kokemuksia laskeumista? perättäisistä raskauksista?
Hei,
olen aina haaveillut monesta lapsesta peräkkäin ja nyt odotankin neljättä lasta. Lapset ovat syntyneet tiheään (ikäerot 1v10kk, 1v5kk ja nyt 1v7kk). Kolme ekaa raskautta sujuivat hyvin. Oli nyt jokaisessa kova väsymys ja pahoinvointi alussa ja jotain " ei toivottua" (verenvuotoja, edellisessä maksa-arvot nousivat...), mutta kokonaiuudessaan raskaudet menivät hyvin. Olo oli hyvä ja jaksoin hyvin loppuun asti mahan kansssa. Ekan ja tokan synnytyksen jälkeen oli fyysisesti olo niinkuin ei ois ikinä synnyttänytkään. Kolmannen jälkeen oli lievää laskeumavaivaa ja tunsi, että lantionpohjalihakset ovat löystyneet. Piti pidätellä aivastaessa ja nauraessa. Mutta asia korjaantui ja ennen tätä raskautta vaiva oli tosi minimaalinen. Muutoin en kyllä varmasti ois halunnut ryhtyä uuteen raskauteen. Mutta nyt: tämä on suorastaan kamalaa! On tosi huono virtsanpidätyskyky, vessassa saa juosta jatkuvasti, maha painaa ja sattuu alavatsaan, tuntuu, että pian emätinkin jo työntyy ulos (kamalaa!!!). Hankala lasten kans kovin kauas kotoa ja vessaa lähteä. Harmittaa tosi tosi paljon, etten ole tehnyt lihasjumppaa enempää (tosi laiskasti) ja nyt mulla on todellinen engelma. Melkein oikeasti masentaa ja ahdistaa tämä asia. En tosiaan voi jumpata tosta vaan ohimennen ruokaa laittaessa, jumppa vaatii aivan erityistä keskittymistä. Kun mies tulee töistä kotiin, olen usein niin poikki, etten jaksa hei rueta jumppaamaan. Tiedän, että se on ainoa keino nyt. Nyt olen varma, että raskaudet saa riittää. Pitää saada ittensä kuntoon. En voinut tietää,että tosiaan näin pahasti vois käydä, kun edelliset oli niin " kivuttomia" . Olen kuitenkin iloinen, etttä meille tulee vauva. Nyt tuntuu, että odotan enemmän kuin koskaan, että saan sen ulos sieltä. Varmaan mulla on tullu nyt tosi pahat laskeumat! Onko kellään kokemuksia tai rohkaisun sanoja mulle!? Kiitos paljon!