Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Savuttomien äitien lapset iloisempia (HS)

Vierailija
13.03.2008 |

Itse tässä yötäni valvoskelen ja olen ottanut moneenkin tekstiin jo kantaa, mutta tähänkin asiaan vaan mielipide vielä löytyy...

Itse myös henk. koht. uskon kyseiseen tutkimukseen, mutta ei sillä niin väliä.

On muistettava, että jokainen syntyvä lapsi on oma persoonansa toiset ovat iloisempia, toiset vakavampia. Mutta itse nikotiini riippuvaisena voin sanoa, että kyllä se aika ärtyiseksi ja vakavaksi vetää jos tupakkaa ei ole saatavilla!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Savuttomien äitien lapset iloisempia

Julkaistu: 8:27

stt¿reuters

Washington. Raskausajan ilman tupakkaa olleiden naisten lapset ovat iloisempia ja sopeutuvaisempia kuin odotusajan tupakoineiden äitien, kertoo uusi brittiläinen tutkimus.

Jos äiti tupakoi läpi raskauden, lapsesta tulee äreä. Tutkimuksen mukaan vaikuttaa siltä, että tupakoinnin lopettaneet äidit huolehtivat lapsistaan erityisellä tavalla. Heidän lapsensa ovat kokonaan tupakoimattomien naisten vauvojakin säyseämpiä.

Yorkin yliopiston tutkimus oli osa suurempaa ohjelmaa, jossa seurattiin lähes 20 000 brittilapsen elämää. Äitejä haastateltaessa esitettiin kysymyksiä heidän lastensa luonteista.

Tutkijat arvioivat tulosten selittyvän raskauden ajaksi tupakoinnin lopettaneiden naisten elämänasenteella. He suhtautuvan elämään leppoisasti, ja ovat lastensa suhteen erityisen huolehtivia.

Naiset jaettiin paljon tupakoiviin, vähän tupakoiviin, lopettaneisiin ja kokonaan savuttomiin. Hankalimmiksi lapsensa arvioivat paljon tupakoivat.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Savuttomien+%C3%A4itien+la…

Vierailija
2/5 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä jos mikä motivoi! Eli entisenä silloin tällöin röökailijana lopetin sauhuttelun raskauden myötä kuin seinään, ja kannatti! Toivottavasti lapsesta tulee lupsakka savolainen kuin äidistäänkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikana tupakoin, naurava erittäin hyvätuulinen ja helppo lapsi

Tokan kanssa en tupakoinut, itku herkkä, todella kova uhmainen, kaikkea muuta kuin helppo vauvana ja taaperona!

Kolmas, esikoisen kaltainen.. Enkä tupakoinut..

Eli kaikkeen sitä rahaa laitetaankin :) tuota tutkimusta tarkoitan...olisivat käyttäneet tupakan polton lopettamiseen, ennaltaehkäisevään työhön noikin rahat

Vierailija
4/5 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää on taas näitä höpönlöpön juttuja.. eiköhän se ole jokaisen äidin oma asia tupakoiko vai ei. toi on aivan sama kun joku tuntematon ihminen puuttuis toisen lapsen kasvatukseen. ja pienen lapsen äitinä satun tietämään sen tunteen että kukaan äiti ei halua kenenkään puuttuvan oman kullan nupun kasvattamiseen. mun mielestä jokainen äiti on hyvä äiti tupakoi tai ei.

Vierailija
5/5 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus on tehty Yorkin yliopistossa. Siis yliopistossa.

Otanta on ollut valtava, 20 000 lasta.

Ja tutkimuksen tarkoitus on ollut kartuttaa tietoa mm. siitä, vaikuttaako raskauden aikainen tupakointi mitenkään lapsen luonteeseen. Eikä itse asiassa pelkästään luonteeseen, vaan siihen olotilaan, joka näkyy äreytenä yms.

Ja sitten tulee tämä aivonsa röökannut Einstein, joka päättää, että tuhansilla lapsilla tehty tutkimus ei pidä paikkaansa, koska hänen lapsensa ei ollut kiukkuinen, vaikka hän poltti tupakkaa.

Ja arvaapa mitä, tieteen tehtävä on olla puolueetonta eli sen rahoitusta ei sinänsä voi korvamerkitä mihinkään muuhun. Mutta kyllähän näitä tuloksia voidaan käyttää tupakoinnin lopettamiseen tähtäävässä työssä.

Mut ai niin, eihän nämä pidä paikkaansa, kun ei sunkaan Aada-Eeda ja niin päin pois.

Vierailija:

Esikoisen aikana tupakoin, naurava erittäin hyvätuulinen ja helppo lapsi

Tokan kanssa en tupakoinut, itku herkkä, todella kova uhmainen, kaikkea muuta kuin helppo vauvana ja taaperona!

Kolmas, esikoisen kaltainen.. Enkä tupakoinut..

Eli kaikkeen sitä rahaa laitetaankin :) tuota tutkimusta tarkoitan...olisivat käyttäneet tupakan polton lopettamiseen, ennaltaehkäisevään työhön noikin rahat