Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana olevat, uteleeko teiltä kaikki tutut koska on LA?

Vierailija
16.03.2008 |

Mulla alkaa mennä hermot kun kaikki sukulaiset ja tutut haluaisivat tietään tarkalleen koska on laskettuaika. Minun mielestä se kuuluu tasan minulle ja miehelle.

Jos kerron että vauva syntyy kesällä niin jokainen jatkaa utelua missä kuussa ja milloin laskettuaika. Harvoin kai vauva syntyy laskettuna päivänä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan ihan aidosti hämmästynyt tästä ketjusta. En oel koskaan tullut ajatelleeksi, että on tungettelevaa kysyä laskettua aikaa. Minusta on itsestäni tuntunut aina ihan kivalta, että ihmiset ovat edes vähän kiinnostuneita omasta raskaudestani. Mitä useampi raskaus sitä vähemmän se yleensä jaksaa vähänkään vieraampia kiinnostaa.

Vierailija
22/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisetkin työkaverit joiden kanssa en muuten ole tekemisissä tulevat silittämään mahaa ja arvostelemaan mun muotoja. Ompas sun maha jo suuri ynm. Eniten inhottaa kun osa miehistäkin on tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että älä koske. Tuollaisesta en tykkäisi itsekään. Ei ole kyllä kukaan vieras taputtanut.

Vierailija
24/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen vaan ihan aidosti hämmästynyt tästä ketjusta. En oel koskaan tullut ajatelleeksi, että on tungettelevaa kysyä laskettua aikaa.

" keväällä" tai " maaliskuussa" .. Minä siis en loukkaannu siitä, että laskettua kysytään, vaan nimen omaan se ottaa päähän, että sitä aletaan tivaamaan, niin kuin kenenkään tarvitsisi sitä kellekään kertoa.

Ja itsellä todellakin meni ekassa raskaudessa hermot niin äitiin, anoppiin kuin laajaan sukuummekin, jotka jaksoivat " muistaa" soitoin ja viestein jo monta viikkoa ennen laskettua, että päätin mahdollisissa tulevissa raskauksissa olla kertomatta tarkkaa aikaa. Päin vastoin, olen antanut ymmärtää hieman myöhemmän ajan, ja hyvä niin, koska raskaudet ovat menneet 40+0, 40+3 ja tämä kolmas on menossa 41+1..

Vierailija
25/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tuottanut mitään ongelmia paljastaa laskettua aikaa.

Vierailija
26/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä päivää uudelleen. Olen lähinnä ajatellut, että esikoisen odottaja on ujo tai jotenkin hämillään raskaudesta ja yrittänyt olla ystävällinen. En ole todellakaan käsittänyt, että joku haluaisi pitää päivän salaisuutena. En kyllä enää tulevaisuudessa kysy.

Vierailija
27/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä saa arvostella painon nousun , muotojen ynm. suhteen. Saa udella, kysellä, ihmetellä miksi vielä teet ynm? Saa udella vieläkö tän raskauden jälkeen ajattelit tehdä leikkikaverin tai joko tämä on viimeinen.

Eikö ihmisillä tosiaan ole mitään tajua yksityisyydestä. Ei, en ole mikään yleinen ihmettelyn kohde vaikka saankin vauvan jo muutaman viikon sisään.

Vierailija
28/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos me ei olla kiinnostuneita milloin se teidän iki-ihana vauva syntyy niin sit te valitatte, ettei porukka oo kiinnostunut tai onnittele edes... siis molemmin puolin! jos te ette halua kertoa laskettua aikaa niin miksi mä haluaisin onnitella...? muiden pitäis olla niin h....tin kiinnostuneita teidän mussukasta mutta te ette halua kertoa laskettua aikaa, ettei me kysellä, että " jokos..."

pikkaisen ootte rasittavia!

älkää sit valittako, jos muut ei jaksa kysellä teidän kuulumisia tai vauvan synnyttyä oo kiinnostuneita teistä!!!!!!!

Vierailija
29/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

älkää sit valittako, jos muut ei jaksa kysellä teidän kuulumisia tai vauvan synnyttyä oo kiinnostuneita teistä!!!!!!!

Vierailija
30/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleistät sit kaikki lapsettomat samaan kategoriaan... siis tyhmiin...?? vai? kun ne " ei tajua" .

mut kaikki lapsellisethan on oman elämänsä unohtaneita raasuja jotka ei huolehdi itsestään ja jotka vielä kaiken lisäksi ei viitsi itse huolehtia lapsistaan vaan laittaa ne alle 3-vuotiaina päiväkotiin.... voi teitä lapsellisia reppanoita!!!

Vierailija:

lapsettomat ei tajua edes sitä, että la on vaan suuntaa antava, vaan kysyvät: " milloin se syntyy?" Mistä mä sen voisin tietää... Ehkä heinäkuussa tai elokuussa tai kesäkuussa, voi syntyä aiemminkin...

Ja viikkoja jos kysellään, niin vastaan myös jotain " puolessa välissä" tms. koska en edes itse muista viikkoja niin tarkasti.

Vierailija
31/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, jos sit saa ollakin niin älä sit valita, et sut unohdetaan lapsen synnyttyä!!

Vierailija
32/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida äitiliinit sit taas tietää, mitä ne haluaa... pitää olla kiinnostunut mut vaan äitiliinin maun mukaan.... huhhuh, ootte rasittavia niin monet! onneks mun kaveripiiriin kuuluu vain fiksuja äitejä!

Vierailija
33/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin tämän palstan mukaan.

Vierailija
34/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk aikahaarukka on melko iso. Tietenkin ihmisiä kiinnostaa. Mutta liika utelukin on rasittavaa.

Itsellä ekan kanssa synnytys meni rv 42 ja ystävät utelivat lähes päivittäin tekstarilla, joko on syntynyt - siis ystävät, joille ilman muuta olisin heti viestittänyt syntymästä. Lopulta naapuritkin alkoivat ihmetellä ja appiukko kysyi, enkö ole tajunnut laskea vuotojani oikein. Siispä toisen kanssa sanoin vain kuukauden ja sen, kummalla puolella kuukautta pitäisi syntyä. La oli 2.2., sanoin että helmikuun puolivälin tienoilla. Lapsi syntyi 9.2.

Vierailija
35/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla juuri sitä ihmistyyppiä, jota on tosi vaikea miellyttää. Ei ihmisiä, tiedättekös, OIKEASTI välttämättä kiinnosta se teidän la. Halutaan vaan olla kohteliaita ja olla kiinnostuneita teidän asioista, kun tiedetään, että teille se vauvan tulo on maailman tärkein juttu sillä hetkellä.

Laskettua aikaa kysytään, koska se on kysymys kaikkein neutraaleimmasta päästä! Se, jos mikä, ei liity odottavan äidin persoonaan henkilökohtaisesti. Kysyn mieluummin laskettua aikaa kuin " Närästääkö?" " Onko liitoskipuja?" " Paljonko on tullut kiloja?" .

Voitte herkkähipiäiset lohduttautua sillä, että se ympäristön kiinnostus lopahtaa kyllä yhtä pian kuin on alkanutkin. Tokan lapsen kohdalla se on jo huomattavasti vähäisempää kuin ekan ja siitä se sitten hiipuu...

Terv. Itsekin 2 kertaa raskaana ollut ja synnyttänyt -joten en puhu ilman omaa kokemusta!

Vierailija
36/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki kuitekin tietävät, ettei se lapsi sinä päivänä synny kuin sattumalta.

Vierailija
37/38 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis eivät jotenkin älyä, vaikka sen sanoisi, että la ei ole mikään maaginen päivä. Jotenkin monilla on kuva, että la on joku parasta ennen -päivämäärä, jota ennen lapsen pitää tulla, tai jokin on vialla.

Eihän se utelu maailmaa kaada, ja on kyllä minustakin niuhoa hermostua kysymisestä, neutraali kysymyshän se on. Mutta tosiaan jos tivataan kerta toisensa perään ja seurataan kuin suurennuslasilla, ymmärrän oikein hyvin, että tarkka päivä pidetään omana tietona.

Vierailija
38/38 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko ensimmäistä lasta odottaville vanhemmille aina suuri yllätys kuin lapsi ei synnykkään laskettuna päivänä :D Jostain ovat useimmiten kai sen tiedon napanneet, että näin ei välttämättä ole.

Mikä saa jonkun kuvittelemaan, että vasta kun on itse synnyttänyt, tajuaa nämä maailman ihmeet!!!

Ja minäkin olen samaa mieltä siitä, että kun teiltä raskaana olevilta ei keksi mitään muutakaan kysyttävää!!! Siis silloin kun ei vaan jaksa kiinnostua teidän raskauksistanne. Silloin sitä kysyy kohteliaisuudesta vaan sitä helpointa kysymystä.

Juu, minullakin on 3 lasta ja olen jo huomannut, että se suunnaton (?!)kiinnostus minun raskauksiini ja lapsiini on ollut aika lyhytkestoista. Että jos ei niitä uteluita tahdo jaksaa, niin heikoissa kantimissa on jaksamiset..!