Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairaanhoitajat , terkat, kätilöt yms.. AMATTINIMIKKEEN KÄYTÖSTÄ KYSYMYS

Vierailija
10.03.2008 |

kun olette aikoinaan valmistuneet ja saaneet todistuksen onko oppilaitos automaattisesti hakeneet teille " laillistetun ammattinimikkeen " ?

Itse olen valmistunut jo 2002 ja tehnyt ihan muita töitä, ja nyt piti aloittaa sairaanhoitajan sijaisuus, mutta en voikkaan aloittaa töitä heti vaan minun on haettava todistus siitä siitä , että saa käyttää sh/th ammattinimikettä.

Kauanko teillä tämä rekisteteriöityminen on kestänyt ja paljonko tulee muita kuluja kun tuo rekisterimaksu ( 60 ¿ / nimike eli mulla 120 ¿ jos haluan molemmat nimikkeeni kaksoistutkinnosta ) esim (virkatodistus ja notaarin todistusen vahvistus)

Olin ihan luullut , että pelkkä tutkintotodistus riittää :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistaakseni oppilaitos oli hakenut minulle jo valmistumispäiväksi ko. todistuksen. Sen sai sitten koulutodistuksen lisäksi. Todistus oli jostakin terveydenhuollon oikeusturvakeskuksesta tms. en muista paikkaa tarkasti.

Vierailija
2/6 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulä ko. paperi ole edes tallessa eikä sitä ikinä missään kysytty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksoi " laillistumismaksun" ajallaan, koulu hoiti asian. Tuli myös edullisemmaksi kuin olisi itse hakenut lupaa. Ja paikka taisi olla tuo terveydenhuollon oikeusturvakeskus. Olisiko noin kuukausi ennen valmistumista koulu laittanut hakemuksen meneen.

Vierailija
4/6 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valmistuin terveydenhoitajaksi amksta 2005, piti jokaisen se hoitaa itse. Lupa harjoittaa ammattiaan laillistettuna ammatinharjoittajana haetaan siis terveydenhuollon oikeusturvakeskuksesta. Joitakin viikkoja siinä meni ja maksoi muistaakseni n 50euroa. Ilman tätä lupaa ei tosiaan voi ammattia harjoittaa.

Vierailija
5/6 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaava työnataja oli sitten harvinaisen tarkka. Hän tarkisti ammattihenkilöreksiteristä puhelimitse ihan työhaastattelussa tietoni, ja kuuli ettei minua ole lainkaan laillistettu. Oli hieman noloa :(

Tietty työhönottaja sanoi, ettei epäile nimen omaan minua todistusväärennöksestä, vaan heillä automaattisesti tarkisetaan kaikkien hakijoiden teidot. Saan aloittaa sijaisuuden vasta sitten kun on tuo todistus ja tietoni näkyvät rekisterissä.

Toivottavsti tuossa ei menisi kovin kauaa.

Vierailija:

Jos maksoi " laillistumismaksun" ajallaan, koulu hoiti asian. Tuli myös edullisemmaksi kuin olisi itse hakenut lupaa. Ja paikka taisi olla tuo terveydenhuollon oikeusturvakeskus. Olisiko noin kuukausi ennen valmistumista koulu laittanut hakemuksen meneen.

Vierailija
6/6 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen automaattisesti ottanut sen aina muiden todistusten mukana työhaastatteluun ja joka kerta työnantaja on ottanut siitä kopion todistusten ohella itselleen. minusta on aika outoa jos joku työnantaja ei tarkista onko työnhakija laillistettu vai ei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan