G: Kuinka usein peset hiuksesi?
Kommentit (14)
Joskus väliä 2 päivää, mutta suihkussa käyn päivittäin vaikka iho ei yhtään kestäisi sitä... Näin talvisin ainakaan!
Ja ovat aivan rasvaiset jo kahdessa päivässä. Olisko syytä pestä joka päivä? Jostain vaan olen lukenut että tekee huonoa hiuksille pestä ne usein.
Kerran tai kahdesti viikossa yleensä. Ja tilanteen mukaan, jos hiukset tuntuu likaisilta, mä pesen ne.
muutama kuukausi meni, että päänahka tottui eikä hiukset rasvoitu kovinkaan paljoa. Usein pesen pelkän otsatukan, niin loppujen rasvaisuus ei niin näy, kun ovat kiinni. Mulla rasvoittuminen johtui siis pelkästään liiasta pesemisestä!
Ja pesen juuri siksi, kun rasvoittuvat eikä niin päin, että ne rasvoittuvat, kun pesen usein. Olen eräänkin kerran kokeillut pitkiä pesuvälejä, mutta ei onnistu. Paitsi odotusaikoina, kun tukka ei rasvoittunut juuri lainkaan.
Ja nyt yrittänyt pitää kolekin päivää väliä, mutta ihan yhtä paljon rasvoittuu. johtuisko sit ylipainosta? Voiko johtua?
6
Vierailija:
muutama kuukausi meni, että päänahka tottui eikä hiukset rasvoitu kovinkaan paljoa. Usein pesen pelkän otsatukan, niin loppujen rasvaisuus ei niin näy, kun ovat kiinni. Mulla rasvoittuminen johtui siis pelkästään liiasta pesemisestä!
Kyllä mullakin hiukset ovat ihan klimpissä pesuvälin lopussa, mutta se ei näy kun on kireä ponnari ja otsikset pesty... (latvat ei rasvoitu!) Mulla meni tosiaan useampi kuukausi, ehkä jopa puoli vuotta, tilanteen normalisoitumiseen. Oli siinä kyllä kestämistä! Kesällä annan tehohoitoa hiuksille; pesen shampoolla ehkä kerran viikkon, kun käyn uimassa melkein joka päivä.
Sitten pesen jo ihan " hajun" vuoksi, vaikkei olisikaan rasvaiset.
Joka päivä pesemisestä ei ole mitään haittaa, ei ainakaan ole mun tukalle ja päänahalle ollut.
kyllä mullakin on kuivat hiukset,mutta nahka ei kylläkään oo kuiva.
ja pitkiä (mulla on tosi paksut hiukset). Nyt on tuuheat, hyvinvoivat ja pitkät. Eikä tämä ole mitään kärvistelyä, jokatapauksessa pitäisin ponnarilla!
Lomalla huomaa eron. Jos pesen joka päivä, myös vaatii pesua joka päivä. Jos en pese pitkään aikaan kuin kerran viikossa, ei myöskään rasvoitu pahasti, kestää yli 4pv ennen kuin rasvoittuu.
Riippuu myös pesuaineista ja hiusaineista, kuinka rasvoittuvat
Kuivuvat muuten liikaa. Aina kampaajat kehuvat hiusten hyvää kuntoa. En myöskään värjää tms. Onneksi on nätin luonnonvaaleat hiukset.
joskus jää yksi ilta väliin, mutta silloin on seuraavana päivänä oltava huivi tai panta päässä.