Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkään uskaltaa maata mahallaan? Myös hieronnassa.

13.03.2008 |

Miten myöhäisille viikoille olette uskaltaneet maata mahallanne?

Kävin eilen hierojalla ja olin mahallani, noin puoli tuntia. Mahan alla oli tyyny. Rupes vaan jälkikäteen pelottamaan, että satutinkohan vauvaa..? Miten vahva se kohtu on, ettei tuommoisesta painu kasaan... kaameeta edes ajatella... Öisin en kuitenkaan nuku mahallani.

Raskausviikot on nyt 11+2. Maha pömpöttää jo, kun minulla tulee kaikki tuohon esille.

Sunset

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 10 jälkeen. Sattui, tuntui inhottavalta.

Mutta kerroitko hierojalle että olet raskaana??

Ammattitaitoisen hierojan pitää osata kyllä muutenkin hieroa.

Itse olen käynyt raskauksien aikana tav hierojalla sekä fysioterapeutilla. Molemmat ovat hieroneet niin että olen kyljelläni ja tarvittaessa selälläni.

Hyötyä hieronnasta on silti ollut.

Mutta siis jos itsestäsi tuntui hyvältä maata mahallasi niin ihan hyvin voit :) Niin kauan kuin sinusta tuntuu hyvältä!! Vauva on kuitenkin niin pieni vielä ettei pääse kyllä lytistymään :D

Vierailija
2/8 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sit käy niin pinkeäksi ettei ole kiva olla, kun se aika koittaa. Mulle kyllä hieroja sanoi, ettei raskaana ollessa ennen viikkoa 16 saa hieroa selkää, keskenmenoriskin takia. Mutta eiköhän tuo sinua hieronut osannut asiansa ja poikkeuksellisen huono tsägä siinä kyllä saa olla jos jotain tapahtuu sen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny tosi paljon hierojilla niskan ja selän takia raskaanakin ollessa. Viime raskaudessa, muistaakseni olin vielä mahallaan ja ilman tyynyä viikolla15. sen jälkeen aloin pyytää tyynyt mahan alle. nyt oon menossa seuraavan kerran kun viikkoja n. 17 ja aattelin sitten pyytää tyynyt mahan alapuolelle ja yläpuolelle, niin on mukavampi olo. 11 viikolla ihan varmasti vaavi on ollut vielä turvassa, kun niin pieni! Ei syytä huolen!! Itse oon nyt viikolla 13 ja nukun vielä mahallani, kun kerran voin eikä tunnu pahalta!

Vierailija
4/8 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki yöni. Nyt viikko 22 menossa. Viime raskaudessa muistaakseni melkein 30 viikolle nukuin mahallani, sitten alkoi tuntua ettei enää tunnu hyvälle. Ei ne vauvat siitä kärsi :D

Vierailija
5/8 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuu tosi pitkaan mahallani mutta Jouhi myos kantaa ilmeisesti lapset niin hyvin lantiossa etta mahalla nukkuminen ei haittaa.

Eli itse nukuin esikoisesta taysin mahallani ( siis ihan litteena ) 29viikolla ja kuopuksesta 25viikolle, sen jalkeen nukuin edelleen mahallani mutta jalka koukussa siina sivulla, eli vahan kuin sillain semimahallaan:) Muksut ollut kuitenkin syntyessaan terveita ja painoakin on ollut 3700g eli ei kai tosta haittaa voi ollakkaan niin kauan kun itesta tuntuu hyvalta.... tai siis niin kauan kun fyysisesti itse voi nukkua mahallaan niin, niin kauan se on kaiketi myos turvallista:)

Vierailija
6/8 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan jalkani koukkuun sivulleen ja saatanpa laittaa vähän tyynyä kainalon alle. Olo on kuin mahallaan, mutta maha silti roikkuu " ilmassa" :) Tämä siis silloin kun maha on jo super iso. Nyt on sf mitta n. 21cm että ei tämä mikään pieni nytkään ole!

Vierailija
7/8 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää tuossa meni murehtiessa, mutta nyt alkaa olla jo " tavallinen" olo. :)

Ehkä se on niinkin, että kun lukee toisten tuulimunaraskauksista ja keskenmenoista, niin alkaa itsekin pelätä, ettei kaikki menekään hyvin. Ens keskiviikon np-ultrakin on etukäteen pelottanut, mutta pikkuisin alkaa jo helpottamaan. Kummallista kyllä, mutta tämän toisen raskauden aikana olen pelokkaampi, kuin esikoista odottaessani. Täytyy vain luottaa siihen, että kaikki mikä ei tunnu pahalta, on sallittua.

Itselläni on sellainen lantio, että vauvamaha tulee kokonaan eteen. En uskaltaisi/enkä voisikaan nukkua mahallani mahan jo näkyessä, mutta toisaalta, se ei ole tapani nukkua muutenkaan. :)

Ja hierojalle menen taas ensi viikolla, mutta taidan maata kyljelläni tällä kertaa. Hieroja tosiaan tietää raskaudestani, eikä hieronut alaselkääni.

Iloista odotusta!

Sunset rv 11+4

Vierailija
8/8 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus tunki viime yönä meidän väliin ja kun oli ahdasta piti nukkua mahallaan - nyt rv 34+. Ja tuskinpa tuo vauva sinne litistyi :) Aikaisemmissa raskauksissa nukuin myös pitkään mahallaan (heräsin siihen että olin mahallaan) eikä ole litteitä vauvoja syntynyt. Tosin en kuulukaan isomahaisten kastiin.

Ninnu rv 34+3