Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vakavaa on kauan kestänyt virtsatietulehdus?

13.03.2008 |

Minulla on todennäköisesti ollut pissatulehdus jo useita viikkoja. Neuvolassa terveydenhoitaja huomasi pissassa tulehduksen merkit muutama viikko sitten sitten, mutta asialle ei tehty mitään kun oireita ei ollut. (ihmettelen suuresti asiaa.)

Nyt sitten vasta minulle on tullut oikein selkeitä kovia vaivoja, ja olinkin tänään antamassa uuden näytteen jonka alustavat tulokset tulevat vasta iltapäivällä.

Nyt pelottaa ihan kauheasti se, että onko sikiölle mahdollisesti tapahtunut jotain, jos tulehdus on ollut ns. piilevänä jo viikkoja? Mitä haittaa tulehduksesta on voinut sikiölle olla huolimatta siitä jos nyt saankin vaivan hoidettua antibiootilla pois?

Raskausviikkoja on koossa nyt 11+4.

T. pelokas äiti

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttaa supisteluita ja ennen aikaisen synnytyksen riskin.

Antibiooteilla hoituu ja on kuitenkin todella tärkeä tulehdus pois!

Eli kuuria vain napsimaan. Haitallisempi tulehdus on hoitamattomana kuin antibiootti kuuri, joka on lapselle haitaton!

Osta maitohappobakteereita, ei käy antibiootti vatsan ja suoliston päälle niin kovasti! Eikä noista vauvallekkaan haittaa ole :)

Vierailija
2/3 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten juuri se minua on huolettanut, kun tulehdus on kestänyt niin kauan, mutta helpottavaa kuulla ettei sikiölle ole haittaa. Tosiaan kuurin aloitan heti kun saan reseptin ja ostan niitä maitohappobakteereja myös!

-Nanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta kuten edellinen jo kertoi, hoitamattomana voi mennä munuaisiin. Mulla oli täysin oireeton virtsatietulehdus edellisessä raskaudessa ja ekat merkit, että kaikki ei ole kunnossa tuli, kun alaselkä meni todella kipeäksi. Osasin heti epäillä tulehdusta, koska saan virtsatietulehduksen melkein kerran vuodessa. Onneksi minut passitettiin heti verikokeisiin ja koska tulehdusarvot oli niin korkealla, antibiootteja ei voinut antaa tabletteina, vaan jouduin sairaalaan neljäksi päivää suonen sisäiseen lääkitykseen.

Tämä siksi, että tulehdus saataisiin nopeammin kuriin kuin tableteilla. Itse olin huolesta soikeana, että onko vauva kunnossa, mutta tulehdus on äidin tulehdus eikä mene vauvaan. On vain tärkeää, että sitä ei pitkitetä, mutta minäkään en osannut aavistella mitään tulehdusta ennen kuin se oli jo tosi pitkällä....

Nyt oon pitänyt sormia ristissä, ettei vaan tulisi uutta tulehdusta, koska edellinen on tuo kahden vuoden takainen...

Odota rauhassa tuloksia ja jos tulehdusarvot on korkeella, niin eiköhän siihen oikea lääkitys löydy:) Vauvalla ei oo hätää!

-helmiska & 23+4