Raivostuttaa kurittomat lapset!!
En voi käsittää miten voi olla niin piittaamattomia vanhempia etteivät opeta mitään käytöstapoja lapsilleen ja aseta selkeitä rajoja heille?? Tänään kaupassa sai taas varoa varpaitaan kun pari arviolta 2-3 vuotiasta poikaa juoksenteli kärryjensä kanssa kiljuen ja huutaen ja terrorisoiden koko myymälää. Äiti ei edes reagoinut ja isä vaan hyssytteli että noh noh. Kaiken huippuja on ne kauheat raivarit mitä lapset saa kun eivät saa haluamaansa ja vanhemmat vaan hymistelee, mitä ihmettä??? Minunko se kuuluu kieltää sinunkin lapsiasi jos haluan hoitaa omat ostokseni rauhassa?? Jotain rajaa.
Kommentit (41)
Ja minäpä hyvinkin vain hymistelin että ei osteta ja loppukauppareissun tyyppi huusi täysillä kunnes mentiin kassan läpi ja huomas ettei niitä todellakaan osteta niin yltyi hysteeriseksi kiljumiseksi. Oli pakko kantaa loppumatka sekä poikaa että ostoksia.
Mutta enpä tajunnut missään vaiheessa että olen huono kasvattaja!
Apua! Joku av-mamma on saattanut olla siellä ja paheksua mua kybällä!
No voi voi...
Ja tiedoksi että kyllä meidänkin lapset osaavat käyttäytyä oikein kauniisti - välillä.
heivautua muka tyylikkäässä beigen värisessä Haloselta ostetussa villakangastakissaan (lila tai harmaa kaulahuivi kaulassa) ohut ylähuuli viivana ja kireys terrorisoiden koko myymälää vaan relata ja ajaa poikia takaa isoilla kärryillä, antaa vanhempien kerrankin soppailla rauhassa.
Olisi takuulla antoisampi kauppareissu kaikille. Hih!
Vierailija:
kodinkin ulkopuolella, koska haluan että hänestä kasvaa rohkea ja ulospäinsuuntautunut, eikä äidin helmoissa itkevä ujopiimä. Olen laiska kasvattaja, mutta puutun asiaan jos lapsi, muut asiakkaat tai kaupan omaisuus on vaarassa, mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu
Minä olen huomannut että huonoiten käyttäytyvät sellaisten perheiden lapset, joissa on useampi poika. " Pojat ovat poikia" , toisin sanoen villejä, eikä niitä voi komentaa. Sitä jotenkin asennoidutaan siihen että meillä on nyt kolme poikaa joita ei saa kuriin seuraavaan 15 vuoteen, eikä edes yritetä.
2-3 vuotias on vielä edesvastuuttomassa iässä, eikä hän myöskään ole sellaisessa iässä, missä tottelevaisuus olisi parahinta.
silloin käyttäydytään huonoimmin? :) Verrattuna omaan ainokaiseen pulleroiseen tylleröiseesi. Toivottavasti vaan pysytään toisistamme kaukana lapsinemme. No, Siperia suakin opettaa, jos sulle siunaantuu poikalapsia ja monta putkeen.
Kyllä ne pojat vaan on poikia varsinkin isossa laumassa. Ei tarkoita sitä, että 15 vuoteen ei yritetä kasvattaa.
Vierailija:
2-3 vuotias on vielä edesvastuuttomassa iässä, eikä hän myöskään ole sellaisessa iässä, missä tottelevaisuus olisi parahinta.
Kaupassa nyt vain on estettävä lasta törmäilemästä muihin ihmisiin ja hyllyihin, joista voi tippua paljonkin arvokasta tavaraa lattialle. Jos ei puhe mene perille, niin pikkukärryt jätetään siihen ja laitetaan huutava lapsi isojen kärryjen istuimeen. Muistaa kyllä ensi kerralla kuinka kävi kun ei totellut.
ja nämä lapset luimistelevat vanhempiensa helmoissa aina kun äiti tai isä on läsnä.
Vierailija:
silloin käyttäydytään huonoimmin? :) Verrattuna omaan ainokaiseen pulleroiseen tylleröiseesi. Toivottavasti vaan pysytään toisistamme kaukana lapsinemme. No, Siperia suakin opettaa, jos sulle siunaantuu poikalapsia ja monta putkeen.Kyllä ne pojat vaan on poikia varsinkin isossa laumassa. Ei tarkoita sitä, että 15 vuoteen ei yritetä kasvattaa.
Olen edelleen sitä mieltä että se on se asenne. Poikaa ei muka tarvitse kieltää. Toiset äidit ja isät vain omaksuvat sen jo synnytyslaitokselta, onneksi edes osa ymmärtää vaatia pojaltakin jotain.
Vierailija:
25 kyllä vanhemmat tartuttavat oman estyneen ja varautuneen käyttäytymismallin lapsiinsa
ja nämä lapset luimistelevat vanhempiensa helmoissa aina kun äiti tai isä on läsnä.
Suosittelen lukemaan liisa Keltikangas-Järvisen tuotantoa niin et väläyttelisi voin typeriä mielipiteitä. Ujous on temperamenttipiirre, ei mikään tartuntatauti. Ulospäinsuuntautuneilla vanhemmillakin voi olla ujoja lapsia.
mutta eniten ap:a otti aivoon ne uhmakohtaukset, jossa vanhemmat vaan hymistelevät.
Järjen jättiläinen siellä kirjoittelee.
rasavilliä? Joku kirjoittelee heti tänne, että äiti/isä kohteli lastaan tosi julmasti..
Vierailija:
Ai vanhemmat on tyhmiä, jos 2-3v:llä on uhmaikä? :)
Järjen jättiläinen siellä kirjoittelee.
Uhmaikä tai ei, tyhmiä (tai laiskoja tms) ovat, jos eivät puutu käytökseen, joka on vaarallista ja häiritsee muita kohtuuttomasti. Kuten se rallin ajaminen kaupassa tai nukkuvan vauvan kärryjen potkiminen ja likaaminen bussissa.
Vilkkaudenkin voi kanavoida järkevämpään ja harmittomampaan toimintaan, se vaatii vaan viitseliäisyyttä. Samoin kuin se, että kielletään selvästi, ei koko ajan ja kaikesta ja ollaan sitkeitä niiden kieltojen noudattamisen suhteen. Aina ei onnistu, mutta on vanhempipa, jotka eivät edes yritä.
(itsellä kaksi alle kouluikäistä poikaa)
Mä en ole tollaseen ostoskärry-ongelmaan törmännyt, mutta juokseviin lapsiin kyllä, tosin onneksi niihinkin harvemmin. Parkuva tai kiukutteleva lapsi karkki- tai leluhyllyn edessä saa mut vaan ajattelemaan että, voi äiti rukkaa, sympatiat menee kyllä äidille.
Mun omista lapsista kuopus oli kovapäinen ja oli aika jona hän huusi kaupan leluhyllyn vieressä melkein joka kerta, joskus oli pakko kantaa huutava lapsi ulos ja isä jäi ostoksia maksamaan. Mun mielestä se oli jotenkin äärettömän noloa, moni katsoi ja ärsyttävää oli se että, jos joku tuli siihen viereen päivittelemään. Yleensä ne oli sellaisia vanhempia naisia (mummoja). Ajatus ehkä oli heillä hyvä, mutta ei se asiaa auttanut. Meillä sitä vaihetta kesti varmaan kuukauden päivät, ja sitten se oli ohi. Muiden lapsieni kanssa mulla ei ole tälläistä vaihetta ollut. Mutta joo, ei mun lapsi silti kuriton ole ollut, eikä ole. Harmillista on se että heti automaattisesti näin ajatellaan, jos lapsi mieltänsä osoittaa julkisella paikalla. Oma poika oli silloin n. 2-vuotias.
Tai yleensäkään missään?
Kun meidän tyttö 5v saa sen raivarin, et mä haluun mä haluun, niin HÄNEN kohdallaan ainut oikea reagointi tapa on pieni pään pudistus ja sanon juuri jotain noh noh mennääs nyt. Sillä asia unohtuu. Jos erehdyn ottamaan hänestä kiinni, reaktio on sitä, että ympäriltä hajoaa kaikki mahdolliset tavarat ja se tulisi kaupassa ollessa minulle todella kalliiksi.
Kärryjä hän työntää nätisti ja osaa kulkea kaupassa rauhassa, ainut missä ongelmia tulee, on leluhylly ja jatkuva haluaminen.
Meitä on näet niin moneen lähtöön!
Meillä on kaksi poikaa, 2v ja 4v, jotka osaavat käyttäytyä oikein hyvin kaupassakin... silloin kun ovat yksin.
Sitten kun on kumpikin poika mukana niin innostuvat juoksemaan pikkukärryjen kanssa tai muuten vain meno yltyy todella nopeasti päätä huimaavaksi ja samalla kuullun ymmärtämisen taito katoaa jonnekin -_-
Juuri nyt en edes halua ajatella millaista meno olisi jos lapsia olisi enemmän.
Vierailija:
Vai oot oikein huomannut, että jos on monta poikaa niin
silloin käyttäydytään huonoimmin? :) Verrattuna omaan ainokaiseen pulleroiseen tylleröiseesi. Toivottavasti vaan pysytään toisistamme kaukana lapsinemme. No, Siperia suakin opettaa, jos sulle siunaantuu poikalapsia ja monta putkeen.Kyllä ne pojat vaan on poikia varsinkin isossa laumassa. Ei tarkoita sitä, että 15 vuoteen ei yritetä kasvattaa.
Vierailija:
Pakko olla hienohelma jos ei näe mitään söpöä siinä että lapsilta ei vaadita rauhallista käytöstä kun on muitakin ihmisiä läsnä??? Meillä lapsi lähtee autoon istumaan isän kanssaa jos ei osaa käyttäytyä, mutta eipä ole monesti tarvinut autossa istuskella....mutta tietysti pääseehän sitä itse paljon helpommalla kun on niinkuin ne ei olisikaan omia lapsia.ap
Ensin tulee huutelemaan tänne av:lle ja sen jälkeen nimittään toisten lapsia pennuiksi. Kantelupukki.
kuinka vanhemmat puolustelee omien lastensa käytöstapojen ja kurin puutetta lapsen iällä ja sukupuolella, huh huh. Vanhemman laiskuutta se on jos lapsella ei ole tapoja, ei muuta.
Ap
itsellään ongelmia elämänsä kanssa, tai sitten kannattaisi itse mennä autoon istuskelemaan ja antaa parempihermoisten hoitaa kauppareissut.
Että jaksaa oman päivänsä pilata jonkun ventovieraan uhmaikäisen vuoksi. Ja vielä suuremmalla syyllä, jos itsellä on lapsia, pitäisi kyetä ymmärtämään tällaista tilannetta. Ja luoda ehkä niitä ymmärtäväisiä katseita, jotka parhaiten auttavat neuvotonta vanhempaa tsemppaamaan kaupasta ulos.