kuorsaamisesta asiaa, kohta varmaan erotaan
Menee hermot ihan just ton miehen kuorsaamiseen. Herään monesti yöllä kun se kuorsaa kun vanha karhu. Katkonaisten yöunien jälkeen olen tosi väsynyt päivällä. Mies ei myönnä et kuorsaa ja kun tönin sitä yöllä että lopettais se syyttää mua hulluksi että kuulen harhoja. Huoh.. mitään vinkkejä miten saisi ton kuorsaamisen loppumaan?
Kommentit (2)
Lämpimästi suosittelen eri huoneissa nukkumista, meillä on tehty niin jo vuosia. Ei tee hallaa parisuhteelle, päin vastoin jatkuva väsymys on pahempi. Tiedän myös monia tuttuja jotka päätyneet samaan ratkaisuun. Ja tietysti miehesi kannattaisi myös oikeasti mennä lääkäriin, jatkuva kuorsaaminen ei ainakaan paranna unen laatua, ja pahimmillaan hänellä voi olla uniapneakin joten kannattaisi tutkituttaa. Unipolygrafia on tosi yksinkertainen juttu, sairaalasta haetaan vaan laite kotiin ja se rekisteröi yön aikana kuorsaamisen, hengityskatkokset, heräämiset ym.
Meillä on niin päin että minä kuorsaan, tutkimuksessa selvisi että noin 70% nukkumisajastani, hengityskatkoja ei onneksi ollut. Aamulla oli aina niin pöpperöinen olo ettei meinannut millään herätä. Jatkotutkimuksissa sitten selvisi että mulla on ahdas nielu, ja pääsin leikkaukseen. Se auttoi jonkin verran mutta ei poistanut kokonaan kuorsaamista. Vasta tupakoinnin lopettaminen auttoi lopullisesti, vaikkakin sorruin taas uudelleen polttamaan ja nyt myös kuorsaus on tullut takaisin, täytyy nyt tosissaan yrittää päästä röökistä eroon kun olisi kaksi motivaattoriakin; nukkua paremmin ja vauvahaaveet. Jotka tietysti toteutuessaan taas muuttaa tilannetta mutta sehän on sitten jo eri tarina :D
Menkää lääkäriin.