Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AARGH hermo menee yläasteikäisten kanssa - sotku ja muu

Vierailija
27.11.2008 |

Siis mä en voi enää käydä niiden huoneissa kun hermostun niin hirveesti aina. Nytkin

- valot jätetty päälle joka paikassa, omassa huoneessa ja heidän yhteisessä aulassa pöytälamppuun (ollut siis koko yön, varmaan päiväkausia... ihanaa sähkön tuhlausta. Tästä on sanottu MILJOONAT kerrat.) Lisäksi hirveä turvallisuusriski jos halogeenit paahtaa jatkuvasti kuumana.

- vaatekaapeissa vaatteet sekaisin ryppyisinä myttyinä. Vaikka olen nätisti järjestänyt kullekin vaatetyypille omat pinot ja nimennyt ne paikat tarralapuilla "housut, puserot, t-.paidat..."

Turhaa mä viikkaan ja silitän niille mitään.

- lakanat irti sängyistä, ties monta yötä nukkuneet ilman lakanoita, kun ei viitsitä oikoa ja pedata sänkyjä

- unitellaan ja nukutaan niin pitkään että myöhästytään koulusta (vaikka heitä herätellään pitkin aamua)

- pyyhkeet, vaatemytyt ym. sotku pitkin lattioita ärsyttääääää.....

Kai tää on "normaalia" murkkuperheessä mutta SILTI, onko pakko olla niin välinpitämätön?

Muutenkin esim. niiltä

- usein jää VESSANPÖNTTÖ VETÄMÄTTÄ!!

- kädet pesemättä vessan jälkeen (tai kuulee miten se on pieni vesihanan kohaus vain)

- eivät käytä saippuaa (heillä nätti palasaippua -> eivät kuulemma OSAA KÄYTTÄÄ SITÄ!! mitä UUSAVUTTOMIA noista on tullut? No, ostan nestesaippuan heille, mutta epäilen että on vaan viitsimisestä kiinni oikeasti...)

ym. ym.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä menee 3-kertainen määrä sähköä naapureihin verrattuna (samankokoinen asunto)!!

(kaukolämpö, joten ei selity silläkään että pidettäis liian lämpimänä. Itse asiassa me saunotaan harvoin, meillä ei ole lattialämmityksiä joka paikassa niin kun joillain naapureilla jne.)

ap

Vierailija
2/5 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamput irti sieltä omasta huoneesta ja aulatilasta.

Vaatekaappi olkoon sotkuinen

Ei lakanoita

Ei pyykin pesua ellei vaatteet ole tuotu pyykkikoriin.

Oma vessa kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)))

Kuulosti niiiin tutulta ja just niiii raivostuttavalta!! Meillä vasta 11 esikoinen ja sen käytös just tuota. Tekis mieli ravistella poikaa että herää pahvi jo!!

Sotkua ja sotkua ja joka asiasta pitää hermostua ennen kuin kukaan toimii mitenkään päin ja sit ihmetellään miks sä huudat aina??

Vierailija
4/5 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kantapään kauttahan se oppi tunnetusti parhaiten kulkee.

Vastaus kysymykseesi on KYLLÄ, niiden on kakko olla noin välinpitämättömiä.

Vaikeinta on, että sun on myös oltava, muuten ne ei saa sitä kantapäänkauttaoppiaan. Eli älä viikkaa äläkä pyykkää äläkä silitä äläkä siivoaäläkä herättele äläkä mitään. Jos mahdollista, osoita heille oma vessa, jossa sun ei tarvi käydä (kun varmaan haluat käydä vessassa, joka ON vedetty)...

Noin kymmenen vuoden päästä ja kersat ovat sitten oppineet tarpeeksi tullakseen toimeen omillaan.

Vierailija
5/5 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas ennen nimenomaan TUOMITTU ANKARASTI sellainen että olettaa yläasteikäisten itse esim pystyvän nousemaan kouluun ja heräämään kellon soittoon. Kuulemma ihan kamalaa välinpitämättömyyttä.

Samoin vanhempien pitää isoille lapsille esim. pyykätä ja laittaa aina valmiiksi heidän haluamat vaatteet (esim. jos on 5 verkkarit ja vain yhdet kelpaa niin ne yhdet pitää aina olla valmiiksi laitettuna ja pyykättynä liikuntautnnille). Tämä siis AV:N MUKAAN, aiheesta oli pitkä ketju joskus!!

:-)

Olen nyt yrittänyt enemmän siis huolehtia noita isoja mutta ei se näytä mitenkään vaikuttavan. Murkkua kun ei vaan nosteta sängystä ylös niinkun 2v:nä.

On niillä oma vessa mutta se on saunan yhteydessä, joten jos/kun siellä on päivä jotkut p...kat vetämättä niin johan se haju pinttyy niin ettei saunaakaan voi kukaan enää käyttää.

Ja jos ei yhtään huolehdi niiden hygieniasta / muistuta siitä, niin se niistä lähtevä haju on järkyttävä - eli kai se on jotenkin vanhemman tehtävä siitä edes yrittää huolehtia...

ap