Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö Naistenklinikalle tosiaan nykyään voi mennä tuosta vaan, jos epäilee ongelmia raskausaikana?

Vierailija
15.03.2008 |

Mulla on vasta rv16 ja supistuksia on ollut paljon viimeisen viikon aikana ja eilen aivan hirvittävän kipeitä ja muutaman min välein puoli tuntia.

Sen jälkeen olo on ollut todella epämukava. Missään asennossa mikään ei tunnu hyvältä, tuntuu kuin mahassa heiluisi jotain ihan päättömästi kun vähänkin liikun ja on raskas huono olo.

Sanottiin vaan, että ota särkylääkettä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla ei ole mitään mahdollisuuksia selvitä vielä pariin kuukauteen.

Vierailija
2/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene neuvolalääkärille!!! Sehän on ensisijainen paikka selvittää vain syitä olotiloille. jos katsoo tarpeelliseksi voi laittaa lähetteen Naikkarille. Ei siellä joudeta tosiaankaan huvikseen tsekkaukseen tulevia hyysäämään!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on viides raskauteni, että kyllä osaan jo tulkita joitain juttuja. Mutta kiitos sympatiasta ja ymmärryksestä.

Vierailija
4/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei Maria kelpaa, niin sun täytyy muuttaa toisen tk-päivystyksen alueelle!!! Malmilla vasta onkin raikasta porukkaa...

Naikkari on erikoissairaanhoidon yksikkö ja sinne tarvitaan käytännössä aina lähete, ei noin vain mennä erikoislääkären pakeille kun tuntuu oudolta. Vaikka olisi yhdeksäs raskaus!!!

Niin ja yksityisellehän pääsee aina ja sitten ei tarvi kitistä. Laittavat yksityiseltäkin lähetteitä naikkarille, jos tarvii!

Vierailija
5/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja empaattisempi.

Vierailija
6/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että kyselet täällä, niin soita sinne naistenklinikalle ja kuvaile oireesi. Mä itse kävin odotusaikanani siellä, kun epäilin vauvan liikkeitä. Soitin vain äitiyspolille ja käskivät tulla.

Vierailija
7/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne alkkikset siis pitäisi jättää heitteille tai laittaa omaan kopperoon?

Vierailija
8/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voivoi, onpa kurjaa *voimahali*. Kyllä tämä yhteiskunta vaan taitaa harmiksemme *voimahali* toimia niin, että sinne tarvitsee sen lähetteen *tsemppihali* vaikka me kaikki toivottaisiin että sä voisit mennä sinne aina kun huvittaa käydä ultrassa, olethan sentän viidettä kertaa raskaana *voimahali* ja tietenkin menet kaikkien muiden edelle, vaikka muilla olisi raskaus missä vaiheessa tahansa ja oireet kuinka vakavia tahansa.

Vierailija
9/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

narkkeja, hyvin sinäkin voit sinne mennä.

Vierailija
10/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitit sinne ja käskivät ottaa särkylääkettä?? Mitä vielä vikiset? Olisiko niiden pitänt tulla hakemaan sut limusiinilla satiiniverhoiltuun ultrahuoneeseen?

Jos käskevät ottaa särkylääkettä ja lepäillä, ei sulla ole asiaa sinne.

Vierailija
11/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat ottaa käyrälle ja todeta, että supistelee joo. Ja sitten levätään..

Vierailija
12/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

REPS JA KOPS :D

Vierailija:

No voivoi, onpa kurjaa *voimahali*. Kyllä tämä yhteiskunta vaan taitaa harmiksemme *voimahali* toimia niin, että sinne tarvitsee sen lähetteen *tsemppihali* vaikka me kaikki toivottaisiin että sä voisit mennä sinne aina kun huvittaa käydä ultrassa, olethan sentän viidettä kertaa raskaana *voimahali* ja tietenkin menet kaikkien muiden edelle, vaikka muilla olisi raskaus missä vaiheessa tahansa ja oireet kuinka vakavia tahansa.

Vierailija
13/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani ja poistun paikalta. Mukavaa viikonloppua teille kaikille :)

Vierailija
14/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole normaalia, mutta siihen toteavat vain että lepoa ja särkylääkettä. Ei ne siellä mitän taikoja tee... vaikka luulisi sun tuolla raskauskokemuksella sen jo tajuavankin!

Vierailija
15/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä tahdoitkin vaan sinne lepäämään, kun 4 tenavaa pyörii jaloissa ja et vitsi hankkia lapsenvahtia?? Ehkä olisit vielä sympatipisteitäkin saanut tutuilta... aivan niin aivan niin...

Vierailija
16/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen pahoillani ja poistun paikalta. Mukavaa viikonloppua teille kaikille :)

Vierailija
17/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä naistensairaaloissakin on päivystykset ja töölössä ja meikussa. Mutta raskaana päivystyksen osoite on juuri kättäri tai naikkari.

Vierailija
18/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta ikäviä viestejä ap on saanut.

Vierailija
19/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En ole ap, mutta ikäviä viestejä ap on saanut.

Vierailija
20/26 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kesällä samassa tilanteessa kuin sinä. Soitin myös Naistenklinikalle ja minullekin sanottiin tylysti: " Ota särkylääkettä ja lepää. Mitään ei ole tehtävissä, jos alkaa syntyä ennen rv22 - vasta tämän jälkeen voit tulla tänne." No, menin sitten yksityiselle ja sieltä sain hyvää hoitoa. Lääkäri kummasteli NKL:n toimintaa. Sanoi, että todellakin - näilläkin viikoilla on jotain tehtävissä, jos esim. on kyse kohdunkaulan heikkoudesta, kuten minulla. Silloin laitetaan " langat" pitämään vauva mahassa. Onneksi siis menin yksityiselle.

Mutta tällaista se toiminta siellä nykyään on. Yksityisen lääkärin jälkeen pääsinkin sitten tehoseurantaan sairaalaan (lähetteellä siis).