Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Duunarit ovat silmissäni parempia vanhempia koska

Vierailija
10.03.2008 |

hoitavat lapsiaan enemmän itse. Akateemiset vievät lapset vauvoina hoitoon ja heidän lapsillaan on myös pidemmät hoitopäivät!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hoitavat lapsiaan enemmän itse. Akateemiset vievät lapset vauvoina hoitoon ja heidän lapsillaan on myös pidemmät hoitopäivät!

Alkuun lapsi oli hoidossa 4-5 h/päivä. Sitten n. 6 h/päivä. 4-5-vuotiaana alkoi olla täyttä päivää. Tuntemistani akateemisista äideistä kaikki ovat olleet melko pitkään kotona ja lapsen vuoksi on tehty erityisjärjestelyitä töiden suhteen. Ehkä sitten tunnen vain poikkeustapauksia.

Vierailija
22/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono vanhempi voi olla vaikka olisi lapsen kanssa 24 tuntia/vrk.

Tai hyvä vaikka kävisikin töissä. 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse virikehoitoa. ap

Vierailija
24/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän naapurissamme isä ei juuri lastensa kanssa aikaa vietä. Kesälläkin työntää ne mieluummin muualle kuin itse vahtisi niitä, vaikka ovat jo niin isoja, että ihan hyvin voisi pihatöitä tehdessään pitää lapset omalla pihallaan. (Osa jo koulussakin.) Tämä isä on duunari.

Toisessa naapurissa taas isä ottaa lapsiaan mukaan kaikenlaisiin pihahommiin, milloin saavat " maalata" isän kanssa vedellä, kun isä maalaa oikeasti, millon kärräävät multaa jne. Usein isä vie lapsiaan muutenkin milloin mihinkin. Tämä isä taas on tohtori.

Vierailija
25/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän rauhassa. Vailla oletuksia tulevaisuuden akateemisuudesta ja kehittävistä? pakkoharrastuksista. Jotenkin tuntuu, että duunareilla on myös enempi aikaa lapsilleen pienestä lähtien kuin korkeasti koulutetuilla.

Vierailija
26/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti rakastavat lapsiaan varauksetta. Duunarilasten ei ole pakko olla akateemisia ja menestyä vain vanhempien takia. Duunarilapset ovat oikeasti onnellisia.

Vierailija
27/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa kyllä touhutaan pihalla MUTTA kokoajan kuuluu komentoja kun astuvat väärään paikkaan (piha liian hieno lapsille), sotkevat vaatteitaan, juoksevat ja kiljahtelevat. Meidän pihalla häärää duunarit. Lapset saattavat olla yltäpäältä ravassa kun ovat ajelleet pikkumopolla rallia, maalanneet aitaa tai housut revennyt kun kiipesivät puuhun.

Vierailija
28/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oikeasti rakastavat lapsiaan varauksetta. Duunarilasten ei ole pakko olla akateemisia ja menestyä vain vanhempien takia. Duunarilapset ovat oikeasti onnellisia.

Vierailija
29/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Niin mikä siinä oli typerää?

Vierailija
30/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä on ollut mulle aina aikaa, hän on työtön tohtori (aikaa on ollut silloinkin, kun hän oli töissä) Äiti on kanssa akateeminen ja hänelläkin on mulle ollut aina aikaa.

Itse olen duunari ja pyrin antamaan lapselleni aikaa ja huomiota mahd. paljon. Työpäivän jälkeen en lähde mihinkään, vaan olen kotona ja puuhaan yhdessä lapsen kanssa. Tämä ei johdu koulutuksestani, vaan siitä että arvomaailmani on hyvin perhekeskeinen. Isovanhemmat olivat duunareita ja heille perhe oli myös aina etusijalla...

Minä ei ole yhtä kuin koulutustaso: ihminen on muutakin kuin opiskeluvuosiensa yhteenlaskettu määrä. Mutta eipä kai se näissä duunari vs. akateeminen battleissa paljoa paina. Pääasia tuntuu olevan se, että saa ärsyttää mahdollisimman monia ihmisiä :)

Vierailija
31/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä isiä ja äitejä näyttää olevan kaikissa koulutustasoissa ja kaikilla asuinalueilla. Samoin kuin riittämätöntä vanhemmuutta.

Vierailija
32/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttävät pitempään vanhempainvapaita ja tukia voipi johtua siitä, että työn tekemisestä saatava palkka ei ole niin kovin hyvä verrattuna saataviin tukiin. Akateemisia saattavat siksi lähteä nopeammin takaisin töihin. Eli lähtökohtaisesti ei oikein voi sanoa että duunarit ovat parempia vanhempia kuin akateemiset jos ovat pitempään kotona. Huono liksa vaan ei houkuta palaamaan takaisin töitä tekevien kirjoihin!

Vierailija
33/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tilanne on aika 50-50.

Vierailija
34/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri todistit, että raha menee lasten edelle! Surullista!

Vierailija
35/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas parempia vanhempia niin ok sitten. Sen kun opettavat lapsille miten yhteiskunnasta nyhdetään kaikki irtoava raha irti ilman että itse tarvii tehdä mitään. Ai niin! Kotihoitohan on arvokasta työtä... Sorry, unohtui...

Vierailija
36/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat parempia vanhempia siksi että heillä on tarjota elämän realiteetit lapsilleen - mm sen ettei raha kasva puussa. Mä olen duunarien lapsi ja ihaillut aina vanhempieni sivistystä - nimenomaan sydämen sivistystä vaatimattomista lähtökohdista huolimatta. En ole itsekään akateeminen vaan tavallinen ylempi toimihenkilö. Enkä ole huomannut mitään eroa esim tarhapäivien pituudessa. Perustyöaika kun on kaikilla n. 8h per päivä. Samalla tavalla duunari voi tehdä ylitunteja kuin akateeminenkin.....

Vierailija
37/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään naurettavampaa kuultu:) Mitäs muita yhtä hyviä lausahduksia keksittäisiin? Hei kaikki mukaan!!! Lihavat ovat laiskoja, blondit ovat tyhmiä, lapsista tulee onnellisia jos vanhemmat ovat kotona, uraäidit ovat pohjasakkaa... Kyllähän näitä on kuultu. Jessus! Kyllä akateemiset sentään ovat sivistyneitä, toisin kuin duunarit;)

Vierailija
38/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeampi koulutus " pätevöittää" ottamaan lapseen paremmin kontaktin. Tutkimus tosi ei ollut vanhemmista vaan lastenhoitajista ja lto:n välisistä eroista. Lto ottaa lapseen kontakti, kun taas yleensä hoitaja ei ota kontaktia, vaan antaa lapsen pyöriä jaloissa. Kyse on siis koulutuksen tärkeydestä!

Jos sinä vanhempana hoidat lapsesi vaikka aikuiseksi kotona, niin sillä ei ole yhtään mitään merkitystä, jos et ota häneen kontaktia, et keskustele, et huomioi, vaan annat lasten pärjätä omillaan.

Vierailija
39/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuvittelee että akateemisilla kasvaa raha puussa? Tänä päivänä akateemiset tienaa perusammateissa surkeasti, esim. opettajat. Rahaa on yhtä vähän kuin mekaanikon perheessä joten ei se duunari pysty rahan puutteen takia opettamaan sen enempää kuin akateemisetkaan...

Vierailija
40/56 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan niukkuusko tarkoittaa että vanhemmilla on sydämen sivistystä? Ja jos on rahaa niin ei voi olla sydämen sivistystä? Miten ne kaksi edes liittyvät toisiinsa? Eivät mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän