Mihin maahan muuttaisit jos saisit valita ja miksi juuri siihen maahan?
Kommentit (20)
Olen asunut siellä ja mulla on ikävä sinne takaisin. Ikävä tanskankielen puhumista ja sitä ihanaa "hygge" meininkiä. Ikävä ihania pieniä leipomoita ja niiden myslisämpylöitä ja trekanter -viineriä.
Toimiva infrastruktuuri ja kaikki paljon paremmin. Kauniimpaa, toimivampaa, joustavampaa, mukavampaa, kivempaa. Iloisemmat ja kohteliaammat ihmiset. Suomalaiset tulee kaikessa perässä.
Millaista siella oli asua, kerrotko jotain sina joka siella olet asunut?
Taman hetkinen asuinmaa Englanti.
Kaikki paremmin kuin suomessa ja kuitenkin 4 vuodenaikaa.
Toimiva infrastruktuuri ja kaikki paljon paremmin. Kauniimpaa, toimivampaa, joustavampaa, mukavampaa, kivempaa. Iloisemmat ja kohteliaammat ihmiset. Suomalaiset tulee kaikessa perässä.
Ja juuri näiden syiden vuoksi.
Tanska on kaunis ja pienet välimatkat, Hollannissa asuisin Amsterdamissa, ihanan kaupunki. Ranska taas vain on Ranska.
Se vaan vaikuttais houkuttelevalta!
Toinen vaihtoehto on Italia - rakastan kieltä, kulttuuria, ilmastoa..Voi, kun jonain päivänä vielä voisikin muuttaa joksikin aikaa sinne.
Tykkäsin kovasti kun asuin siellä. Pidän myös Sveitsistä, jossa asun nyt - ei mitään intoa palata Suomeen.
aurinko paistaa, lämpöä riittää ja jännitystä ei puutu elämästä. Ihmisetkin ovat, jos nyt ei mukavia, niin ainakin erikoisia...
Matkustellessani olen huomannut, että näissä maissa on ystävällisimmät ihmiset. Australia olisi ihanan lämmin kun taas Kanadan ilmasto on aika Suomen tyyppinen, mutta parempi.
Isossa-Britanniassa asuin 5v. enkä takaisin menisi!
nyt lasten kanssa varmasti viihtyisin sillä suunnalla paremmin
Kulttuuri tasa-arvoisempaa kuin monissa muissa maissa, hyvä elintaso. Toisaalta Italia ilmaston, luonnon ja ruuan vuoksi.....
Mulla on ikävä Suomeen. Tosin, jos Suomeen muuttaisimme takaisin, niin taitais tulla ikävä tänne :)
Mulla on ikävä Suomeen. Tosin, jos Suomeen muuttaisimme takaisin, niin taitais tulla ikävä tänne :)
Olen asunut siellä ja pidin tosi paljon!!!
Tykkään ilmastosta ja muutenkin se on kuin toinen kotiseutu.,
Olen viettänyt kummassakin paljo aikaa ja pidän kulttuurista, ilmastosta ja ennen kaikkea ruokakulttuurista - tarjonta on vaan _niin_ paljo parempaa kuin täällä pohjoisessa.