Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Recaro Young style vai Monza (vai joku muu)?

09.03.2008 |

Olemme hankkimassa 3 1/2-vuotiaalle turvavyöistuinta, ja Recaron istuimista olen nyt kiinnostunut tosissaan. Parhaat vaihtoehdot noin isolle (yli metrin ja vajaa 20 kg) on varmaan Young style (vanha malli) tai Monza (tarkoitettu YS:n korvaajaksi kenties?). Young stylea näyttäisi saavan edullisesti ainakin ebaysta. Siinä on kuitenkin selkänojassa/pääntuessa vain korkeussäätö, jos olen oikein ymmärtänyt - eli miten käy jos lapsi pitemmällä matkalla nukahtaa, pysyykö pää hyvässä asennossa? Uudemmassa Monza-mallissa on jokin ihme ilmatyyny, jota säätämällä saa pään paremmin tuettua. Onko kellään jo tätä mallia, ja onko tuo systeemi toimiva ja hintansa arvoinen (ainakin 50 euroa kalliimpi malli)? Ilmeisesti Monzassa on myös se Sound system, mutta tässä vaiheessa ainakin tuntuu tarpeettomalta hifistelyltä...

Olen miettinyt myös Maxi Cosi Rodia, koska siinä ilmeisesti on jonkinlainen kallistettava selkänoja, joka mahdollistaisi mukavat nokoset. Silti miellän tuon Recaron jotenkin laadukkaammaksi, ja kun hinnassakaan ei ole montaa kymppiä eroa...

Sellainen itselleni oudompi merkki kuin Cybex kiinnostaa myös. Siinäkin on ilmeisesti joku erikoinen systeemi nukkuvan lapsen pään tukemiseen? Onko toimiva, ja miten istuimen laatu muuten, onko verrattavissa edellisiin?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasmateriaalit laadukkaat ja selkänoja hyvä. Selkänojaa nostettaessa ylävartalon sivutuet aukeavat ja antavat lisää tilaa.

Pääntuet hyvät ja se eteen ja taakseliikkuva tuki on aivan loistava keksintö. Olisiko jotenkin patentoitu kun muissa istuimissa ei sellaista ole. Ukko tuossa hehkutti jossain lukemaansa uutta vertailua. Oliko joku Autobild lehti saksassa jossa Cybex oli voittanut vertailun ja kolme parasta turvayvöistuinta olivat Cybexin eri malleja. Cybexit on nyt olleet keskimmäisellä pulisen vuotta käytössä ja ei voi kuin kehua.

Kolaritestiä ei ole onneksi ainakaan vielä tullut tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla