunnitelmat vain suunnitelmiksi:)
Mullakin on alustavaa kurkkukipua. Saa nähdä olenko seuraava potilas. Vai syysneiti. Jospa ei muita potilaita tuliskaan!
T: Ynis
Kivaa pääsiäisviikko!
Voimia kaikille tasapuolisesti haastaviin elämän tilanteisiin! Yrittänyt oon pinot ja postit nopeasti töissä lukea, mutta kun kotona ei ole nettiä niin kaikki kommentointi jää, antanette anteeksi.
Omaa napaa sitten...
Meidän arki alkaa pikkuhiljaa löytää omiin uomiinsa, olen entistä varmenpi että ero oli oikea päätös ja paluuta entiseen ei ole. Lapsetkin alkavat pikku hiljaa tottua, et isi ei asu kotona mut voi käydä ja isin luona voi käydä. Aa kokee asian ehkä raskaimmin tai sit mies, me Een kanssa pärjätään hyvin.
Itse aloitin viimeviikolla beettasalpaajan migreenin estoon eikä ole nyt yli viikkoon ollut migreeniä, lisäksi sain antibiootin kasvojen ihottumaan eli toiveissa olis että saisin itseni vielä fyysisestikkin kuntoon. Laihtunutkin olen eron jälkeen 7 kiloa, jopa hysteriinen painonvalvoja, äitini nyt kielsi, että enempää ei saa laihtua :)
Nuo lapset on nyt aika ihania vaan välillä myös raskaita. Aa on monea aamuna koko tuon pakkas ajan kiljunut " aappaat ei kenkii" nyt kun vaihtui plussa kelit hän huutaa " kengät ei aappaita" tai mitä vaan teen niin toisinpäin on parempi. Ee totes viikonloppuna että " kyllä sä äiti tarvit uuden miehen, mutta mä voin olla sun mies" . Eilen illalla pojat oli tosi väsyneitä ja nukkumaan meno oli yhtä huutoa, molemmat olis halunnut saman unikaverin ja sit Aa meni istuun Een sängynlaidalle ja sano " uutun" , niinpä niin minusta oli jo valmiiksi aika suuttunut.
Työ asioista vielä sen verran että pääsen vihdoin aloittamaan sen osittaisen hoitovapaan 21.4 ja toivon että saan sen jälkeen olla sit vaan neuvolassa. Äityisneuvolaan olen nyt eniten tehnyt ja siitä tykkään. Ainoa miinus puoli on että tekis itsekkin mieli olla raskaana eli kauhea vauva-kuume vaivaa (onneksi mulla ei ole sitä miestä).
Mutta menen laittaan lapsille ja mummulle ruokaa pöytään!
Mukavaa pääsiäisviikkoa kaikille!
Mari
No heipä hei taas. En ole ehtiny sähköpostiin eilen ja tänä aamuna kun tajusin sen pyöräillessäni töihin, iski ihan paniikki:) Mä kun en pääse siihen käsiksi netin kautta kun ei kai mulla ole tunnuksia. Outlookin varass siis...
Tiivi, onpas sinulla ollut rentouttavaa puistoseuraa;) Minäkään en voi käsittää ihmisiä, jotka tekee ja laittaa kaiken ihan noin valmiiksi. Jos me lähdetään varta vasten retkelle, esim. makkaran paistoon, meillä on repussa sikin sokin puukko, paperirulla, juotavaa (mitä sitten onkaan) ja makkaraa. Eikä todellakaan pyllynalusia:D Tai no viimeksi oli talja kylläkin kun satuttiin löytämään se ja oli vielä pakkasta niin Onni tahtoi mukaan.
Minä monesti myös ajattelen kun näen äitiä rattaineen ja äiti on viimesen päälle tällingissä (=mulle se tarkoittaa muita vaatteita ku tuulipukua/ulkoilupukua ja pipoa) että miten nuo jaksaa tai että onpa siinä äiti olevinaa:D Joo, saahan jokainen tällätä niin paljon ku haluaa mutta en vaan ymmärrä sitten jos se menee yli. Meillä ei ole kotikaan koskaan tip top ja se joskus ärsyttää kyllä itseänikin. Tänäänkin kun aamulla tein lähtöä töihin (tulin vasta 9.30) ja näin kirjahyllyn ja tv:n hädin tuskin pölyn alta niin ajattelin että ei hiivatti sentään mikä sikolätti tää kämppä on. Mutta hyvinhän tuolla pystyy asustaan. Turha nipotus kai vaikuttaa jo lapseenkin....
Olipas muuten kirpakka keli olevinaan aamulla kun tulin töihin, melkein -15. Mutta hiki tuli kun panin liikaa vaatetta. Aurinko ja jäykkä pyörä nastareinkaineen takas sen, että kuuma tuli. Tosi ärsyttävät kelit meneillään pyöräilyn suhteen. Tai oikeastaan jo menossa ohi. On paikka paikoin jäätä pyörätiellä ja se on silleen epätasaisesti jäätynyt. Hiivatin liukasta mutta enpä ole kaatunut nyt kun miehen pyörässä on tuo nastarengas. Hidastaa vaan matkaa kun pitää melkein pysähtyä aina tuommosessa paikassa. Pyrin muuten ajamaan niin kovaa kun jaloista pääsee...
Jos lähtis päiväkahville. 3 tuntia vielä niin pääsee pääsiäisen viettoon.
T-p