Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

leikki-ikäisen harrastukset

14.03.2008 |

Yritin etsiä aiheesta ketjua haulla, mutta en löytänyt

Harrastavatko lapsenne? Paljonko? Mitä?

Monista urheiluharrastuksista olen kuullut ja myös niiden kilpailuhenkisyydestä ja " kastijakoisuudesta" melko pian aloittamisen jälkeen.

Mielestäni meille sopiva pk-ulkopuolisten itsenäisten harrastusten sopiva määrä on 1 krt/viikko (kuvataidekoulu). Musiikkiopisto toimii päiväkotipäivän aikana päiväkodissa (lukukausimaksun toki joudun maksamaan).

Yhdessä käymme uimassa. Johonkin uintiryhmään lapseni mieluusti päästäisin. " Rakastaa" uimista ja sukeltamista. Ujous vain on esteenä osallistumiselle.

Muuten " harrastamme" eväsretkiä, sohvalla löhöilyä jne rentoa elämää

Myöhemmin haluaisin viedä lapsen suunnistamaan, mutta autottomuus taitaa tulla esteeksi...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikki-ikäisellä (5 v) on 1-2 harrastusta viikossa. Toinen niistä on vakioharrastus eli muskari (vaihtuu varmaan joskus soittotunneiksi) ja toinen on vuodenaikojen mukaan vaihtuva liikuntaharrastus (tällä hetkellä luistelelukoulu). Toinen harrastuksista on arki-iltana, toinen viikonloppuna. Tämän lisäksi käymme uimassa kerran viikossa koko perhe.

Nuo urheiluharrastukset ovat meillä olleet lähinnä uintia, jalkapalloa tai luistelua. Nyt poika on luistelukoulussa ja haluaisi syksyllä aloittaa lätkäkoulun. Toisaalta uiminen on pojalle tosi rakasta ja olisi kivaa, jos olisi jokin uimakerho tms. jossa sitä voisi harrastaa muiden lasten kanssa. Minä itse koen, että joukkulajit tekevät ihan hyvää, vaikka olen kyllä kuullut varsinkin lätkäharrastuksen kovasta " kilpailuhengestä" . Homma menee kuulemma liian nopeasti liian vakavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla