Mistä voi johtua kipu rinnassa?
Toinen rinta on nyt ollut kipeä jo pidemmän aikaa (pari viikkoa). Rintatulehdus ei ole kyseessä ja vauvan imuote on oikea. Kipu äityy välillä tosi kovaksi, on polttelua ja särkyä.
Vauva on nyt 3,5 kk ja saa usein raivareita rinnalla. Vauvalla on sammasta, mutta sen ei kuulemma pitäisi sattua rintoihin (?)
Jatkuvan kivun kanssa alkaa mennä hermot kun syytä ei löydy :(
Kommentit (3)
eli olet saanut tämän asian suhteen väärää tietoa. Nyt olisi siis tarpeen hoitaa sammas pois sekä rinnoistasi että vauvan suusta. Hoitona voi ensin kokeilla puolukasta puristettua mehua (sekä vauvan suuhun että nänneihin) ja jos tästä ei tunnu olevan apua, kannattaa mennä lääkäriin, josta saa sitten lääkereseptin. Lisää tietoa aiheesta löytyy täältä http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view… . Toivottavasti saatte sammaksen nopeasti kuvioista pois, kivun kanssa imettäminen ei tosiaan ole herkkua :(
mulla oli myös toinen rinta kipeä ja selvää kipu pistettä en osannut seuloa rinnasta kipu oli vihlovaa,jonkinlainen tiehyetukos se taisi olla ja lähti pois kun olin ilman rintaliivejä (niin paljon kuin se oli mahdollista ) ja olen kuullut muilta että jos nukkuu imetysliivit päällä niin ne voisivat aiheuttaa tukoksia joskus?
että vauvan imuasenta on täysin erilainen kun tavallisesti. Eli pistät vauvan vaikka pöytää apuna käyttäen niin että vasemmasta rinnasta imettäessään vauva on vasemman kainalon alla. Lisäksi suhkuttele niin lämpimällä kuin siedät rintoja. Jos tuntuu hieman kovempia paikkoja, niin niitä voi hellästi hieman hieroa.