Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä on kyllä yksi syy siihen, että äidinmaidon luovuttajista on pulaa:

Vierailija
15.03.2008 |

" Huumeiden käyttö, myös satunnainen huumekokeilu ja sukupuolitaudit ovat äidinmaidon luovuttamisen este." sanotaan HUS:in ohjeissa. No esim. mulla on " satunnainen huumekokeilu" eli kerran-pari olen käyttänyt kannabista joku 12 vuotta sitten. Nyt olen terve ja kaikin puolin kunnon ihminen. Maitoa olisi aivan hyvin tullut luovuttettavaksi asti, mutta ei kelpaa...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkaan viranomaiselle...

Vierailija
2/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en luovuttanut, koska koin sen vaivalloiseksi. Omassa vauvassa oli ihan tarpeeksi puuhaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ei kelpaa äidinmaidonluovuttajaksi? :-) Ei taida ihan olla totta...

Vierailija
4/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en alkanut sitten edes kyselemään luovutuksesta enempää. T: Ap

Vierailija
5/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en luovuttanut, koska koin sen vaivalloiseksi.

Vierailija
6/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ainoa syy" !

Vierailija
7/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä johtuva Thyroxin lääkitys oli sellainen että ei kelvannut luovuttajaksi. Oma vauvaa voi kyllä imettää. Ei ymmärrä ei.

Vierailija
8/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta h:tissä voit luovuttaa äidinmaitoa, vaikka olisit joskus nuorena kokeillut kannabista. Se ei vaikuta äidinmaitosi laatuun millään lailla. multakin kysyttiin neuvolassa, että oletko käyttänyt huumeita ja mä naureskelin, että joo, taisin kerran kokeilla kannabista jossain kotibileissä 20 vuotta sitten, johon neuvolantäti hymähti, että no joo, ei kai tuota voi laskea eikä sitten merkannut siihen lomakkeeseen mitään. miten voi joku olla niin tahvo tuossa suhteessa...

Vierailija
9/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kolmekymppinen, terve, akateemisesti koulutettu, hoikka, hyvätuloinen, kiinnittää paljon huomiota ravitsemukseen ja syö aina terveellisesti, omistautuva äiti ja valmis auttamaan muita...etkö usko että tällaisenkin taustalla voi olla kannabisKOKEILU???? Ei siis huumeiden KÄYTTÖ, eikä mikään piikkihuumekokeilu?

Vierailija
10/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käsitin, että LUOVUTUKSEN AIKAINEN satunnainenkin huumeiden käyttö on este. Tiedä sitten. Mutta minusta pitäisi ainakin saada sähkökäyttöinen pumppu ilmaiseksi lainaan ja tietty kaikki pullot ja systeemit. Ja ettei tarttis kuskailla sitä maitoa lapsikatraan kanssa minnekään. Siis, että luovuttaja todella " vain" luovuttaisi maitonsa ja muten kaikki tehty mahd helpoksi, kun on siinä muutenkin hommaa vauvan kanssa touhutessa...

Toi että joissain paikkakunnilla luovuttaja kuskaa maitonsa pitkien matkojen päähän monta kertaa viikossa vaatii jo melkoista viitseliäisyyttä! Ja että pumpusta joutuu maksamaan 25e vuokraa/kk!! Aika paljon saa luovuttaa, että siitä saisi edes pientä kulukorvausta, jos pumpun vuokraat ja keittelet pullot ja purkit monta kertaa päivässä (sähkö) ja vielä kuskaat omalla kustannuksella saaliisi sairaalaan...

Vierailija
11/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

;) t 9

Vierailija
12/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

-kolmekymppinen, terve, akateemisesti koulutettu, hoikka, hyvätuloinen, kiinnittää paljon huomiota ravitsemukseen ja syö aina terveellisesti, omistautuva äiti ja valmis auttamaan muita...etkö usko että tällaisenkin taustalla voi olla kannabisKOKEILU???? Ei siis huumeiden KÄYTTÖ, eikä mikään piikkihuumekokeilu?

Tässä mua epäilyttäisi seuraavat kohdat: hyvätuloinen, akateemisesti koulutettu, omistautuva äiti... miten kuvittelet niden seikkojen vaikuttavan maidon laatuun????????????????????

Vierailija
13/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eikö noita ohjeita noudateta??? Silloinhan siellä voi olla luovuttajina vaikka mitä suonensisäisiä huumeita käyttäneitä jne jne jos sinne vaan ruvetaan ihan pokkana valehtelemaan tai nlatädit sanoo vaan että eihän tuota lasketa!! Missä vaiheessa ruvetaan laskemaan vaikka kannabiksen käyttöä? Alle viisi kertaa? Alle kymmenen? No sehän on vain kannabista...häh?

Vierailija
14/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkkinä siitä, että ihmisellä voi olla menneisyydessään huumekokeilu ja silti nykyinen elämä erinomaisella mallilla. Että huumekokeiluja ei ole ainoastaan sossunpummeilla ja muilla yhteiskunnan hylkiöillä, ymmärrätkös...

Vierailija
15/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärrän joo.. mutta eikähän se tullut jo selväksi aiemminkin, ilman rautalangasta vääntämistä urpot!!!

17

Vierailija:

esimerkkinä siitä, että ihmisellä voi olla menneisyydessään huumekokeilu ja silti nykyinen elämä erinomaisella mallilla. Että huumekokeiluja ei ole ainoastaan sossunpummeilla ja muilla yhteiskunnan hylkiöillä, ymmärrätkös...

Vierailija
16/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkkio maksettiin tilille. Mä olen kahdesta lapsesta luovuttanut.

Vierailija
17/17 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei luovuttajalla ole mitään hepatiittia tai hiviä. Ja näissä tapauksissa puhutaan kyllä suonensisäisistä huumeista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi