5 vuotiaan yökastelusta. Kertokaa koemuksia.
MEillä on 5v. poika joka kastelee öisin. vaippa on ihan märkä aamuisin joten vaipatonta nukkumista ei voi edes ajatella. Luuletteko, että päivällä pissaamisen tihentäminen voisi auttaa? Joku sanoi sellaista. Olen kyllä ajatellut itsekin sitä poika meinaan käy päivisin pissalla ehkä 2 kertaa...
Tiedän kyllä noi kaikki hormoonihommat ja hälytinpatjat.
Aion kyllä ottaa yhteyttä myös neuvolaan, mutta mietin vaan että oisko jostain tollasesta edellä kuvaamastani jotain hyötyä.
Kommentit (4)
niin se vaan on että ajan kanssa.
Nyt herätään yöllä pissattaan niin pysyy sänky kuivana ja usein vaippakin. Kastelee vielä n. 2 krt yössä eli ihan kuivaksi pitäisi pissattaa 2x yöllä
Meillä tuohon liittyi selkeästi myös henkistä ahdistusta, jonka vasta nyt tajua. Samoihin aikoihin oli isoja muutoksia lapsen elämässä. Koittakaa jutella lapselle mahdollisimman paljon.
Meillä myös auttoi tuo yöllä pissattaminen ja melko nopeasti lapsi oppi itse käymään yöllä pissalla.
loppui yhtä yhtäkkiä kuin alkoikin, ei käytetty mitään erikoispatjoja tai pillereitä
Vähensimme iltajuomista ja käytimme häntä aluksi ohjeiden mukaan joka yö vessassa. Nopeasti oppi tuohon rytmiin ja nykyään käy lähes joka yö ITSE vessassa.