ELOKUISET -06 maaliskuuhun
Oon ollu pitenpään mummolassa nettipimennossa, mutta aktiivisuudesta päätellen muutkin. ;)
Täällä pukkaa viittä hammasta kerralla, mutta typykkä on yllättävän rauhallinen. Sanoja tulee päivittäin lisää.
Imetys ollaan juuri lopetettu. En olisi lopettanut vieläkään, mutta sisarus kun syntyy elokuussa, niin on ainakin jokunen kuukausi tässä välissä, jos ei sit kadehtisi ainakaan tissiä. Duo-imettäjäksi musta ei ihan ole.
Haaveilen äkkilähdöstä ulkomaille, mutta hivenen mietityttää, kun typykkä on koko ajan menossa moneen suuntaan. Valjaatko olisi ainoa ratkaisu? Rattaissa ei juuri viihdy. Lentomatkojen viihtyvyys myös mietityttää, kuinka typy siellä jaksaa. Kertookaa kokemuksia, jos olette taaperonne kanssa käyneet reissussa.
PEEPU: Joko plussa on tullut mittariin? ;)
Mitenkäs mitat? Meillä puoltoista vee 9,6 kg ja 81 cm.
Kirjoitelkaa kuulumisia eloiset
Tintta ja elot 06 ja 08
Kommentit (7)
Mä olen myös miettinyt noita valjaita. Meillä on sellaiset esikoisen ajalta, kun saimme ne tutuilta, mutta niitä ei ole koskaan käytetty. Nyt olen kaivanut ne esiin, mutten oikein tiedä, haluanko niitä tytöllä käyttää. Me kokeilimme niitä eilen ja alkuun tyttö oli riemuissaan siitä että joutui kävelemään sinne, minne äiti määräsi. Mutta hetken päästä iski kamala raivo ja huuto ja tyttö heittäytyi selälleen (roikkui siis niissä valjaissa). En kyllä vaan usko, että meillä tulisi kävelemisestä mitään valjaiden kanssa.
Meidän neiti ei siis myöskään viihdy rattaissa, mutta sen olen huomannut, että jos annan hänen kävellä, niin sitten jossain välissä hän itse pyytää rattaisiinsa. Niinpä me meinataan ensi viikolla kävelyttää tyttöä lentoasemalla mahdollisimman paljon, että jos sitten olisi niin väsynyt, ettei haluaisi kävelylle koneessa. Lisäksi minä suosin tällä hetkellä myöhäisiä iltalentoja, jotta lapset nukkuvat osan matkaa. Tällä kerralla paluu sattuu tosi hyvin lasten uniaikaan, menomatkalla jos hyvä tuuri käy, niin saattavat jossain välissä nukahtaa.
Kiva lukea kuulumisia! Olemme myös lähdössä ulkomaan matkalle, mutta vain isosisko pääsee mukaan. Eloisemme jää mummolaan ainakin tämän hetken suunnitelman mukaan :-) Itse olen todella loman tarpeessa eikä lomailusta oikein tulisi mitään tämän jatkuvan touhuajan kanssa.
Meillä siis yhä jatkuu loputon kiipeily, laatikoiden penkominen ja kaiken ei-sallitun tekeminen. Onneksi kiipeilytaidot ovat jo kehittyneet, joten olenkin antanut aika vapaasti kiipeillä enkä ole heti rynnännyt nostamaan syliin. Toki jossain kohtaa, viimeistään pöydälle kiipiessä, on mentävä väliin. Tyttö osaa kyllä jo tosi hienosti varoa ja tulee aina jalat edellä alas.
Syöminen meillä on nyt todella ongelmallista. Ei tahdo mikään ruoka maistua: välillä syö kolme lusikallista, välillä viisi. Olen yrittänyt ja yrittänyt kaikin keinoin (oma lusikka, kirjoja, lentokone lentää suuhun jne.) saada ruokaa uppoamaan ja välillä taas olen pitänyt tiukkaa linjaa: jos kääntää vain päätä pois, nostan tytön pois pöydästä ja tarjoan seuraavan kerran ruokaa vasta, kun on seuraavan aterian aika, mutta kumpikaan ei näytä tepsivän, sama tuska vain jatkuu. Lihaa ei syö juuri lainkaan, jauhelihaa silloin tällöin vähän. Vähän huolestuttaakin, että saako kaiken kasvamiseen tarvittavan... Paino ei tosin ollut puolitoistavuotisneuvolassa ongelma eli mitat 79,5cm ja 11.2kg. Tyttö juo aika paljon maitoa ja puuroakin jonkin verran, joten niistä kai saa massaa, mutta ruoan monipuolisuus ja kaikkien vitamiinien ja muiden aineiden saanti huolestuttaa. Onko huoleni turhaa? Pituutta on 6cm vähemmän kuin isosiskolla samaan aikaan, joten se vähän kummastuttaa.
Ihanaa lomaa Pepper ja mukavaa pääsiäisviikkoa kaikille Eloisille!
Hampaita tekee tännekin, kaikki kulmahampaat rysähtivät kerralla ilman suurempia kitinöitä, olen ihan ihmeissäni!!! Neljä poskihammastakin teki tuloaan samaan aikaan eikä poju oikeestaan reagoinut mitenkään -> normaalisti saa sankoa pitää leuan alla kuolaa keräämässä + astmalääkkeiden oton aloittaa mutta nyt siis ei mitään :) En valita, en! :)
Reissu oli edessä ainakin Tinttamaarilla ja Pepperillä, valjaista en osaa kyllä sanoa mitään kun meillä ei semmoisia ole, mutta tuo kentällä kävelyttäminen kuulostaa hyvältä ja aiomme tehdä niin kesäkuussa kun Suomeen lennämme! Poika on sen verran energinen tapaus, että tarvii ehdottomasti täysväsytyksen ennen koneeseen menoa ;)
Ja kiipeillään, hypellään sohvalla!, juostaan ihan täysillä on meidän pojun päiväohjelma! Ja tietty meno on kovimmillaan aina silloin kun äiti imettää pikkusiskoa =/
Lääkäri on pojalla vasta tän kuun lopussa ja rokotteet saa samalla...
Mites hammaslääkärillä käynti, joko olette käyneet...? Itse ajattelin, että käytän tosissaan nyt kun on noi ekat poskihampaat puhjenneet sekä ylös että alas + kulmahampaat täysin näkyvissä... Kahdella vanhemmalla on ollut raudat ekaluokasta alkaen, joten odotan että Rasmuksellekin joudutaan laittamaan... =/ Miehen suku on tosin aika " suorahampaista" sakkia...
Heräileekö teidän mukelot öisin itkemään/huutamaan? Kun meillä on nyt viikon ajan poitsu itkenyt joka yö todella lohduttomasti pariinkin otteeseen niin ajattelin, josko on kyse huomionhausta kun on tosissaan tuo pieni typykin, vai onko ihan ikään liittyvä juttu (myöhäinen eroahdistus tms....?)
Mutta nyt typykin on rauhoittunut, joten lähden itsekin nukkumaan...
-Allu ja Rasmus 260806 + Neiti-Neea 21122007
Meilläkin tuo eloinen kiipeilee aivan mahdottomasti. Viime viikollakin hänellä oli päiväkotipäivän jälkeen joka päivä uusi kuhmu päässä, kun kiipeilee heti kun opeilta silmä välttää. Yksi päivä oli kiivennyt ulkona penkille ja päättänyt heittäytyä selälleen sieltä. Sillä seurauksella, että tytölle tuli pienen kiven kokoinen reika päähän. Yksi päivä taas oli silmäkulma sinisenä, kun oli tehnyt vastaavat temput. Kotona tyttö harrastaa sitä, että kiipeää olohuoneen pöydän tai rahin päälle, ottaa hyppyasennon, sanoo " kii, kaa, koo" (tarkoittaa varmaan yy, kaa, koo)ja hyppää alas :). Sitten kaatuu rähmälleen, sanoo vain " oho" , kikattaa päälle ja nousee uudelleen. Joku päivä varmaan sattuu vielä pahasti.
Meillä myös kaivellaan laatikoita ja tehdään kaikkea pahaa koko ajan. Siksi varmasti reissu ilman neitoa olisi varmasti rentouttavampaa kuin reissu kera neidon, mutta toisaalta meillä on Englannissa odottamassa innokas serkkutyttö, joka varmaan hoitelee meidän typyä mielellään. Eloisemme on myöskin yleensä vieraissa paikoissa, kylässä ja muualla, aina paljon hyväntuulisempi tapaus kuin kotona, joten varmasti meille ihan kiva reissu tulee... :)
HAMMASHYGIENISTILLE pitäisi varata meidänkin neidille aika. Kerran ollaan jo käyty, ja pari kertaa näyttämässä heiluvaa etuhammasta (kaatui syksyllä pk:ssa) eli tutuksi on hammaslääkäri jo tullut meidän neidille.
Hauskaa tulevaa pääsiäistä kaikille!!
Oltiin viime viikko mummolassa, ja siis nettipimennossa. Olipa mukava huomata uudet kuulumiset!
Menoa ja meininkiä tuntuu riittävän teillä muillakin. Täällä myös neiti on jatkuvasti jotain touhuamassa ja vauhti on kova. Kiipeilyvimma on vähän helpottanut, mutta kovin liikunnallinen ja ketterä tuo meidän typykkä kyllä on. Ja pieni ja pippurinen edelleen: viimeksi on mitattu 25.1. jolloin oli 76,5 cm ja reilu 8,5 kg. Nyt on kyllä varmaan kasvanut lyhyessä ajassa lisää, toivottavasti...
Syömisen kanssa meilläkin taistellaan ja olisi pakko aina saada jotain menemäänkin tuon kasvun turvaamiseksi. Välillä paremmin ja välillä taas sitten takkuaa ihan kunnolla.
Matkakuume vaivaa täälläkin, mutta nyt taitaa matkat jäädä vähäksi aikaa, kun tehtiin juuri asuntokaupat ja muutetaan isompaan asuntoon juuri kevääksi. Saamme myös oman pienen pihan, josta erityisesti iloitaan!
Neidin kanssa tehtiin viime elokuussa pieni kaupunkiloma, joka meni silloin hyvin lentoineen kaikkineen. Nyt olisi tilanne kyllä eri... meilläkään ei oikein vaunut enää kiinnosta.
Plussaa en ole saanut (: Onneksi nyt saa muuta ajateltavaa muuton myötä.
Mistähän muusta oli juttua... ei tule mieleen.
Oikein hyvää matkaa Pepper ja olikos muitakin );
Ja hyvää pääsiäistä kaikille!
T: peepu ja tyttö 100806
Huomasinpas liian myöhään, että olin ed. viestissäni sekoillut noiden hymiöiden kanssa... liian harvoin tulee siis kirjoiteltua, kun ei tottumuksesta tule oikein ;) No, osaatte varmaan arvata, mikä oli tarkoitus.
Palaillaan taas!
T: peepu
En ole jaksanut kaivaa sitä vanhaa esiin, niin on jäänyt kuulumisetkin kirjoittamatta.
Meillä on viimeiset pari kuukautta mennyt ihmetellessä tytön kovaa yskää, mikä vaivaa lähinnä öisin. Olemme nyt ravanneet lääkärissä melkein viikoittain ja syyksi on selviämässä infektioastma. Tytöllä on ollut pari viikkoa käytössään kortisonilääkitys, joka nyt näyttäisikin auttavan. Mutta kyllä on ollut kamalaa kuunnella sitä yskää ja tyttö itsekin on ollut välillä tosi väsynyt, kun unet ovat olleet repaleiset. Mutta nyt meillä taas nukutaan :).
Olemme tytön kanssa nyt kotosalla, kun häneen iski 1,5-v. neuvolassa saadun rokotuksen jälkimaininkina korkea kuume. Olen aivan varma, että tuo kuume johtuu juuri siitä rokotteesta, sillä lääkäri varoitteli, että 7-10 päivän kuluttua rokotuksesta saattaa kuume nousta. Tämä on muutenkin ollut outo tauti, sillä kuumeen lisäksi ei ole ollut muita oireita ja tyttö on varsin hyväntuulinen.
Tytön mitat olivat 82 cm ja 12 kg (1 v 7 kk). Muuten menee aivan samoilla luvuilla kuin esikoinen aikoinaan, paitsi tytöllä on puoli kiloa enemmän painoa. Sellainen pieni pullero tuo on :).
Mitä elokuisest meinaavat tehdä pääsiäisenä??
Me matkustamme Englantiin sukulaisten luokse, kuten joka vuosi aina tehdään. Tosi kiva lähteä reissuun, vaikka ensimmäistä kertaa mua hirvittää tuleva lentomatka! Tyttö on kamalan tahtovaisessa iässä tällä hetkellä ja huutaa kovaa ja pitkään, ellei saa tahtoaan läpi. Hän ei myöskään ole mikään sylissä/rattaissa viihtyvä henkilö, vaan haluaisi koko ajan olla omilla jaloillaan liikkeellä. En kyllä vaan tiedä, miten saan tämän tulisieluisen neitihenkilön pysymään lentokoneessa aloillaan! Esikoisen kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia matkustamisessa, mutta hän onkin viilipytty verrattuna siskoonsa.
Tällaista tällä kertaa!
terv Pepper + tyttönen (pääsiäisenä jo 1 v 8 kk)