Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Poikamasu vai tyttömasu" ???

12.03.2008 |

Asia olisi nyt semmoinen, kun moni tuttavani ja sukulaiseni puhuu että minulla on selvästi " poikamasu" , eli mahan muotoni on heidän mielestään sellainen että odotan poika vauvaa. (mahani on eteenpäin, " terävän" muotoisesti) Raskausviikkoja on nyt 35. Moni sanoo juuri, että " tyttömasu" on sellainen, että maha on suuri pallo vain joka on levinnyt joka puolelle ja " poikamasu" sellainen terävä ja joka on enemmän suuntautunut eteenpäin. Tosin olen lukenut, että mahan muoto ei määrää sitä kumpaa sukupuolta vauva on.. Emme ole ottaneet selvää sukupuolesta avomieheni kanssa. Häiritsee vain kovasti, koska mahani muodosta puhutaan koko ajan ja ihmisillä on omat oletuksensa sitten kumpi vauva on. Meille on tärkeintä että hän on terve :)

Elikkä, onko teillä samanlaisia kokemuksia?

Ja onko mahan muoto ollut erilainen esim. poikavauvaa odottaessa, kuin tyttövauvaa? :P

Olisi kiva saada jonkin näköisiä vastauksia! =)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan vasta ensimmäistä, mutta rakenneultran mukaan tyttö olisi ehkä tulossa. Ja monet ovat sanoneetkin mahan muodosta, että tyttö sieltä tulee. Mutta, mutta.. miehen mummo taas veikkaa meille poikaa ja just mun mahan muodon vuoksi ja eikä oo kuulemma monestikkaan erehtynyt... että riippuu myös vissiin katsojasta..

Itse ollaan jotenkin liikaakin varmaan orientoiduttu tyttöön, mutta ei kyllä haittaakaan vaikka poika sieltä tulisi! :) Että saapa nähdä kumpi sieltä sit loppujen lopuksi tulee..;)

Aurelia rv38+6

Vierailija
2/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja kolmatta tyttöä odotetaan! Joka kerta olen väsymiseen asti kuullut odottavani poikaa kun masu on ollut just semmonen eteenpäin suuntautuva, ei sivulle leviävä. Tämä on ensimmäinen raskaus jossa tiedän sukupuolen etukäteen joten on ollut kiva näpäytellä sanojille että kylläpä vaan tästäkin " poikamasusta" on tyttö tulossa! Valitettavasti mulla ei ole kokemusta pojan odotuksesta joten en tiedä olisiko mahan muoto tuolloin erilainen. Olisi kyllä kiva kuulla niiltä kokemuksia joilla on sekä tytön- että pojanodotuksesta kokemusta että oliko mahan muoto erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kertomuksesta päätellen minä ainaki sanoisin että poika tulee.. mulla oli myös" terävä" masu ja poika tuli, siskolla taas oli oikee pallo, leviä joka suuntaan, tyttö tuli, nyt ystävä rv21 ja olen sanonu jo aikaa sitte että poika tulee ja nyt ultrassa poika nähtiin:) eihän näihin aina ole luottamista mutta minä kyllä luotan omaan vaistoon, nyt mulla rv7 menossa ja tunne että tyttö tulee:)mutta saas nähdä, meillä vanhemmat ihmiset sanoo että ei voi erehtyä mahan muodosta päätellystä sukupuoliarvauksesta.. no en ite ole ikinä arvannu väärin mutta eiköhän se kuitenki ole tärkeintä että terve pienokaninen tulee:)

Hyviä vointeja loppu raskauteen:)

Vierailija
4/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille, jotka ovat asiasta kommentoineet! :)

Mulla kuitenkin on sellainen olo, että meille olisi tyttö kuitenkin tulossa, eikä poika. Toisaalta nyt jälkeen päin harmittaa, kun emme kysyneet sukupuolta, mutta onhan se ihan yllätys sitten kun saa oman vauvan syliin ja tietää sitten vasta sukupuolen!

Simppu_0 : Kerroit että siskosi sai tytön ja maha oli oikea pallo. Minulla on sillälailla, että raskauteni ei näy takaapäin katsottuna ollenkaan. Oliko siskosi kohdalla mitenkä? Pystyikö hänestä sanomaan takaapäin katsottuna, että hän on raskaana?

Vierailija
5/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuulemma selvä poikamasu ekassa odotuksessa, eräskin kahden pojan äiti sanoi että hänellä ollut juuri samanmuotoinen maha. Enemmän eteenpäin suuntautunut kuin leveä. Mahan muodosta huolimatta tyttö tuli. Naapurin täti kyllä sanoi sitten jälkikäteen, että oli ajatellut tytön tulevan kun olin kuulemma niin väsyneen oloinen. Tiedä häntä...

Nyt on mielestäni aika saman muotoinen masu. Sukupuolesta ei ole varmuutta joten kesällä sitten nähdään mitä tulee.

t. SannaNu ja tiuhti rv 28+2

Vierailija
6/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvan asennosta kiinni. Minulla ollut kaksi kertaa " tyttömaha" ja tyttö on kyllä tullutkin. Mutta olen muutenkin melko tukevarakenteinen, että en osaa yhtään kuvitella itselleni kapeaa eteenpäin olevaa mahaa. Saa nähdä miten nyt käy. Maha kyllä taas leveä ja pallomainen jo heti näin alussa.

Tipy+pippuri rv 16+6

Vierailija
7/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mahan muoto ikävä kyllä oikeasti kerro kumpi sieltä on tulossa :) Tämä on vain yksi niistä kivoista arvuuttelu jutuista joilla me ihmiset tykkäämme sukupuolta veikata. Minulla on joka raskaudessa ollut samanlainen maha. Odotin sitten tyttöä tai poikaa niin aina se on sellainen kapea eteenpäinkasvava " poikamaha" . Neljättä lasta odotan nyt. Mahan muotoon varmaan vaikuttaa äidin ruumiiinrakenne ja vauvan asento mahassa. Minusta on kuitenkin vain hauskaa kun ihmiset arvuuttelee sukupuolta. Ei sitä kuitenkaan koskaan tiedä varmasti edes ultraamalla. Meillehän kävi tässä raskaudessa niin että ultrassa näkyi kuulemma selvästi poika (rakenneultrassa). No nyt kun kävin synnytystapa arviossa niin siellä mahassa köllötteleekin selvästi tyttö! Olin jo kerennyt muutamia pojan nuttuja hankkia :D Tällä hetkellä en uskalla luottaa kumpaankaan ultra veikkaukseen. Katsotaan nyt vaan siihen asti että syntyy!

Vierailija
8/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ekassa raskaudessa vatsa selvästi eteenpäin, ei näkynyt takaa. Silloin sanottini, että poika tulee ja ultrassa näkyi pojan vehkeet. Poika syntyi.

Toisessa olin levinnyt vähän joka suuntaan (raskauskiloja vielä ekasta) ja sanottiin, että tyttö tulee, mutta poika syntyi.

Jos on hoikka, niin sitten voi vatsa olla edessä ja näyttää poikavatsalta. Tiedän yhden tällaisen tapauksen. Vasta n. 1kk ennen vauvan syntymää alkoi vähän " leviämään" ja tyttö tuli.

Vierailija
9/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2 poikaa 1 tyttö. en siis itse usko noihin pätkääkään....

Vierailija
10/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo on kertonu että ne aikoinaan selvitti sukupuolen sillä tavalla että istuivat keinutuolissa (tai tavalisessa) ja ottivat ompelutarvikkeet esiin. Valkoiseen lankaan laitettiin neula roikkumaan ja en muista ihan tarkaan että pidettiinkö sitä siinä masun yläpuolella vai pyörritettiin siinä, en muista. Ja toinen minkä oon kuullu just noista pallomasuista, että kun odottaa tyttöä maha on alempana ja kun poikaa maha on ylempänä. Vai oliko toisin päin, mutta näin olen kuullut. Tiedä sitten minkä mukaan se on ennen katsottu. Kysykääs muuten omilta äideiltä/mummoilta miten tuo masujuttu on heidän kohdallaan ollut. Odotan innolla kun maha kasvaa että kumpaa ihmiset veikkaa, koska ei aiota ottaa selvää kumpa sieltä on tulossa.

mtj08 7+2

Vierailija
11/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta levisin joka suuntaan ja tyttö tuli. Toisen ja kolmannen lapsen kohdalla maha kasvoi taas vain tuohon eteen, mahan päälle saattoi asettaa kirjan ja se pysyi siinä, eikä maha näkynyt takaa päin ollenkaan - näistä raskauksista syntyi pojat.

Nyt odotan neljättä lasta, joka ultran mukaan on myös poika ja kyllä vain taas maha kasvaa tuohon eteen. (Tosin raskausviikkoja on vasta 22)

Sukupuolellahan ei tosiaan ole loppupeleissä mitään merkitystä ja vielä tahtoisin tämän hetkisen kuopukseni kehitysvamman takia lisätä listaan, että meille sitä terveyttäkin tärkeämpää on se että säilyy hengissä.

Vierailija
12/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka on tyttö ja häntä odottaessa maha oli leveä ja muutenkin levisin " joka suuntaan" :) ja kaikki veikkas että tyttö tulee. Ja tulikin.

Nyt odotan poikaa rv 33+1 ja maha on eteenpäin enkä muutenkaan näytä niin levinneeltä vaikka paino oli aluksi sama ja painonnousuakin samanverran :) Ja kaikki mahan mukaan poikaa veikkaa,joka siis tulossakin

En sitten tiedä johtuuko sukupuolesta vai mistä tuo että maha ihan erimallinen.

Vierailija
13/16 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tyttö ja poika ennestään ja kolmas tulossa...

Mitään eroavaisuuksia ei mahassani ollut tytön eikä pojan odotusaikana, eli ihan saman muotooiset olivat, joten en paljon päässyt ennakoimaan kumppi tulossa, kyllähän ne sukulaiset väitti tietävän maha perusteella, mutta väärässä olivat ainakin toisessa tapauksessa =)

Vierailija
14/16 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en itse usko noihin masun muotoihin.Ensimmäistä lasta odotellasi hyvin monet sanoivat että mulla on poika masu.Jopa oma terveydenhoitajani sanoi että mahan muodosta päätellen poika tulee..

Itselleni ja miehelleni oli myös aivan sama kumpi tulee.Ja tyttöhän sieltä sitten tuli.

Nyt odotan toista raskauviikko 24 meneillään et saapa nähdä tuleeko nyt jotain arvailuja..

Vierailija
15/16 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha oli tuolloin täysin erimuotoinen kuin nyt, rv 40+0. Tyttömaha oli siis täysin ulkoisesti, tosin johtui siitäkin, että vauva oli pitkään aivan alhaalla kiinnittyneenä, oli siis matalalla ja leveämpi.

Nyt tätä mahaa voi kutsua täysin poikamahaksi, on pysty ja korkea, sf-mittakin tyttöön verrattuna 6cm korkeampi! Mutta eipä nytkään johdu siitä, että olisi poika (pojaksi on ultrassa veikattu) vaan siitä, että on vielä kiinnittymättä/laskeutumatta ja tosi ylhäällä.

Vierailija
16/16 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mahat oli erilaisia..pojasta oli maha pyöreä mutta " korkealla" pystyin kahvikuppiakin pitämään siinä päällä kun istuin. tytöstä maha " roikku alhaalla" ja jouduin käyttää tukivyötä koko loppu kolmanneksen.

nyt kolmatta odotellaan 14+3 ja odotellaan mihis tää maha täst alkaa muodostuu :) ei haluta ottaa sukupuolesta selvää ennen synnytystä.