Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tulehdusesta emättimmessä haittaa sikiölle??

12.03.2008 |

Mul on ihan selvästi jonkun sortin tulehdus, ilmeisesti " glu" (vai mikä se on?) bakteeri juttu....Haluaisin vaan tietää onko siitä pidemmän päälle haittaa sikiölle? olen siis käynyt testeissä ja vastaukset saan huomenna, mutta en yhtään tiiä kauako mulla se on ollu...

rv 5+3

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin virtsatientulehdus saattaa aiheuttaa keskenmenon. Ja kyllähän se emätintulehduskin piteämmän päälle saattaa kohtuun asti hiippailla, kai.

Ja siis mitään oikeaa tietoa asiasta ei ole, ihan mutua tämä...

Vierailija
2/5 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä tiedä onko ihan sikiö sikiölle (kehitykselle tms.) tulehduksista haittaa, mutta ennenaikaisella synnytyksellä mua uhkailivat kun tulehdusta raskausaikana pukkasi. Ja kaikkihan me tiedetään että se jos mikä on vähän hankala juttu sikiölle, varsinkin noin aikaisessa vaiheessa. Hoidettin jollain emättiimeen laitettavalla rasvalla ja siltä osin kaikki sen jälkeen ok.

Kurjia nuo tulehdukset. Pärjäile ja hoida tulehduksesi pois päiväjärjestyksestä.

laM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista clue-soluista sikiölle. Mulla oli edellisessä raskaudessa niitä ainakin kolme kertaa ja söin pari Flagyl-kuuria ja taisin saada vielä jonkin toisenkin lääkkeen. Tai siis nehän oli niitä puikkoja. Ja mun mielestä lekuri sanoi että voin " halutessani" ottaa sen kuurin. Kuulosti minusta omituiselta, mutta tulin siihen johtopäätökseen ettei se voi olla kovinkaan vakavaa. Onneksi loppuraskaudessa kyseistä vaivaa ei ollut.

Saas nähdä tuleeko tässä tulevassa raskaudessa..

-Tiziana rv 9+4

Vierailija
4/5 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö papa-koe vai otetaanko verikokeesta?

Minkälaiset oireet ko.tulehduksessa on?

Kiitos tiedoista!

Vierailija
5/5 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne selviää papa-kokeessa,mutta kun sitä ei raskausaikana suositella, niin ottavat ihan vain pumpulipuikolla näytteen emättimestä.Nopea ja helppo toimenpide.Siitä selviää, jos noita clue-soluja löytyy ja on siis emätintulehdus, mikä yleensä suositellaan hoitamaan raskausaikana, ettei tulehdus leviä kohtuun ja aiheuta ennenaikaista synnytystä ja muutoksia kohdunsuulla.Googlettamalla löytyy paljon tietoa hakusanalla emätintulehdus+raskaus.

Oireina yleensä lisääntynyt valkovuoto, pistävä haju tai epämääräinen kipu.Hieman samat oireet kuin hiivassa, mutta ilmeisesti ei niinkän kutise.

Jos epäilee emätintulehdusta, niin kannattaa se ainakin selvittää, kun ei tosiaan mikään iso juttu ole tuo bakteeriviljely.Monesti sanotaan, että ihmiset saattavat hoitaa sitä hiivana tietämättään ja siksi joillakin hiiva uusii niin usein, kun kyseessä onkin emätintulehdus.