Käyttääkö 116 cm kokoinen vielä haalaria?
Pakko kysyä, kun ostin J&J:stä aamulla alennuksella Reimatecin vk-haalarin, että käyttääkö teidän 116 cm lapset vielä välikausihaalaria vai joko on siirrytty kokonaan kaksiosaiseen. Meillä poika on vasta 104-senttinen eli muutama vuosi menee vielä ennen kuin tuo haalari on sopiva, mutta eipä haittaa, väri on kiva ja ajaton.
Miten on, oletteko ostaneet tuon kokoiselle vielä haalarin?
Kommentit (16)
Meillä käytti tyttö talvihaalaria vielä 122 koossa, mutta välikausihaalarin vika koko mikä oli käytössä tais olla 104, ellei peräti 98.
Monilla luokkatovereillaan oli viellä ekaluokallakin talvihaalari, eli koossa 128-134.
Tais olla silloin vielä niin, että oli parit eri välikausi housut ja takit.
Enkä luovu haalarin käytöstä ennenkuin poika menee kouluun. Haalari on ihan ehdoton päiväkotikäytössä koska poikamme pukee ne housut ja paidat miten sattuu, eli ilman haalaria on usein napa ja selkä paljaana kiipeillessään ym. Kaksiosaista toki käytetään haalarin kanssa ja usein silloin valitaan se jos on luvassa iltapäivälle lämpimämpää, tällöin saa takin pois tarvittaessa. (kyse siis välikausipuvuista).
Talvellakin haalari on vielä meidän pojan juttu. Ei kastu selkä ja maha lumeen. Tosin tänä talvena ei ole ollut sitä vaaraa ;-)
Talvella haalari ykkösULKOILUasuste (kaksiosainen olemassa niihin tilanteisiin kun siitä etua että saa takin pois..) ja kuvittelen näin olevan vielä pitkään.
Vk-pukuina ollut sekä haalari että kaksiosainen, haalari se " työasu" . Nyt on ollut kaksiosaisella (jossa fleecevuori, tuota vk-haalaaria lämpöisempi) ja kysyi yksi päivä isältä, miksei hän SAA enää haalaria pitää... On kova menemään ja kummasti tuo takin vuori saattaa kastua helmasta selkäpuolelta (ei auta että kangas vedenpitävä ja saumat teipattu...). Joten varmaan vk-haalarillakin on paikkansa meillä vielä pitkään.
Itselläni ei ole kiire saada lasta eroon haalareista ;) mutta tosiaan 2osaisia käytetään sitten tilanteissa, joissa ne kätevämpiä. Lasten pk:ssa joillain eskareilla oli talvella kaksiosaisia, suurimmalla osalla tuntui olevan haalarit. Ja kyllä mietin, että sitten joskus jos koulussa " täytyy" kaksiosainen olla niin varmaan talvihaalarilla on paikkansa vielä pihalla lumileikeissä (jos sattii talvisin lunta olemaan).
Meillä pojalla on kevääksi välikausihaalari kokoa 116 cm (itseasiassa sama haalari oli jo viime syksynä käytössä), ja ensi talvea odottamassa toppahaalari samaa kokoa. Poika täyttää syksyllä 5 v, ja on minusta vielä sen ikäinen, että voi oikein hyvin pitää niin välikausi- kuin toppahaalariakin. Varsinkin päiväkodissa haalari on minusta oikein toimiva vaate, vaikka on meillä kyllä 2-osaisia välikausivaatteitakin, joita pidetään sellaisella kelillä, kun on tarpeen vähentää yläosan vaatetusta ilman lämmetessä päivän mittaan.
Voi olla, että meillä tulee käyttöön vielä ainakin toppahaalarista jopa koko 122 cm, kun poika varmaan tarvitsee tuon koon eskaritalvenaan, jos pituutta tulee yhtä vauhdilla kuin tähän asti..
Talvihaalaria sitä vastoin käytti eskarilainenkin tänä talvena.
Meidän 5-vuotias pitää kyllä 116cm haalaria..menee syksyllä eskariin ja toiv tuo mahtuis vielä silloinkin kun nyt on jo 114cm..marraskuussa tulee 6-vuotta täyteen..ekalle ostan sitten takin ja housut.
Riippuu lapsesta, kai se haalari on nopeampi itse pukea. Olen kyllä nähnyt vk-haalareita vielä 5-6 vuotiaillakin.
eskariin syksyksi on hankittuna kaksiosainen puku. Ja jos haalari vielä syksyllä menee päälle sitä pidetään pihaleikeissä tottakai ja luulen sen mahtuvan hyvin vielä silloin.
Nyt alkaa olla jo vähän nafti ja uutta vk-haalaria en aio hänelle enää ostaa.
128cm talvihaalaria on käytetty koko talvi ja melkein kaikilla muillakin eskarilaisilla on ollut haalari.
Ensi talveksi olen ostanut 2-osaisen puvun kouluun, mutta todennäköisesti haalari on edelleen toimivin pihavaatteena. Tuo 128cm mahtunee ensi talvenakin.
Ja varmaan vielä kuuden vuoden tienoillakin saa,koska on pihalla viihtyvä remuaja jonka päivästä kuluu iso osa erilaisissa piha" töissä" niin talvella kuin keväälläkin jne joten haalari on ehdottomasti kätevin :)
Töissä olen huomannut että viimeisimmät haalarin käyttäjät ovat 7-8v,sen isommilla ei enää haalaria ole
mahtuu edellistalven haalari. Haluaa itse mieluummin laittaa haalarin kuin housut ja takin, ilmeisesti nopea pukea, eikä mene lumet ja vedet sisää. Kouluun ei kyllä enää laita, vaikka eka luokalla ei suostunu muuta ku haalaria pitään koulussakaan.
Itse en suostu neljävuotiaasta lähtien enää haalaria päälle pistämään lapselle, esteettisistäkin syistä. Haalarimalliset housut pitävät selän ja masun kuivana aivan yhtä hyvin kuin haalarikin. Riippuu lapsestakin tietenkin, onko tarkka pukeutumisestaan vai ei.
Terveisin Minni jonka mielestä vyötärökuminauhalliset haalarit on järkyttävän näköisiä.
MinniMaria:
Itse en suostu neljävuotiaasta lähtien enää haalaria päälle pistämään lapselle, esteettisistäkin syistä. Haalarimalliset housut pitävät selän ja masun kuivana aivan yhtä hyvin kuin haalarikin. Riippuu lapsestakin tietenkin, onko tarkka pukeutumisestaan vai ei.Terveisin Minni jonka mielestä vyötärökuminauhalliset haalarit on järkyttävän näköisiä.
Minusta taas haalari juuri on lapsen työasu ja ihanan mukavan näköinen päällä, sellainen virtaviivainen menoasu :-) Meillä lapset saavat käyttää haalaria ainakin eskariin asti, täällä kyllä näkyy eskarilaisillakin olevan vielä haalareita joten ei hävetä yhtään.
Aina on kuitenkin ollut rötykeleille haalarikin, joka varmasti tänä keväänä on reilu 5-vuotiaalla kokoa 122 cm. 2-osainen on kuitenkin aina ollut enemmän käytössä.
En osta enää tuon kokoiselle haalaria, jotenkin kaksiosainen on jo kätevämpi. Toisena ulkopukuna menee kuitenkin varmasti mainiosti.