Lue keskustelun säännöt.
vauvan silmien karsastus!
10.03.2008 |
Hei.
Kyselen seuraavasta karsastaako teidän kuukauden ikäiset vielä?
Tiedän että on vastasyntyneillä aika tavallista. Meidän 3 viikkoinen karsastaa aika pahasti kun katsoo sivulle. Tulee huoli kun vauvanisällä ollut karsastusta vauvana ja ollut silmäleikkauksessa asian vuoksi.
Mielenkiinnolla lukisin vastauksia.
Kommentit (2)
Meillä karsasti tuonne 3,5-4kk asti selvästi ja olinkin huolissani, kun olin lukenut että siihen mennessä pitäisi loppua.Mutta sitten se hävisi yhtäkkiä, eikä 4kk lääkärissä ollut havaittavissa enää. Että seuraa ihan huoleti ainakin sinne asti!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
...ja karsastaa itse asiassa vieläkin, on nyt 4 v. Karsasti ihan syntymästä alkaen mutta jonkin verran on lieventynyt. Nykyään karsastaa jos katsoo sivulle tai on väsynyt. Ollaan käyty omalääkärin lähetteellä sairaalan silmäpolilla tarkastuksissa n. yksivuotiaasta saakka ja hiljattain todettiin ettei karsatukselle voi tehdä mitään ja on sinänsä vaaratonta. Näkökin tytöllä ihan hyvä. Jossain vaiheessa meille väläyteltiin että tytölle ehkä silmälasit joista toinen linssi peitetään ja näin vahvistetaan sitä karsastavaa silmää. Eli ei leikkaus ole välttämättä ainoa vaihtoehto.
Älähän murehdi, neuvolassa ja lääkärissa varmasti seuraavat asiaa. Ja jos jostain syystä eivät kiinnitä asiaan huomiota niin mainitse itse siitä.
miina-liina