Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kaupassa myytävistä mikrokuituliinoista ommella itse lisäimuja?

11.03.2008 |

Tuota mietin. Niitähän myydään sellaisia mikrokuitu liinoja ja rättejä jotka on tarkoitettu siivoukseen. Oletteko niistä ommelleet?

Unohtui tämä tuosta edellisestä viestistäni:/ Sori

Elisabeth

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heli71:

Vaikka kuitu ja materiaali sinänsä olisikin ok, saattaa viimeistysaineitten määrät olla aika tuhteja. Esim. formaldehydi on sellainen aine, jota tekstiileissä usein on ja tietenkin sallitut raja-arvot ovat eri, jos käyttötarkoitus vaihtelee. Siis jos käytetään siivousrättinä 5 min tai jos ajatellaan samaa matskua muhimaan vaikkapa tunniksi lämpimään ja kosteaan vaippaan herkän ihon läheisyydessä niin ymmärtää miksi vaippamateriaaleissa saa olla näitä jäämiä vain tosi vähän.

Vierailija
2/5 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä niissä on muitakin aineita kuin toi formaldehydi, jonka pitoisuudet ovat ihan erilaiset vaippakäyttöön tarkoitetuissa kankaissa ja siivouskankaissa. Niin lähellä lapsen ihoa kannattaa käyttää vain tarkoitukseen soveltuvia kankaita tai vaikka vanhoja froteepyyhkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ommellut noista imuja ja niin muutkin. niissä on merkki öko-tex. niitä on ajoittain myynnissä.

huom. mikrokuituimuja ei laiteta kuitenkaan suoraan ihoa vasten.

Vierailija
4/5 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tilannut mikrokuitufroteeta paristakin paikasta, Myllymuksujen mielestäni parasta (mun mielstä jopa imukykyisempää kuin Fuzzien mikroinsertit). https://www.myllymuksut.com/product_details.php?p=429

Ja muistathan että ihoa vasten ei saa tuota laittaa, vaan esim. taskuvaippaantäyttövaippaan täytteeksi. Tuntuu kyllä käsissä aika ikävältä kun noita taskuvaippoja täyttelee, joten en todellakaan laittaii vauvan ihoa vasten.

Vierailija
5/5 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuitu ja materiaali sinänsä olisikin ok, saattaa viimeistysaineitten määrät olla aika tuhteja. Esim. formaldehydi on sellainen aine, jota tekstiileissä usein on ja tietenkin sallitut raja-arvot ovat eri, jos käyttötarkoitus vaihtelee. Siis jos käytetään siivousrättinä 5 min tai jos ajatellaan samaa matskua muhimaan vaikkapa tunniksi lämpimään ja kosteaan vaippaan herkän ihon läheisyydessä niin ymmärtää miksi vaippamateriaaleissa saa olla näitä jäämiä vain tosi vähän.