V*tun luottohäiriömerkintä! Se kyllä estää ihan ihmeellisimmätkin asiat... :o|
Kommentit (18)
Itepähän olen sekoillut myös, mutta katson liventäviksi asianhaaroiksi väkivaltaisen miehen joka nämä merkinnät käytöksellään sai aikaan. Asioissa aina kaksi puolta, ei ole pelkkää omaa huolimattomuutta tämä..
t. ei ap
Ei siis pysty toimimaan myyntikonsulttina..huomasin juuri, kun yritin laittaa tilausta sisään, niin tuli tieto et et voi tilata... :o(
Itselle ei ole ikinä tullut MIELEENKÄÄN jättää laskuja maksamatta! Minusta luottohäiriömerkinnän saaminen olisi äärimmäisen noloa ja häpeällistä... Ei kai sitä ihan helpolla edes saa, kun ensin tulee kirjeitä perintätoimistolta jne. eli aikamoinen vetelys saa olla, jos merkinnän " onnistuu" saamaan!
Jos voit todistaa, että asia liittyy ex-kumppaniisi, eikö merkintää voi poistaa?
Saako muuten pitää voimassa vanhat vakuutukset, jos saa luottohäiriömerkinnän? Esim. jos sulla on kotivakuutus tai lapsille tapaturmavakuutus, irtisanotaanko ne, jos on luottotiedot menneet? Ei kai?
Mutta en viitsi herättää nukkuvaa karhua (psykopaattista eksää, joka nyt jättänyt minut toistaiseksi rauhaan tappo- ym uhkauksilta) joten maksan tämän hinnan siitä että saan olla elossa ja rauhassa.
Opinpahan että en enää ikinä laita mihinkään paperiin nimeä,ellen itselleni ole lainaa tms. ottamassa. T. 12 000¿ ulosotossa.
Luottohäiriömerkintää ei kenellekään turhasta anneta, eikä selityksiäsi kuuntele kukaan.
Jos exäsi todella on hullu/psykopaatti, niin mikset ole mennyt poliisin puheille???
Mitä vakuutuksia ei saa.. Kyllä minä olen saanut,vaikka luottotiedot mennyt!
Ainahan kaikilla on joku " syy" .
Olen iloisesti yllättynyt, että ap ei syyttänyt luottotietojen menosta olosuhteita tai muita ihmisiä.
Mulle EI ole ikinä ollut luottohäiriömerkintää, mutta olen varsin suurpiirteinen, eikä asiat aina suju niin millintarkasti. Luottohäiriömerkinnän voi saada jo tietääkseni hyvin pienestä, inhimillisestä virheestä. ja joskus seuraamus on kohtuuton virheen laatuun nähden. Mutta onneks av-mammat on täydellisiä. Kasvatatteko lapsiannekin tuohon mielenhäiriöön missä itse elelette? Että oma on moka ja siitäpä saat ja syyllistä etsitään ja häpeää ja rangaistusta riittää koko elämä- jos et ole täydellinen???? Suhteellisuudentaju tuntuu puuttuvan järkyttävän monilta ihmisiltä.
Ihan kamalaa:((((((((((((((((((((
Yhdellä kaverillani maksuhäiriöt johtuivat hänen äidistään. Äiti oli tilannut lapsen nimellä erilaisia tuotteita hänen ollessaan alaikäinen, mutta eipä sillä merkitystä ollut vaan luottotiedot menivät juurikin kaverilta.
Voisin myös väittää, että jos perheessä tapahtuu vaikka yllättävä sairastuminen tai kuolema niin rahat eivät välttämättä riitä laskun maksamiseen tai niihin ei ole yksinkertaisesti jaksanut kiinnittää mitään huomiota.
Tietysti suurin osa on itse vastuussa luottohäiriömerkinnöistään, mutta kaikki heistä eivät ole vastuuttomia, jonka takia ennakkoluuloista pitäisi pyrkiä päästä eroon.
nuorena kärsin eräänlaisesta shoppailuriippuvuudesta ja kärsin siitä lopun ikääni. enpä mä asiaa kiroa enkä voivottele. oma moka, turha sitä on kitistä.
t. toinen lusmu
Asuin silloin jo omassa kämpässä juopon poikaystävän kanssa. Yhdessä ostimme tavaraa luotolla ja jätimme maksamatta,merkintä ei haitannut koska kuka vittu nyt missään omakotitalossa edes haluaisi asua.. Niin todella ajattelin teininä!
Kyllä vain se merkintä haittaa vieläkin,kun 25 vuotiaana en voi edes omistaa autoa. Kaksi vuotta vielä tätä!
kun en 17v. opiskelijana pystynyt maksamaan 300 mk:n puhelinlaskua. Asuin silloin jo omassa asunnossa vieraassa kaupungissa. Maksoin laskun, mutta kerkesi ulosottoon. Sen koommin en ole lainaa, luottoa tms. ottanut, ja tuskin koskaan otankaan. Puhelinkin prepaid.
oma moka