mihin perhepäivähoitajat laittaa lapset käydessään vessassa?
Ja tarkoitan sitä kun ne käy isolla asialla? Yks tuttu perhepäivähoitaja käy isolla asialla niin että vessan ovi on auki ja koko asunto haisee. Ja lapset leikkii siinä vessan edessä tms näköetäisyydellä tätiä katsellen.
Yök!
Vaikka pakkohan sen on kans asiansa hoitaa jos kesken työpäivän hätä tulee. ei kai se auta jättää 4kpl pari vuotiaita omin päin taloa tuhoamaan...
Kommentit (11)
nonih...ekat tän päivän kunno naurut..kiitos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =) =)
Tai rattaisiin istumaan. Tai pinnasänkyyn ja kansi päälle.
Tai sit vois vaikka pinota ne eteisen kaappiin?
Tokihan he pidättävät koko päivän, kun ovat tuohon vastuulliseen työhön ryhtyneet. Ja jos tämä ei käy, niin voi vaihtaa alaa, duuhhh!
Esim kun käy vessassa tai laittaa ruokaa tai soittaa puhelimella. Se häkki on sellanen kanaverkosta tehty ja sitä ei saa sisäpuolelta auki.
JOKAISELLA on oltava oikeus käydä vessassa rauhassa. Jos te yli-innokkaat " mammat" tajuaisitte tämän, niin voisi pph:n elämäkin olla helpompaa! Minä en IKINÄ ole käynyt kotonakaan paskalla vessanovi auki, vaikka on kolme pientä lasta. Koskaan kenellekään ei ole käynyt mitään sillävälin kun olen vessassa, en yleensä vietä siellä muutamaa minuuttia pidempää aikaa edes isolla asialla.
Ymmärrän, että jotkut elämäntapaäidit saavat kiksit siitä, että saavat kusta, paskoa ja naida lapsi vieressä ihmetellen, mutta ihan oikeasti pienestä yksityisyydestä ei ole kenellekään haittaa.
Kyllä meidän lapset nyt on vessareissun ajaksi voinut jättää yksinkin. On mulla korvat päässä, kuulen jos jotain tapahtuu. Mutta harvemmin ne nyt muutamassa minuutissa ehtivät tehdä muuta kuin leikkiä, tai ehkä tyhjentää keittiön kaapin.
katetrin päässä on pussi. Pussia voi tarpeen mukaan tyhjentää vaikka lavuaariin samalla, kun tekee lasten kanssa ruokaa.
Isommille tarpeille on avanne. Toimii samalla kätevällä pussisysteemillä. Lapset oppii samalla suvaitsevaisuutta kun on erilainen hoitaja.
Ja vieraassa paikassa lapset yleensä ovat kiltimmin, ainakin meidän lapset. Mutta kotona kyllä kiivetään heti keittiön tiskipöydälle ja kaivetaan kaapista tavaraa, kun äidin silmä välttää. Tuttavallani on liuta lapsia, ja hän laittaa lapset leikkihuoneeseen ja oven ulkopuolelta lukkoon. Itse ostaisin leikkikehän pikkuisille kiperiä tilanteita varten, jos olisin pph.
ja teidän kullanmurunne leikkivät ilman valvontaa sen ajan! Tekeeköhän joku lastensuojeluilmoituksen, hui???