Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kaikki aidit valittaa, ettei ole omaa aikaa. Miksi ei aidit voisi hoitaa vuorotellen toistensa lapsia, etta jokainen paasisi vuorotelleen tuulettumaan?

Vierailija
14.03.2008 |

Nurinkurista, että joka ikinen on pirtissään ja valittaa samasta asiasta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kukaan ei halua. Kaikki haluaa olla omissa oloissaan nykyään, mitään apua ei osata/kehdata ottaa vastaan.

Välillä oikein ottaa päähän, kun haluaisi auttaa, mutta kukaan ei ota apua vastaan. Yhtäkin äitiä pyysin monta kertaa mun luo, sanoin hoitavani hänen vauvaa, äiti menköön vaikka nukkumaan (koliikkivauva). Mutta ei tullut.

Kärsikööt sitten yksin. Mulla onneksi isovanhemmat ja palkatut lastenhoitajat apuna.

Vierailija
2/20 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat saisivat yhteistä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole

3

Vierailija
4/20 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yh, vaan meitä on kaksi vanhempaa tässä perheessä, niin kyllähän sitä omaa aikaa järjestyy.

Vierailija
5/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi jokaisella on oma erilainen arki elettävänä. Itse ainakin kokisin tosi hankalaksi sen, että saadakseni omaa aikaa muutaman tunnin minun olisi sitten vietävä omia lapsia harrastuksiin vielä omien lasteni lisäksi liuta ystäväni lapsia mukana. Miten edes selviäisin jbussimatkat, os on useampi rattaissa istuva mukana. Tuntuu vain niin hirveän uuvuttavalta ajatukselta, että väsyneenä ei jaksa.

Vierailija
6/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin usein naapurin lapsia hoitoon, että äiti pääsis edes kauppaan joskus yksin. Olin myös iltaisin lapsenvahtina, että pääsivät miehen kanssa tuulettumaan. Mies on reissutyössä joten äiti on viikot yksin lasten kanssa. Vastavuoroisuutta ei vaan tapahdu, mun lapset olleet heillä tasan kerran kaksi tuntia. Kaikilla ei vaan ole voimia hoitaa toisten lapsia. Olen tyytyväinen siitä, että olen voinut auttaa mutta olisi mukavaa kunitse olisin myös päässyt jonnekin yksin. Nyt ei enää tarvitse lastenhoitoapua kun ovat jo koululaisia ja isompi on lastenvahtina kun on menoa.

Vierailija
7/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinkiisi tepa terhakka! Mulla kolme lasta.

Vierailija
8/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetaan lapsiamme vuoron perään, ja yleensä jos jonkun tulee hodiettua enemmän kuin toisen, niinsitten korvataan se hoitoapu muuten.

itse esim. kun käyn satunnaisesti töissä, tarvitsen enemmän apua, ja sitten taas kustannan yh-kaverille, joka lapsiani usein hoitaa, jotain pieniä juttuja silloin tällöin, ja aina lainaan rahaa jos hänellä on tarvis.

Meidän rapussakin naapureiden kesken tehdään usein esim siten, että naapuri tuo meille pikkuvauvansa kun muu perhe menee tunnin saunavuorolle. Se saunan pesuhuone on turkoosi ja kaikuva, nini yleensä vauvat menee ihan paniikkiin siellä. Joten esim. tuollainen pieni apu on tosi kiva juttu perheelle, että pääsevät rauhassa saunomaan.

Vierailija
9/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en löytänyt...

Kaikki sanoivat, etteivät pärjää, jos ottavat minun kaksi lastani myös. (Ja minun lapseni eivät ole mitenkään vilkkaita).

Yksi neljän lapsen äiti otti ja pärjäsi, mutta aika pian hän valitettavasti muutti pois...

Vierailija
10/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko myös niin, että sinä et koskaan halua omaa aikaa ja päästä vähäksi aikaa lapsistasi eroon?

Vierailija
11/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, jos on tyytyväinen omaan tilnateeseensa. Mutta ihan turha vinkua ja ihmetellä, että mihinhän laittaisi lapset synnytyksen ajaksi tms. jos ei missään vaiheessa ole valmis auttamaan muita.

Vierailija
12/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat tarvinneet apua. Olen vielä toistaiseksi kotiäiti ja työssäkäyvät ystäväni tuovat aina silloin tällöin lapsensa meille hoitoon. Ja mitä sitä sitten mitään edes korvaamaan. Mullehan tietenkin sopii, kun olen aina kotona. Kaipaisin itsekin joskus vapaata, mutta eipä näillä mammoilla ole aikaa meidän lapsia katsoa.

Vierailija
13/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein nimittäin ihmiset auttaa tosi mielellään, jos toinen vaan pyytää.

Vierailija
14/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi halua auttaa muita lastenhoidossa, jotta saisimme mieheni kanssa joskus vapaa-aikaa vaikka pari tuntia vuodessa. Mutta en vain mitenkään jaksa, olen niin uupunut tähän arjen pyöritykseen, työhön ja kiireeseen ja siihen, että elämä on pelkkää kiirettä ja aikataulua, että itku tulee kyllä, jos joku tänne tuo vielä omat lapsensa hoidettavaksi.

Vierailija
15/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset leikkivät iloisesti yhdessä, (monesti helppompaa on kun olla omalla porukalla).

Vastavuoroisuuttakin joidenkin kanssa on ja mikäs sen mukavampaa.

Vierailija
16/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kamalia kauhukakaroita joita ei kukaan halua hoitaa.

Siinä syy.

Vierailija
17/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

rinkiisi tepa terhakka! Mulla kolme lasta.

Vierailija
18/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on eräs sukuun kuuluva äiti sellainen, että hokee aina, että tuo vaan se sun tyttös heille jos on jotai lääkäris käyntiä yms. Sit kerran tyttöni kuuli tämän ja oli ihan innoissaan. Heti tuli perään tältä äidiltä sit, et meillä ei sit tehdä sitä ja tätä ja jos ei tottele nii meillä mennää sit jäähylle jne. Kun lähtivät, tyttö ilmoitti ettei ikinä mene ilman mua sinne jos siel on sillon noin kauheaa.

Meillä ollessa minulla ei ole " lupa" kieltää heidän poikiaan. Jos olen kieltämässä ja äiti kuulee, tulee haukkana viereen kysymään mistä kyse. Ja joka ikinen kerta joko vähättelee komentamisen aihetta tai sitten alkaa paasata et mitäs pidätte tuota just tuossa jne. Meillä on lapset opetettu kunnioittamaan omaisuutta myös ,niin omaa kuin toisten ja samaa odotan meillä käyviltä. En anna mitään etukäteisohjeistusta, vaan pidän itse huolta tavaroista.

Nämä pojat ovat lisäksi sellaisia, et äiti tekee kaikki niiden eteen. Eivät ainuttakaan tavaraa siivoa itse. Juuri taannoin kävin sanomassa et kannattaa sit harkita mitkä kaikki tavarat levittää, kun meillä on se tapa, että leikin loppuessa ne menee oikeille paikoilleen eikä ole tyttömme tehtävä siivota niitäkin leluja, joilla pojat leikkisivät. Eikö vaan niin käynyt että kun olivat lähdössä, äiti meni lastenhuoneeseen kysymään tytöltäni mihin tää tulee, entä tää... ei kertaakaan sanonut, et otapas säkin Jaska ja laita tämä laatikkoon.

Eli sen takia kaikki valittaa, kun se oma tyyli on aina oikea. Harvassa on ne asenteet et vieraiden luona vieraiden tavat. Kuvitellaan, et kylään tullessa ollaan kuin valtiovierailulla.

Vierailija
19/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoidettavana on useampi pieni lapsi, se tarkoittaa sitä,että jos ovat viisikin tuntia, et sitten tee viiteen tuntiin mitään muuta kuin vahdit lapsia ja se on tosi rankkaa. Omia lapsia ei kuitenkaan tarvitse vahtia joka sekunti. Kouluikäisten kanssa on jo sitten eri asia tietty.

Vierailija
20/20 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset vielä viihtyvät erinomaisesti keskenään eikä niitä kaikkia ole edes rasittavaa hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi